Gå til innhold

Nære relasjoner som ødelegger både for seg selv og de rundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takler jeg de riktig? Snakker om de du ikke så lett kan kutte kontakt med, feks familie eller bestevenner, en datter eller tom.din egen samboer eller eks.

Jeg har en slik person i livet. Jeg forstår ikke at det er mulig å rote til ting for seg selv og andre hele tiden og allikevel sette seg i en offerposisjon. 

Vi snakker om å hele tiden utsette ting, ikke skrive opp noe, ikke ha oversikt over egen økonomi og forpliktelser. Si opp jobben for å jobbe freelance, men ikke få det til. Snakke til andre om å verdsette friheten det gir, samtidig som moren spytter inn penger slik at vedkommende har råd til å leve freelance. Utsette vedlikehold, glemme viktige datoer og få andre til å drive brannslukning for deg. En kone som må låne bort penger til et barn som ikke er sitt eget for å komme seg på leirskole osv.

Jeg kan forutse alt som kommer til å skje denne personen og advarer hen, men allikevel trosses råd og advarsler. Det går som jeg hadde forutsett, og blir deretter bedt om en tjeneste for å ordne opp. Hadde det ikke vært for et gjensidig behov for å få forholdet til å fungere, hadde jeg sagt nei langt oftere. Jeg prøver å ikke provosere, er diplomatisk og løsningsorientert. 

Det virker som om personen mangler selvinnsikt, ikke klarer å se konsekvenser, mangler orden, tar for lett på ting, tar snarveier og snakker i store ord som smigrer og overbeviser andre

Hva feiler det slike? 

Anonymkode: 664e1...aaf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei sånn i familien, helt likt, bortsett fra frilanser delen.

Hadde hun ikke hatt mor si så er det ikke godt å si hvordan det hadde gått.

Hun er alltid blakk selv om hun jobber til tider mye og bor ganske billig, men vi vet hun er blakk for hun ringer mora si hver dag og ber om penger.

Det er så mye at jeg kunne skrevet i timesvis..

Jeg skulle gjerne visst hva som feiler henne, det er vanskelig å forholde seg til et sånt menneske.:skuldre:

Anonymkode: 00833...3e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...