AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Del Skrevet 17. november 2022 Lillemor bruker nattpose/sovepose på nettene. Nå er det rundt 17-18 grader på soverommet og hun har da på ullpysj fra hust and claire under. Synes hun er så kald på armene. De stikker jo ut av posen så det er kanskje normalt? Fin temperatur i nakken. Fortsatt litt redd for at hun kanskje fryser. Hva har dere på baby når de sover? Anonymkode: 24ddc...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Del Skrevet 17. november 2022 Helt ok at hun er kald på armene. Det er temperaturen i kroppen du skal bry deg om, og den kjenner du i nakken. Mine har sovet i sovepose også. Har 17-19 grader på soverommet. Sover i bomullspysj om sommeren, ullpysj om natten, kanskje med sokker om det er ekstra kaldt på rommet. Anonymkode: cba7e...b2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Del Skrevet 18. november 2022 Ja, Gjør ikke noe om baby er litt kald på armene Så lenge du kjenner at føtter, nakke og kroppen i seg selv har en god temperatur. Så har du riktig nattpose til riktig temperatur har baby det mest sannsynligvis veldig bra. Er baby ganske liten, er det jo også greit med en ullue og ulltøfler/ sokker ja. Er jo gjennom hode baby mister mye av varmen. I forhold til pysj, har du prøvd ullpysj i ubehandlet ullkvalitet? Vi bruker Cosilana ullpysj. Og holder oss til behandlet ull mer på dagtid. vet https://www.ohdearbaby.no/ selger Cosilana og andre merker av ubehandlet ull til barn. Nå med Black week, kan du jo sikker finne kupp på ny ullpysj i ubehandlet kvalitet! Anonymkode: 7ee4b...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 4.52): Lillemor bruker nattpose/sovepose på nettene. Nå er det rundt 17-18 grader på soverommet og hun har da på ullpysj fra hust and claire under. Synes hun er så kald på armene. De stikker jo ut av posen så det er kanskje normalt? Fin temperatur i nakken. Fortsatt litt redd for at hun kanskje fryser. Hva har dere på baby når de sover? Anonymkode: 24ddc...1e0 Vanlig bomullspysj, sokker, tykk dyne. Vi har ca 18 g på soverommet. Han er 14 mnd. Anonymkode: 3ec94...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Del Skrevet 18. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, Gjør ikke noe om baby er litt kald på armene Så lenge du kjenner at føtter, nakke og kroppen i seg selv har en god temperatur. Så har du riktig nattpose til riktig temperatur har baby det mest sannsynligvis veldig bra. Er baby ganske liten, er det jo også greit med en ullue og ulltøfler/ sokker ja. Er jo gjennom hode baby mister mye av varmen. I forhold til pysj, har du prøvd ullpysj i ubehandlet ullkvalitet? Vi bruker Cosilana ullpysj. Og holder oss til behandlet ull mer på dagtid. vet https://www.ohdearbaby.no/ selger Cosilana og andre merker av ubehandlet ull til barn. Nå med Black week, kan du jo sikker finne kupp på ny ullpysj i ubehandlet kvalitet! Anonymkode: 7ee4b...c47 Man skal ikke ha lue på baby inne, det fikk vi beskjed om på HS (og tror det står på lub?) Er for at de ikke skal bli overopphetet (som er farligere enn å fryse..) Anonymkode: 1c7c0...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Man skal ikke ha lue på baby inne, det fikk vi beskjed om på HS (og tror det står på lub?) Er for at de ikke skal bli overopphetet (som er farligere enn å fryse..) Anonymkode: 1c7c0...055 Jeg kan verken argumentere for elr imot her. Gjør bare det jeg lærte av mamma en gang. Tynn ullue den første tiden, gjort det med begge mine. Men hadde vel reagert om det var for varmt.. Ble usikker her, om mamma har ført meg på villspor. Men, et Google søk og første artikkel jeg fant hvor det er en jordmor som svarer. https://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/545-jordmodrenes-rad-til-gravide-babyen-trenger-ikke-sa-mye-utstyr men for all del, jeg forholder meg alltid til hva HS sier, om det er noe jeg spør om. Men babylue for soving har aldri vært et tema på mine samtaler. Anonymkode: 7ee4b...