AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Pappa har pappapermisjon nå, men er så grusomt sur! Sur når jeg drar på jobb, sur når han må våkne tidlig med barnet kl 5, sur fordi det er kjedelig, sur pga alt husarbeidet og prater hele tiden om hvor "jævlig" det ser ut. Jeg blir helt utmattet og det sliter meg ut. Jobber hundre prosent i et tungt yrke. Flere her med sure menn i permisjon? Anonymkode: 27b8f...481
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Hvordan så han egentlig for seg at hverdagen skulle være når han skulle ut i permisjon? Anonymkode: a1df5...f18 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Kanskje han ikke trives i permisjon? gjør han noe for å få dagene til å bli bedre? Eller velter han bare rundt i surheten sin uten noe innsats? Anonymkode: 6945f...a5e 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Hadde han gleda seg til et par måneder fri med beina på bordet og fotball på tv’en, og plutselig innsett at barn er jobb? Anonymkode: 0f64f...ca4 20 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Fortell han rett ut at han må endre holdning. Han kommer til å se tilbake på permisjon med barnet som en tid han ødela med sitt elendige humør helt unødig. Ting blir ikke bedre av surmuling. Kan de ikke finne på noe gøy? Dra i basseng, på lekeplasser, tur ut i skogen? Anonymkode: adc39...73a 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Sett på deg ørepropper/hørselvern når det blir ille. Kanskje han skjønner da Anonymkode: 952b5...f61 1
NiceOrNothing Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pappa har pappapermisjon nå, men er så grusomt sur! Sur når jeg drar på jobb, sur når han må våkne tidlig med barnet kl 5, sur fordi det er kjedelig, sur pga alt husarbeidet og prater hele tiden om hvor "jævlig" det ser ut. Jeg blir helt utmattet og det sliter meg ut. Jobber hundre prosent i et tungt yrke. Flere her med sure menn i permisjon? Anonymkode: 27b8f...481 Han høres rett og slett ikke ut som noe bra pappa -emne . Lage dårlig stemning å være tydelig misfornøyd , isteden for å ta seg sammen å gjør det beste utav situasjonen . Hadde slitt med å gå fra han alene sammen med barnet . Barn oppfatter dårlig stemning bedre enn noen . 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 Kan han være deprimert? Min første innskytelse er at han gledet seg til «fri», men kanskje har fått seg en kraftig reality-sjekk😅 men tenker også at han faktisk kan ha det tungt… Anonymkode: 573e6...c06 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Jeg kan forstå han. Jeg mistrivdes sterkt i permisjon!!! Misforstå meg rett, jeg har alltid elsker ungene mine, men livet ble jo merkbart lettere når de ble så store at de kunne gi uttrykk for egne behov gjennom ord, ikke gråt. Hvor mye ansvar har han tatt for barn og hus mens du har vært i perm? Dere må snakke sammen på en ordentlig måte. Si at du ser han mistrives, og kom frem til sammen hvordan dere skal få ting bedre. Hvis ikke kommer perioden dere snart skal inn i med to i 100% stilling og barn i barnehage, til å bli mye mye verre!!! Anonymkode: 0f64f...ca4 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 Hjelpe meg så lite rause folk er med en stakkars pappa som mistrives i perm, da.. Jeg er kvinne, og jeg mistrivdes noe voldsomt i perm. Ja, det var dritt å stå opp tidlig, det var dritt å bare dasse hjemme hele dagen med null stimuli, bare timevis med ensomhet og kjedsomhet og travelhet. Hva med å vise litt forståelse? "Jeg skjønner at det er kjipt, det ER dritt å stå opp kl 5". Hjelpe med hva som kunne hjulpet ham? Hva gjorde DU i permisjonen? Kanskje du kan tipse om åpen barnehage, andre aktiviteter, hjelpe ham å komme i kontakt med mennene til de du var i barselgruppe om de er i pappa-perm også nå? Jeg var også i møkkahumør da jeg var "fanget" hjemme i mamma-perm. Her jeg bor er det veldig lite tilbud, det var ingen barselgruppe, og jeg var alene og ensom hele dagen, og bare vasset rundt i utgulpede klær med bananmos overalt... Anonymkode: f758f...083 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hjelpe meg så lite rause folk er med en stakkars pappa som mistrives i perm, da.. Jeg er kvinne, og jeg mistrivdes noe voldsomt i perm. Ja, det var dritt å stå opp tidlig, det var dritt å bare dasse hjemme hele dagen med null stimuli, bare timevis med ensomhet og kjedsomhet og travelhet. Hva med å vise litt forståelse? "Jeg skjønner at det er kjipt, det ER dritt å stå opp kl 5". Hjelpe med hva som kunne hjulpet ham? Hva gjorde DU i permisjonen? Kanskje du kan tipse om åpen barnehage, andre aktiviteter, hjelpe ham å komme i kontakt med mennene til de du var i barselgruppe om de er i pappa-perm også nå? Jeg var også i møkkahumør da jeg var "fanget" hjemme i mamma-perm. Her jeg bor er det veldig lite tilbud, det var ingen barselgruppe, og jeg var alene og ensom hele dagen, og bare vasset rundt i utgulpede klær med bananmos overalt... Anonymkode: f758f...083 Det er faktisk ingen unnskyldning til å oppføre seg som søppel mot partneren sin. Som voksen har har faktisk et ansvar selv også for å se på situasjonen og hva som kan bedre den. Anonymkode: a1df5...f18 11 3
