Jegmegogbarnet Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Hei. Har et lite dilemma her å må gå tilbake et år for å gi litt bakgrunn av hoved spørsmålet. Har en datter som nå er 14 år. Hadde en kjempevanskelig oppstart på ungdomsskolen hvor det førte til masse skulking ,utredninginger i hytt og pine og sleit skikkelig med seg selv og finne sin plass. I slutten av 8 klassen fikk hun seg en kjæreste. Han er nå 16 år. Han har hatt en røff oppvekst med bla alkohol i oppveksten men bor nå med sin far. Ut i fra inntrykk, bare streng og en skikkelig bonde/testosteron mann. Dattra mi ser ut til å ha det fint på skolen nå. Skulker ingen ting. Nå som hun har kjæreste har suget etter oppmerksomhet på skola blitt dekt. Har hatt en regel om at det ikke skal overnattes i uke dagene. Og besøket skal dra hjem kl 21.00. Helger har han fått vært her.(har aldri spurt, bare blitt sånn) De har det godt sammen, lytt hus så vi hører stortsett god stemning. Mye latter og mye finurlige diskusjoner. MEN nå begynner de å trosse regelen i ukedagene. Sovne, for å gjøre det vanskelig for meg å sende hjem gutten. Når jeg kommer hjem etter å jobbet seint, sover de. Og da syns jeg det er jævelig å sende hjem gutten kl 12 på natta Så er det litt stramt økonomisk om dagen så det irriterer meg noe jævelig, at jeg nå må handle 2 pakker kjøttdeig i stede for 1 hvis dere skjønner. Så er jeg litt todelt i min tankegang. Jeg synes synn på gutten og når jeg klarer å legge frustrasjonen til side har han vell nesten blitt et familiemedlem på et vis. Og iogmed at han kan være til oss 70% av fritiden hans, hvor er faren hans? Kanskje det er lik så greit at han har noen som følger opp han å spør hvordan det har vært på skola? Den andre siden da. Hun er under seksuell lavalder. Synes det er taboo og føler at jeg gjør noe ulovlig at de er sammen. Jeg må skrubbe dasen etter han. Min kone må vaske undertøyet hans. Jeg lager mat, dattra har blitt helt stumm, for han tar diskusjonene for henne Er det greit!?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Nei. 14 år! Jeg kan irritere meg over min 18år gamle datter sin kjæreste som omtrent bor hos oss og de har vært sammen siden de var 16. Har en 15åring også i huset og hadde aldri godtatt det du godtar for din 14 åring. Snakk med ungdommene og faren hans. Anonymkode: 20e79...149 1
Mt3 Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Er ikke din kone hjemme tidligere på kvelden og kan sende han hjem de gangene du jobber sent? Om hun har gitt beskjed men de har valgt å ignorere så kunne jeg lett vekket vedkommende kl.24.00 eller hvilket som helst tidspunkt gjennom natten og kjørt vedkommende hjem. Slipper helt sikkert å gjøre det mer enn 1-2 ganger. Om ingen av dere er hjemme til å gi beskjed og hans far ikke henter han om han ikke er hjemme før kl 22.00 så har du ingen måte å håndheve grensen på og da får han vel bare sove natten ut. Om du vet du må skrubbe dassen etter han så ta han med å lær han til å vaske etter seg selv. Stopp han på en høffelig og respektfull måte når han prater på hennes vegne, du vet din datter kan snakke så da må hun si sin mening. Har dere snakket med deres datter på egenhånd om forholdet, prevensjon, seksuell lavalder... uten formaninger og sånn er det-basta bom, men at hun har fått bli med på en prat og ikke krangel eller ensidig bestemmelse. Så klart er det ikke ideelt at ei som er så ung har overnattingsbesøk, men de er i hvertfall gjevnaldrede. Hun har blitt bedre og er tilstede på skolen, og vil dermed ha grunnlag for å få karakterer som er viktig da noen fag får standpunktkarakter i 9.klasse. At du må brødfø en ekstra, og ja jeg vet unge gutter spiser MYE, det tenker jeg uansett blir rimelig i forhold til om din datter hadde fortsatt på den dårlige kursen hun hadde staket ut før hun fikk kjæreste. Selv om det tærer på andre ressurser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå