Gå til innhold

ønskeliste sendes i posten!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Rosa Sløyfe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åssen er du garantert å ikke få 13 like karafler feks?

Anonymkode: 62a7c...efb

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Skrevet

men hva er egentlig "problemet" med å få sånne ønskelister i posten?? 

da vet i alle fall alle gjestene hva folkene egentlig ønsker seg, i stedet for å bare kjøpe ett eller annet unødvendig og tilfeldig "dill eller dall" som brudeparet  egentlig ikke ønsker seg i det hele tatt. 

Anonymkode: 441dd...d17

Skrevet

Før i tiden snakket man sammen. Før internett hadde jeg ingen problemer med å finne ut av om noen hadde ønskelister i diverse butikker og hvilke butikker dette handlet om. Jeg kan til og med huske tiden før fysiske ønskelister i fysiske butikker ble utbredt. Da snakket man også sammen og fikk vite at brudeparet sparte på servise A, ønsket seg gryter B og vinglass C eller lignende. Eller man bare kjøre gave etter eget forgodtbefinnende, med byttelapp. 

Anonymkode: f2bc6...002

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

da vet i alle fall alle gjestene hva folkene egentlig ønsker seg, i stedet for å bare kjøpe ett eller annet unødvendig og tilfeldig "dill eller dall" som brudeparet  egentlig ikke ønsker seg i det hele tatt. 

Ønskeliste er lurt. Men hvis TS tenker å bare skrive en liste med hva hun ønsker seg og sende individuelt i posten så er et "problem" at det er vanskelig for gjestene å vite hva som er kjøpt. Fordelen med å ha ønskelister på nett fra ulike butikker er at man som gjest ser hva som er kjøpt fra før. Da slipper brudeparet å få fem kakespader, femten sausenebb og tre tallerkner for eksempel.  Man kan gå i butikken eller på nett og kjøpe/bestille det som er igjen. 

Anonymkode: 63bf3...090

• Liker 3
Skrevet
ti10 skrev (På 17.11.2022 den 15.02):

Hun snakket altså om før i tiden, som i da postgang var eneste mulighet for kommunikasjon, virket det som. Tror ikke de sendte så mange gavelister i forbindelse med bryllup da. 

De ble nok ikke sendt ut, men det var vanlig å registrere ønskeliste hos diverse glassmagasin (og kanskje gullsmeder for sølvtøy) før også. Deretter holdt butikkene orden på hva som allerede var kjøpt og hva som sto igjen på lista, så det ble mindre dobbeltgaver. 

Anonymkode: 66d0d...be0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 11.04):

De ble nok ikke sendt ut, men det var vanlig å registrere ønskeliste hos diverse glassmagasin (og kanskje gullsmeder for sølvtøy) før også. Deretter holdt butikkene orden på hva som allerede var kjøpt og hva som sto igjen på lista, så det ble mindre dobbeltgaver. 

Anonymkode: 66d0d...be0

Da jeg begynte å jobbe på Christiania Glasmagasin høsten 1999 hadde vi bryllupslistene på papir i en perm. På listene stod det hvilke andre avdelinger den lå i og om noen kom til oss og kjøpte noe sendte vi oppdatert liste til de avdelingene med faks og vice versa. Sånn var det frem til jeg sluttet i 2001.

Anonymkode: 2a219...c2d

Skrevet (endret)
Rosa Sløyfe skrev (På 17.11.2022 den 14.31):

hvorfor er det ufint og gjøre det på den måten vi ønsker oss?

har dere glemt at det ikke fantes internett før? da måtte man sende det i posten 📫

Ja, eller så sendte man det ikke ut. Man informerte vel bare at det var registrert på Glasmagasinet etc

Endret av Illuminatum
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 19.38):

Største problemet er vel at det er frekt

• Liker 1
Skrevet
Rosa Sløyfe skrev (På 17.11.2022 den 14.31):

hvorfor er det ufint og gjøre det på den måten vi ønsker oss?

har dere glemt at det ikke fantes internett før? da måtte man sende det i posten 📫

Høres faktisk ut som det viktigste for deg med ett bryllup er gavene og det lite sjarmerende. Da jeg giftet meg så hadde vi ingen ønskeliste og var veldig takknemlig for alt vi fikk. Det viktigste var at så mange ville dele denne dagen med oss.