Maskinfører Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 Tror mange menn mistrives i permisjon denne karen her viser det det er sikkert og visst 😕 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Tror mange menn mistrives i permisjon denne karen her viser det det er sikkert og visst 😕 Strekker innlevelsesevnen din seg så langt at du kan klare å forstå at mange mennesker mistrives i permisjon? Anonymkode: 3495d...f32 5
Maskinfører Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Strekker innlevelsesevnen din seg så langt at du kan klare å forstå at mange mennesker mistrives i permisjon? Anonymkode: 3495d...f32 Kjenner flere som gjør dette men som ikke sier det rett ut min analysering ikke meningen å angripe deg hvis det var det du trodde ☹️
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 Tydelig at han ikke trives i permisjon, og het ærlig det er tøft i permisjon. Ikke for alle. Jeg trivdes ikke så veldig godt, men mannen min storkoste seg og hadde hele fellesperioden. Men jeg var ikke sur av den grunn. Dere må prate sammen. Du må fortelle at du opplever han som skikkelig sur og at det går utover din trivsel og at du kanskje ikke føler deg helt trygg? Tenker kommunikasjon er veldig viktig og at det er lov å syntes det er tungt å være hjemme med barn. Anonymkode: 9a85b...2c7 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 Opplever litt det samme ja. Jeg synes det er dårlig gjort. Greit å mistrives i permisjon og ikke like å stå opp tidlig. Men synes det er så umodent å være sur pga det. Det var slitsomt for meg også i permisjon (og nå som jeg jobber) men jeg var/er jo ikke sur fordi om. Jeg hadde mer hyggelige aktiviterer i min perm da, og har sagt til min mann også at det er viktig for egen del å finne på noe gjerne med andre voksne iløpet av dagen. Han er blitt litt flinkere til å forsøke på dette og planlegge ting. Jeg sa også til min mann i starten at han måtte forsøke å skifte holdning, for sin egen del. For kjipe ting blir ennå kjipere om man går rundt og tenker hvor forferdelig det er hele tiden. Han tok det iallfall til en viss grad til seg og det bedret seg litt. Min skjerper seg som regel ovenfor barnet da heldigvis. Håper han også gjør det når jeg ikke er der. Jeg tar fremdeles mest natt og mest på kveld og helg selv om jeg jobber, noe jeg gjorde i min perm også, så jeg synes min er utrolig barnslig som er sur og sliten over å ha baby på dagtid når jeg også er drittsliten. Anonymkode: fd851...f97 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 Jeg kan jo forståvidt forstå han, jeg HATET mammapermisjon som pesten. Det var helt forferdelig kjedelig og kvelende. Jeg er gravid på ny nå, og gruer meg virkelig til det året der. Men, han må jo gjøre noe med sin egen innstilling. Han må jo tenke over hva han gjør med barnet, og med parforholdet, hvis han går rundt og surmuler på den måten. Han må ta seg sammen. Anonymkode: eab76...dee 3 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 17. november 2022 #18 Skrevet 17. november 2022 Sikker på at han ikke har en depresjon?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #19 Skrevet 17. november 2022 Forklare han at ingen synes det er gøy å gjøre husarbeide, og at det er slitsomt for alle B-mennesker å stå opp tidlig. Men dere MÅ gjøre det fordi dere nå er voksne og foreldre. Si at det er fint at han nå ser hvor mye arbeid det er, og at det dermed er viktig at dere begge fordeler dette arbeidet så ikke en av dere sliter seg ut. Men selvsagt så må den som har permisjon gjøre mer. Og ja, det er rotete fordi alle roter. Løsningen er å rote mindre begge to, og at dere begge rydder/vasker, og ikke bare sitt eget rot/gris. Surmuling hjelper ikke. Det hjelper ikke å peke på den andre og si at det er din skyld at det er mye husarbeide å gjøre. Løsningen er å jobbe sammen for å finne en god løsning. Med positiv tone og godt humør. Anonymkode: 08148...02e 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #20 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Pappa har pappapermisjon nå, men er så grusomt sur! Sur når jeg drar på jobb, sur når han må våkne tidlig med barnet kl 5, sur fordi det er kjedelig, sur pga alt husarbeidet og prater hele tiden om hvor "jævlig" det ser ut. Jeg blir helt utmattet og det sliter meg ut. Jobber hundre prosent i et tungt yrke. Flere her med sure menn i permisjon? Anonymkode: 27b8f...481 hvor mye husarbeid gjorde du selv når du var i permisjon da? eller bare lot du alt sammen surre og gå, aldri gadd å lage middag til alle sammen, eller lignende? Anonymkode: 240db...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå