GÃ¥ til innhold

Julebakst med venner/gruppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble invitert til julebakst laging av pepperkaker av min venninne veldig koseligt. med ca 25-30 stk😅 jeg kjenner ikke alle da, men er ikke sikker alle kommer.

tingen er at det er planlegging om hvordan det skal gjøres. 
feks om en kjøper pepperkake deig og alle vipser og punt, strøssel, melis osv, men nå vet jo man ikke hvor dyrt det blir da.

jeg og 2 andre tenkte kanskje va lureste at alle fikser pepperkake deig selv og noe nonstop, men litt rart å må fikse melis og konditori farge selv osv og alt annet nå vet ikke jeg, blir jo veldig mye pepperkake med en pepperkake deig boks. 
Synes bare hele greia høres veldig stress, med så mange som skal bruke ovn og pepperkake form og du vet😂 

Hvordan hadde dere synes det var bedre planlagt? At en fikser pepperkake deig og alle vippser (samme med tilbehør melis, nonstop osv), eller at alle fikser alt av selv? 
uansett om det kan bli veldig mye melis og konditori farge osv men alle tar jo det med hjem da.. 

Anonymkode: a2d54...e1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det 25-30 stk hjemme hos noen? Det må jo bli kaos 🙈 

• Liker 1
Skrevet
nordlending skrev (20 minutter siden):

Er det 25-30 stk hjemme hos noen? Det må jo bli kaos 🙈 

Som attpåtil skal bake... Jeg hadde fått sammenbrudd. 

Anonymkode: 4f0a4...416

• Liker 2
Skrevet

Oi, det høres vilt mange ut, vil si at 6stk er nok. Her hadde jeg droppet bakingen. Kjøp deg en boks pepperkaker, en tube melis og en pose nonstop og kos deg med pynting. Håper du finner et sted å sitte. 

Skrevet
Musis skrev (Akkurat nå):

Kjøp deg en boks pepperkaker, en tube melis og en pose nonstop ... 

Og en del gløgg. Med rødvin.

Skrevet

Vertinnen handler inn når hun vet hvor mange som kommer, og sender ut vippskrav. Jeg ville droppa bakingen og satt meg i en krok med gløgg og en klunk rødvin 😅

Anonymkode: 88291...f04

Skrevet

Kan jo ikke ha mere pepperkakedeig enn det er mulig å steke i løpet av noen timer. Så med 25-30 stk holder det med 4-5 bokser maks og en liten klump til hver. Her får kosen være å lage et par store hjerter hver og heller bruke tid på å pynte.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...