Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere oppvaskkosten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor ofte bytter dere den ut?

Anonymkode: 43bac...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den byttes ut når busta er møkkete etter ei runde i oppvaskmaskin eller når den løsner/er krøllete. Har to børster: en til å løsne evt matrester, og en til å vaske. Hiver de i oppvaskmaskina ved behov. Den til å løsne matrester vaskes oftere enn den andre. Kanskje en gang i uka eller to

Anonymkode: 6aeee...10c

• Liker 1
Skrevet

Det varierer. Ved behov. 

Anonymkode: 1a2da...33a

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og hvor ofte bytter dere den ut?

Anonymkode: 43bac...462

Tar den i oppvaskmaskinen med jevne mellomrom.

Den holder seg fin lenge.

Bytter den ut noen ganger i året,kanskje?

Bruker mest svamp til å vaske opp med.

Skrevet

Ved behov.

Anonymkode: 33c9c...8d8

• Liker 1
Skrevet

Vasker den ikke, kjøper heller ny til 4kr på Ikea. Bruker oppvaskkost svært sjeldent

Anonymkode: 59830...f70

Skrevet

Ved behov. Setter den i oppvaskmaskinen når den er møkkete, og bytter den ut når den er utslitt. 

Anonymkode: 74a16...c16

• Liker 1
Skrevet

Setter den i oppvaskmaskin en gang i uka (ca).

Skrevet

Bytter en gang i året. Vasker den ikke så ofte, den får jo en runde med såpe og vann hver gang jeg bruker den 😄

Men jeg skraper/skyller av synlig mat før jeg bruker kosten, så den ikke blir full av matrester. 

Anonymkode: ca163...eb4

Skrevet

Slenger den i oppvaskmaskinen en gang i blandt. Bytter når den er skikkelig oppbrukt.

Anonymkode: 0784e...16c

Skrevet

Avslutter alltid kvelden med å vaske kjøkken, og siste jeg gjør er da å dynke kosten med zalo, og vaske vasken med den, så skylle godt. 

I maskinen en gang i uka, omtrent.

Når den blir sliten går den over til å være gryte/panne-kost, og vi tar en ny i bruk på glass og kniver. Slik holder kostene mye lengre. 

Anonymkode: f5113...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den byttes ut når busta er møkkete etter ei runde i oppvaskmaskin eller når den løsner/er krøllete. Har to børster: en til å løsne evt matrester, og en til å vaske. Hiver de i oppvaskmaskina ved behov. Den til å løsne matrester vaskes oftere enn den andre. Kanskje en gang i uka eller to

Anonymkode: 6aeee...10c

Mange som mener jeg er sær fordi jeg har to sånn som du. Bra jeg ikke er den eneste som har det 😂

Anonymkode: 7ce4f...f83

Skrevet

Har 2-en til rent og en til skittent som jeg sier. Har de nok i oppvaskmaskinen 1-2 ganger i uken, alt etter hvor ofte oppvaskmaskinen går. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Kjøper ny en gang i mnd. Koster 11 kr på Coop. 

Skrevet

Jeg tror at jeg aldri har vasket en oppvaskbørste. Den blir jo skrubbet med zalo hver gang den er i bruk, som er ca.... når jeg tenker meg om så har jeg ikke oppvaskbørste engang.

Samboer er fra kontinentet, og de familien hans hadde nesten aldri sett en vaskebørste mener jeg å huske. De bruker kjøkkensvamp/oppvasksvamp, og det gjør jeg også nå. Oppvaskmaskinen tar det meste så svampen blir ikke så ofte brukt.

Anonymkode: c4da9...c9a

Skrevet

Jøss, så ofte mange av dere vasker oppvaskkosten! Selv da jeg brukte oppvaskkost så ble den sjelden eller aldri vasket, bare spylt av om det var noe på den. Vasker dere mye for hånd? Hvorfor?

Skrevet

Jeg slenger den inn i oppvaskmaskina når den skal settes på. Vasker stekepannen, skrubber evt fastbrente ting i kasseroller og slikt med den så den blir jo møkkete 🤔 

Anonymkode: 0aecc...19f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg slenger den inn i oppvaskmaskina når den skal settes på. Vasker stekepannen, skrubber evt fastbrente ting i kasseroller og slikt med den så den blir jo møkkete 🤔 

Anonymkode: 0aecc...19f

Blir ikke stekepanner ødelagt om man vasker de med kost? Man skrubber vekk laget

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jøss, så ofte mange av dere vasker oppvaskkosten! Selv da jeg brukte oppvaskkost så ble den sjelden eller aldri vasket, bare spylt av om det var noe på den. Vasker dere mye for hånd? Hvorfor?

Vinglass, kjøkkenkniver, trefjøler, annet utstyr i tre, karafler, stekepanner, store gryter, vaser (ferske blomster hver uke), fruktfat, store serveringsfat, første runde på former og slik for å slippe matrester i maskinen.... 

Anonymkode: f5113...121

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bruker den ene til å vaske av alt skittent på alle kjørel, og en som jeg bruker til å vaske ting som er "rent" altså ikke fysisk skitten. Bruker begge flere ganger daglig. Har også en ting med at jeg ikke kan bruke samme glasset over lang tid, så vasker glass for hånd 1 gang i timen (sikkert litt overdrevent) i stede for å bruke 15 glass per dag 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...