Gå til innhold

Hjelp!!! Angående Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan rapportere profilen som "falsk" og at den "utgir seg for å være deg". Er du heldig blir kontoen slettet med det. 

Sånn utover det er det ekstremt vanskelig å få fjernet en "gammel" konto på facebook. Jeg har selv opprettet "tullekontoer" når jeg endelig fant ut e-postadressen, så ville de ha gjennopprettings info som jeg ikke husket.

Om du omsider klarer å huske e-postadressen, kan det hende du må laste opp bildebevis på din identitet, så om navnet på facebook kontoen ikke er det samme som ditt ekte navn, kan det også bli veldig vanskelig. 

Anonymkode: d8146...3ae

Gjest Sanninga
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan rapportere profilen som "falsk" og at den "utgir seg for å være deg". Er du heldig blir kontoen slettet med det. 

Sånn utover det er det ekstremt vanskelig å få fjernet en "gammel" konto på facebook. Jeg har selv opprettet "tullekontoer" når jeg endelig fant ut e-postadressen, så ville de ha gjennopprettings info som jeg ikke husket.

Om du omsider klarer å huske e-postadressen, kan det hende du må laste opp bildebevis på din identitet, så om navnet på facebook kontoen ikke er det samme som ditt ekte navn, kan det også bli veldig vanskelig. 

Anonymkode: d8146...3ae

Takk for svar. Skal prøve å rapportere falsk konto. 

Den kontoen står i mitt fulle navn. Dvs både fornavn, mellomnavn og etternavn. Så det er jo gjerne et til "bevis" for at det er meg 🤔

Ts

Skrevet
Sanninga skrev (21 minutter siden):

Ja, det var jo akkurat det jeg mente. For å presisere: Den kontoen er lagret på mitt gamle mobilnummer. Og jeg har nå funnet ut av at det finnes en måte å få tak i mitt gamle mobilnummer ved feks å sjekke gamle kredit opplysninger, gamle adresser etc. Det er flere måter å gjøre det på. 

Og hvis jeg får tak i det, så kan jeg ligge inn på Facebook kontoen med det mobilnummeret🙂

Nei, du må ha tilgang til mobilnummeret. Det holder ikke at du vet det, du må ha det. Dvs kunne motta telefon eller melding på det nummeret.

• Liker 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Nei, du må ha tilgang til mobilnummeret. Det holder ikke at du vet det, du må ha det. Dvs kunne motta telefon eller melding på det nummeret.

Ja, det er sant. Takk skal du ha. Da misforstod jeg 🙌

Anonymkode: 9aa1c...266

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er sant. Takk skal du ha. Da misforstod jeg 🙌

Anonymkode: 9aa1c...266

Om du finner ut hva det gamle telefonnummeret ditt var, så kan du jo prøve å sende en melding dit for å se om det er noen som har nummeret nå. Om de vil hjelpe deg, kan du jo få koden tilsendt av dem. Verdt et forsøk!

Anonymkode: 8eef2...658

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Om du finner ut hva det gamle telefonnummeret ditt var, så kan du jo prøve å sende en melding dit for å se om det er noen som har nummeret nå. Om de vil hjelpe deg, kan du jo få koden tilsendt av dem. Verdt et forsøk!

Anonymkode: 8eef2...658

Tror du ikke den som da evnt har nummeret og kanskje har koblet den opp til sin facebook konto? Eller andre tofaktor-pålogginger? Tenker du da det er lurt å spørre om vedkommende kan sende TS koden de får...?

For å ikke nevne at det sirkulerer en slik phishing kampanje nå hvor en blir bedt av en random bruker å oppgi koden for å vinne noe, hjelpe noen, delta på noe eller ettellerannet.

Ikke rart vi sliter med sikkerhet på nettet. Heller ikke rart at de forsøker seg, når folk faktisk går på...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...