Hadde jeg fått ønskeliste i posten så hadde jeg absolutt ikke kjøpt noen av de tingene. Da hadde jeg kjøpt noe jeg liker å gi bort.

Din fremgangsmåte er særdeles frekk.

Anonymkode: 73010...7ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 16.18):

Høres faktisk ut som det viktigste for deg med ett bryllup er gavene og det lite sjarmerende. Da jeg giftet meg så hadde vi ingen ønskeliste og var veldig takknemlig for alt vi fikk. Det viktigste var at så mange ville dele denne dagen med oss.

Hadde jeg fått ønskeliste i posten så hadde jeg absolutt ikke kjøpt noen av de tingene. Da hadde jeg kjøpt noe jeg liker å gi bort.

Din fremgangsmåte er særdeles frekk.

Anonymkode: 73010...7ef

hva faen har jeg gjort deg? som sier sånne ting🤬

er ikke mitt problem at du ikke vet hva som er vanelig i et brylup er faktisk vanelig med en ønskeliste

du kan dra et hvis sted når du slenger drit til meg og prøver og trokker ned på oss jeg har da faen meg ikke gjort deg noe vet ikke hvem du er en gang

skjerp deg du her vel ikke mye til liv.

hvis du har fulgt med på hva andre her skriver så har dem også hatt ønskeliste i sitt bryllup

Anonymkode: ad896...5b9

Skrevet

hvor mange ganger må jeg si at jeg er ferdig med denne tråden ???????

jeg vet hvordan jeg skal gjøre ting

og gi FAEN OM OG SENDE FREKKE KOMMENTARER TIL MEG JEG HAR IKKE GJOR DERE NOE SOM HELST

hvordan vi order vårt bryllup er da opp til oss må da kunne spørre ting her uten og få drit tilbake

LA MEG VÆRE FOR FAEN

Skrevet

Hadde aldri i livet sendt ut en ønskeliste, fyfaen så frekt og usmakelig.

Anonymkode: 035ec...882

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 0.44):

hvor mange ganger må jeg si at jeg er ferdig med denne tråden ???????

jeg vet hvordan jeg skal gjøre ting

og gi FAEN OM OG SENDE FREKKE KOMMENTARER TIL MEG JEG HAR IKKE GJOR DERE NOE SOM HELST

hvordan vi order vårt bryllup er da opp til oss må da kunne spørre ting her uten og få drit tilbake

LA MEG VÆRE FOR FAEN

Sikker på at du skal gifte deg og at dette ikke bare er forestillinger som en del av psykisk sykdom eller noe? Får du hjelp?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde aldri i livet sendt ut en ønskeliste, fyfaen så frekt og usmakelig.

Nå er vel hele fremtoningen til TS frekk og usmakelig, så jeg hadde nok ikke giddet å gå i bryllupet heller.  Bruden fremstår jo som helt ustabil. 

Anonymkode: 6216f...348

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 0.39):

hva faen har jeg gjort deg? som sier sånne ting🤬

er ikke mitt problem at du ikke vet hva som er vanelig i et brylup er faktisk vanelig med en ønskeliste

du kan dra et hvis sted når du slenger drit til meg og prøver og trokker ned på oss jeg har da faen meg ikke gjort deg noe vet ikke hvem du er en gang

skjerp deg du her vel ikke mye til liv.

hvis du har fulgt med på hva andre her skriver så har dem også hatt ønskeliste i sitt bryllup

Du kan jo ikke skrive ordentlig en gang.

Anonymkode: f8061...db0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikker på at du skal gifte deg og at dette ikke bare er forestillinger som en del av psykisk sykdom eller noe? Får du hjelp?

Jeg leste en gang på internett om ei som gifta seg med spøkelset til en sjørøver, dette tror jeg er litt i samme kategori…

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Rosa Sløyfe
Skrevet
Rosa Sløyfe skrev (På 17.11.2022 den 0.15):

JEG ØNSKER OG SENDE ØNSKELISTE VÅR I PÅSTEN!:bryllup:

SÅ DA LURER JEG PÅ HVORDAN DEM SOM HAR SENDT SIN ØNSKELISTE I POSTEN HVORDAN DEM HAR GÅTT FRAM OG HVOR LANG TID I FORVEIEN DEM HAR SENDT UT !!!!📫✉️

Send på messenger?
Eller gidder du å betale typ 12kr pr frimerke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...