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg kan verken argumentere for elr imot her. Gjør bare det jeg lærte av mamma en gang. Tynn ullue den første tiden, gjort det med begge mine. Men hadde vel reagert om det var for varmt.. Ble usikker her, om mamma har ført meg på villspor. Men, et Google søk og første artikkel jeg fant hvor det er en jordmor som svarer. https://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/545-jordmodrenes-rad-til-gravide-babyen-trenger-ikke-sa-mye-utstyr men for all del, jeg forholder meg alltid til hva HS sier, om det er noe jeg spør om. Men babylue for soving har aldri vært et tema på mine samtaler. Anonymkode: 7ee4b...c47 "Bruk ikke lue inne - et spedbarn kvitter seg med overskuddsvarme hovedsaklig via hodet." https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/fakta-om-krybbedod/overoppheting-som-risikofaktor/ Anonymkode: 5a022...45a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Del Skrevet 18. november 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan verken argumentere for elr imot her. Gjør bare det jeg lærte av mamma en gang. Tynn ullue den første tiden, gjort det med begge mine. Men hadde vel reagert om det var for varmt.. Ble usikker her, om mamma har ført meg på villspor. Men, et Google søk og første artikkel jeg fant hvor det er en jordmor som svarer. https://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/545-jordmodrenes-rad-til-gravide-babyen-trenger-ikke-sa-mye-utstyr men for all del, jeg forholder meg alltid til hva HS sier, om det er noe jeg spør om. Men babylue for soving har aldri vært et tema på mine samtaler. Anonymkode: 7ee4b...c47 Mulig det var på sykehuset i forbindelse med at de fikk på seg lue der at jeg fikk beskjed om at de ikke skal sove med lue hjemme. Eller at de sa det når vi flyttet til hotellet at nå skulle vi slutte med lua når baby sov.. Noen sa det iallfall til meg uoppfordret. Ser noen andre også linker til lub Min erfaring fra egen mor er at den generasjonen er ekstremt opptatt av at barnet ikke skal fryse og veldig lite opptatt av om barnet blir overopphetet... Anonymkode: 1c7c0...055 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Bruk ikke lue inne - et spedbarn kvitter seg med overskuddsvarme hovedsaklig via hodet." https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/fakta-om-krybbedod/overoppheting-som-risikofaktor/ Anonymkode: 5a022...45a Takk 😊 skal lese! Selv om jeg nå er forbi den første fasen. Men vet jo aldri om det kommer en nr 3. Anonymkode: 7ee4b...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mulig det var på sykehuset i forbindelse med at de fikk på seg lue der at jeg fikk beskjed om at de ikke skal sove med lue hjemme. Eller at de sa det når vi flyttet til hotellet at nå skulle vi slutte med lua når baby sov.. Noen sa det iallfall til meg uoppfordret. Ser noen andre også linker til lub Min erfaring fra egen mor er at den generasjonen er ekstremt opptatt av at barnet ikke skal fryse og veldig lite opptatt av om barnet blir overopphetet... Anonymkode: 1c7c0...055 Du sier noe der mtp mamma ja.. hun er ganske så på at jeg alltid bruker for lite klær på dem 😂 Anonymkode: 7ee4b...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du sier noe der mtp mamma ja.. hun er ganske så på at jeg alltid bruker for lite klær på dem 😂 Anonymkode: 7ee4b...c47 Husker vi hadde helsesykepleier på besøk som snakket om at mange pakker på ungene altfor mye klær og fyrer opp i huset for at barna ikke skal fryse... Men vi hadde motsatt problem, strevde hardt med å få ned varmen til ideell sovetemperatur på rundt 18 grader 😅 Ts, min bruker bare nattpose og bomullspysj med lange ermer og med føtter. Kjenner på nakken hennes at hun ikke er for kald Anonymkode: f65f2...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå