Gå til innhold

Hatefulle ytringer, får hardere straff enn noe annet

Anbefalte innlegg

Gjest Traktorkusken
Skrevet

Bernt Hulsker og Atle Antonsen. To godt kjente komiker, som begge anmeldt for hatefulle ytringer og hensynsløs atferd. 

Sier ikke at det er feil at de straffes, eller at det de gjorde ikke er galt, for det er det. Det er ikke greit, men straffen?

Den juridiske delen ble 24 dager betinget og 15.000kr i bot på Hulsker. 

Men han har i tillegg mistet sitt levebrød, sin plass i miljøet og har nå psykiske plager, blitt stemplet som rasist hele livet ut pga hatefulle ytringer. 

Til tross for at han har beklaget seg til både utestedet, mennesker som ble berørt og dørvakta. Rasist-stempelet i panna hans vil alltids være der. 

Er dette greit? Det sies at en straff ikke SKAL være livet ut. 

For at samfunnet skal kunne endres, må det til at det skal være rom for å faktisk kunne drite seg ut. Få til en refleksjon og endre holdningene, for det gjør det ikke med straffen de får resten av livet.

Hatet vil bare forsterkes, og skape polarisering. Dette er ikke riktig måte å endre samfunnet på. De vil kanskje slutte å si sånt, men holdningene kommer alltid til å være der, hvert fall når man ser konsekvensen i det totale.

Da er det helt meningsløst med den sosiale konsekvensen, for holdningene vil ikke endres med trusler og hat. 

Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at det er holdinger/roten på problemet som må endres, for at rasisme skal ta slutt?  

hvorfor ble plutselig hatefulle ytringer, det verste du kan gjøre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg undrer meg over hvorfor politiet umiddelbart har ressurser til slike saker når kjendiser er involvert, men ikke når det gjelder vanlig mann i gata. 

Min eks har utøvd kontroll og psykisk vold mot meg i 4 år nå… jeg forsøke å anmelde for et par år siden, men politiet ville såvidt snakke med meg. Fikk ikke lov å anmelde. 
jeg vet det er mange andre som lever sånn som meg, uten at det finnes hjelp å få for å stoppe det. 

jeg sier ikke at de nevnte sakene med Bernt og Atle ikke skal få reaksjoner. Det er selvfølgelig ikke greit med hatefulle ytringer. Men det er en smule provoserende å se hvor alvorlig det sees på og fort ting blir tatt tak i når det gjelder kjendiser, når en selv lever i en uholdbar situasjon som det ikke finnes noen ende på…

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Missy1 skrev (22 minutter siden):

Jeg undrer meg over hvorfor politiet umiddelbart har ressurser til slike saker når kjendiser er involvert, men ikke når det gjelder vanlig mann i gata. 

Min eks har utøvd kontroll og psykisk vold mot meg i 4 år nå… jeg forsøke å anmelde for et par år siden, men politiet ville såvidt snakke med meg. Fikk ikke lov å anmelde. 
jeg vet det er mange andre som lever sånn som meg, uten at det finnes hjelp å få for å stoppe det. 

jeg sier ikke at de nevnte sakene med Bernt og Atle ikke skal få reaksjoner. Det er selvfølgelig ikke greit med hatefulle ytringer. Men det er en smule provoserende å se hvor alvorlig det sees på og fort ting blir tatt tak i når det gjelder kjendiser, når en selv lever i en uholdbar situasjon som det ikke finnes noen ende på…

Ja enig.

Mer alvorlig at en kjendis skjeller ut en annen kjendis i fylla, enn når folk ødelegger andre folks liv...det er sinnssykt.

• Liker 6
Skrevet
Traktorkusken skrev (På 17.11.2022 den 8.36):

Bernt Hulsker og Atle Antonsen. To godt kjente komiker, som begge anmeldt for hatefulle ytringer og hensynsløs atferd. 

Sier ikke at det er feil at de straffes, eller at det de gjorde ikke er galt, for det er det. Det er ikke greit, men straffen?

Den juridiske delen ble 24 dager betinget og 15.000kr i bot på Hulsker. 

Men han har i tillegg mistet sitt levebrød, sin plass i miljøet og har nå psykiske plager, blitt stemplet som rasist hele livet ut pga hatefulle ytringer. 

Til tross for at han har beklaget seg til både utestedet, mennesker som ble berørt og dørvakta. Rasist-stempelet i panna hans vil alltids være der. 

Er dette greit? Det sies at en straff ikke SKAL være livet ut. 

For at samfunnet skal kunne endres, må det til at det skal være rom for å faktisk kunne drite seg ut. Få til en refleksjon og endre holdningene, for det gjør det ikke med straffen de får resten av livet.

Hatet vil bare forsterkes, og skape polarisering. Dette er ikke riktig måte å endre samfunnet på. De vil kanskje slutte å si sånt, men holdningene kommer alltid til å være der, hvert fall når man ser konsekvensen i det totale.

Da er det helt meningsløst med den sosiale konsekvensen, for holdningene vil ikke endres med trusler og hat. 

Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at det er holdinger/roten på problemet som må endres, for at rasisme skal ta slutt?  

hvorfor ble plutselig hatefulle ytringer, det verste du kan gjøre? 

Æreskrenkelser er det Antonsen og Huskler opplever nå.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke for å være pirkete. Men er Bernt Hulsker komiker? Er han ikke en tidligere fotballspiller som i ettertid har deltatt i en rekke ulike programmer? 

Skrevet (endret)

Synes det er helt greit at det sendes tydlige signaler om at hatkriminalitet ikke er greit og at det får konsekvenser. Da tenker man seg om to ganger før man trakkaserer og hetser andre.

I år var det 50 år siden homofili ble avkriminalisert, men i dette året har folk blitt skutt på fordi de er skeive og transpersoner blitt gjort til latter i media av politikere som burde vite bedre. I tillegg til at WDI har brukt avisene og twitter som en oppslagstavle for hvor syke og truende de synes transpersoner er. WDI er feministenes svar på SIAN om noen lurer.

Det er bra at det sies klart i fra hva som er er greit og ikke greit.

Endret av Velvia
Skrevet
Missy1 skrev (På 17.11.2022 den 15.54):

Gå i media og utlever eksen, kritiser politiet, så finner de ressurser for deg.

TS, Hulsker og Antonsen har selv skadet sitt navn og rykte varig.

Ja, straffen er straff, men sånt kan de ikke bare viske bort.

På tide å finne nytt levebrød. Kanskje med mindre alkohol, mindre synlighet og mindre kontakt med mennesker.

Jeg måtte le av Antonsens ''jeg skjønner ikke hvorfor noen ganger går det så galt'' type kommentar i forbindelse med Loftsgård saken. Jeg måtte le ikke fordi det var morsomt, men fordi det var patetisk.

Det går så galt på grunn av alkohol og på grunn av egne høytidelige holdninger om seg selv at alt han sier er morsomt folk skal le av. Da mister man filter, sans for grenser og ikke minst respekt for andre mennesker. Man må da bare bytte yrke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hannah80 skrev (41 minutter siden):

Ikke for å være pirkete. Men er Bernt Hulsker komiker? Er han ikke en tidligere fotballspiller som i ettertid har deltatt i en rekke ulike programmer? 

Var vel mer komisk på fotballbanen.

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer.

Sciurus, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...