AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Basert på tråder her inne og tilsvarende tilbakemeldinger fra de jeg kjenner i det virkelige liv vet jeg ikke om jeg kjenner noen sykepleiere som er tilfreds med yrkesvalg og arbeidsforhold. Eller tar jeg feil? Anonymkode: ef659...7e9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Lykke til med å finne en eneste person, uansett yrke, som ikke er misfornøyd med noe.. Jeg kjenner et par sykepleiere, og de er ikke noe mer misfornøyd med jobben sin enn folk flest. Anonymkode: fd9a7...531 2 1
Fame Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Jeg er fornøyd selvsagt enkelte ting man ikke er fornøyd med, men sånn er det i alle yrkesgrupper
Embla Othea Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Jeg tror ikke KG er representativt for befolkningen. Jeg har møtt mange sykepleiere og de aller, aller fleste er fornøyd med yrkesvalget sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Jeg er storfornøyd med å være sykepleier! Anonymkode: 92a8c...d88 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Tror mange syns det er ålreit, men jeg er ikke spesielt fornøyd med å være sykepleier. Deler av jobben er absolutt givende (!) men det er generelt for mye å gjøre og mye ansvar, og stresset sitter igjen i kroppen lenge etter at jeg har gått av vakt. Det er deprimerende at livet kun skal handle om å være på jobb og å lade opp batteriene til å gå på jobb igjen. Melder meg stadig mer ut av mitt eget liv, merker jeg. Å gjøre noe før/etter jobb er vanligvis uaktuelt, og de fleste helger er jeg enten på jobb eller for sliten til å være med på noe. Gleder meg ikke lenger til høytider, og har nesten sluttet med hobbyene jeg pleide å brenne for. Føler meg som en skygge av meg selv. Hvordan noen klarer å ha barn oppi det hele er for meg en gåte. Hadde jeg visst hvor anstrengende dette yrket var, og hvor stor del av fritiden jeg måtte ofre, ville jeg sannsynligvis tatt andre valg. Men har vokst mye som menneske, så jeg angrer forsåvidt ikke. (Prøver å komme meg unna nå, da.) Anonymkode: c3fc3...158
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 Jeg trives som sykepleier, det er en givende jobb og arbeidsmiljøet har alltid vært bra der jeg har jobbet, men man sliter seg ut. Siste året har jeg jobbet 50% som sykepleier og 50% med utdanning av sykepleiestudenter, og da har jeg virkelig merket hvor stor forskjell det er på å jobbe i klinikken og å undervise. De ukene jeg har vært på høyskolen er jeg ikke mer sliten enn at jeg kan ta en matbit og litt drikke, så er jeg klar igjen for full rulle med trening, familie og venner, husarbeid osv om kvelden. Når jeg har vært på sykehuset må jeg ligge med beina høyt etter jobb, og det er helt påkrevd med 30-40 min ettermiddagshvil for å ha sjans til å gjøre noe som helst annet enn å runde Netflix på kvelden. Jeg har i tillegg fått en permanent søvnforstyrrelse etter 20 år med turnusarbeid, og det er det ikke verdt. Heldigvis er man mer obs på turnusplanlegging og helsesammenhenger i dag, men det er en høy pris å betale. Anonymkode: 891d7...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 Ja, stort sett veldig fornøyd. Har nattstilling som jeg trives med i rett prosent, tjener godt, har mulighet til å jobbe ekstra. Har en god sjef og trives godt med teamet mitt. Vært sykepleier i 15 år. Anonymkode: 7e6e0...927
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Jeg har en fin jobb, men har innsett at det ikke finnes noen bedre sykepleiejobber enn den jeg allerede har. Derfor har jeg valgt å omskolere meg i en alder av 28. Man klarer heller ikke å jobbe på gulvet helt til pensjonsalder så søker meg videre med en gang Anonymkode: d7b3c...c4a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 Jepp, meg - sykepleier på legekontor ✌️❤ Drømmejobb! Anonymkode: 6af69...24e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 Jeg er fornøyd! Jobber i psykisk helsetjeneste. Var dog svært misfornøyd da jeg jobbet på sykehjem. Anonymkode: 291d7...aa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå