Einus Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Er så heldig å få oppleve 80 tallet og slippe begreper som Metoo og sånt tull. Hva tenker dere andre som vokste opp på denne tiden? F.eks nachspiel etter at det stengte ved 01:00 tiden og mye klining og sex i bil eller på et trangt rom på fest…. Er glad jeg fikk oppleve å være ung og leve ungdomstiden da og ikke nå. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Både og. Er glad min datter skal slippe å komme på jobb og få beskjed fra sjefen om at hun kan støvsuge kontoret fordi hun ser ut til å være god på å suge, eller at sjefen nekter henne riktig lønn med mindre hun ligger med ham. Slikt hørte også 80-tallet til. Vi hadde andre friheter, og vi hadde andre stengsler. Noe var bedre, og noe var verre. Anonymkode: 2a17c...100 6 3
Einus Skrevet 17. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2022 Nå svartmaler du veldig synes jeg, måtte du suge sjefen mener du?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Einus skrev (33 minutter siden): Er så heldig å få oppleve 80 tallet og slippe begreper som Metoo og sånt tull. Hva tenker dere andre som vokste opp på denne tiden? F.eks nachspiel etter at det stengte ved 01:00 tiden og mye klining og sex i bil eller på et trangt rom på fest…. Er glad jeg fikk oppleve å være ung og leve ungdomstiden da og ikke nå. Hva har dette med metoo å gjøre? Anonymkode: 762f5...def 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Einus skrev (Akkurat nå): Nå svartmaler du veldig synes jeg, måtte du suge sjefen mener du? Det er sannhet, ikke svartmaling. Beskjed om å støvsuge, med den kommentaren. Lønna mi forble lavere enn tariffen tilsa. Noen fikk bedre lønn, og vi visste hvorfor. Det var slett ikke uvanlig å behandle unge kvinner på den måten. Anonymkode: 2a17c...100 2
Jdz Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Metoo handler om å stå opp mot seksuell trakassering. Synes problemstillingen 762f5...def tar opp er ganske treffende for hva #metoo handler om. Er ganske sikker på at unge mennesker fortsatt kliner i biler og på fest, det har heller ingenting med #metoo å gjøre. 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 Einus skrev (48 minutter siden): Er så heldig å få oppleve 80 tallet og slippe begreper som Metoo og sånt tull. Hva tenker dere andre som vokste opp på denne tiden? F.eks nachspiel etter at det stengte ved 01:00 tiden og mye klining og sex i bil eller på et trangt rom på fest…. Er glad jeg fikk oppleve å være ung og leve ungdomstiden da og ikke nå. Jeg er 23 år gammel og dette har jeg sett og opplevd mange ganger... Anonymkode: 1a906...fbf
Rosakatt Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 Forskjellen er vel at det er mer samtykke klining og samtykke sex nå. Om du har noe imot det, vel...👮♀️😅 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Jdz skrev (13 minutter siden): Metoo handler om å stå opp mot seksuell trakassering. Synes problemstillingen 762f5...def tar opp er ganske treffende for hva #metoo handler om. Er ganske sikker på at unge mennesker fortsatt kliner i biler og på fest, det har heller ingenting med #metoo å gjøre. Bubbles knows whats up Anonymkode: 1a906...fbf 1
Kullsyrevann Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 Hva i all verden får deg til å tro at dette ikke fortsatt skjer blant "kidsa" den dag i dag? Så mye mindre skam som er rundt kropp, kjønn og sex den dag i dag kan jeg forsikre deg om at det pågår verre ting den dag i dag enn da du var ung 😅 #Metoo handlet om samtykke, respekt og empati for grensene til andre mennesker, ikke å innskrenke sexlivet til folk. 2 1
Helene1982 Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 Einus skrev (1 time siden): Er så heldig å få oppleve 80 tallet og slippe begreper som Metoo og sånt tull. Hva tenker dere andre som vokste opp på denne tiden? F.eks nachspiel etter at det stengte ved 01:00 tiden og mye klining og sex i bil eller på et trangt rom på fest…. Er glad jeg fikk oppleve å være ung og leve ungdomstiden da og ikke nå. Mulig jeg har feil fokus, men var det ikke på 70-tallet at man hørte på disco, og utestedene stengte klokken 01.00? 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 Det er fortsatt nachspiel etter bytur. Det du egentlig sier er at du er glad du kunne seksuelt trakassere damer og komme unna med det. Så fin måte å oute egne kvinneundertrykkende holdninger på! Når jeg ser tidligere forumposter fra deg ser jeg at det er flere områder du har dårlig kvinnesyn på. Anonymkode: bfab4...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Einus skrev (6 timer siden): Er så heldig å få oppleve 80 tallet og slippe begreper som Metoo og sånt tull. Hva tenker dere andre som vokste opp på denne tiden? F.eks nachspiel etter at det stengte ved 01:00 tiden og mye klining og sex i bil eller på et trangt rom på fest…. Er glad jeg fikk oppleve å være ung og leve ungdomstiden da og ikke nå. Regner med du er mann? Som mor til tenåringer er jeg utrolig glad for at metoo kom før de vokste opp. Jeg håper at de får oppleve at urett blir tatt tak i, at de kan heve stemmen og si fra hvis de opplever å bli seksuelt trakassert og urettferdig behandlet. De skal slippe å vri seg ut av sjefens tafsearmer og vite at «nå gikk jeg glipp av det prosjektet fordi jeg ikke lot ham klå på meg.» Det var utrolig mye urett og dårlig behandling mange kvinner opplevde på den tiden uten at det ble tatt tak i. Vi advarte jo hverandre om diverse lærere, sjefer, arbeidskollegaer eller menn generelt som vi visste var mer riskye, men før metoo var det ekstremt vanskelig å heve stemmen om det fordi vi visste at det bare ble kimset bort. Frivillig klining og sex kan vel de fleste sette pris på, det har ingenting med metoo å gjøre. Anonymkode: 5fc5e...62b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå