Gå til innhold

ønskeliste sendes i posten!

Rosa Sløyfe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville sendt det sammen med invitasjonen. Så når dere sender invitasjon med informasjon om bryllupet, så kan dere ha et vedlegg med ønskeliste, kleskode osv i tillegg. Jeg er ganske rundt på det, men ville nok synes det var litt rart å motta kun ønskeliste alene🙈

Anonymkode: d3985...85c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville sendt det sammen med invitasjonen. Så når dere sender invitasjon med informasjon om bryllupet, så kan dere ha et vedlegg med ønskeliste, kleskode osv i tillegg. Jeg er ganske rundt på det, men ville nok synes det var litt rart å motta kun ønskeliste alene🙈

Anonymkode: d3985...85c

Helt enig i dette. 

Anonymkode: 3874e...32a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke helt spørsmålet. Du stapper ønskelisten i en konvolutt og sender den? Beste er å sende den sammen med invitasjonen.

Anonymkode: b32b3...aff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryllup 2025 skrev (3 minutter siden):

hvorfor er det ufint og gjøre det på den måten vi ønsker oss?

har dere glemt at det ikke fantes internett før? da måtte man sende det i posten 📫

Det er ingen tradisjon for ønskeliste ved bryllup i det hele tatt i Norge.

Anonymkode: a3e19...2c0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 14.33):

.

Endret av Rosa Sløyfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, bryllup 2025 said:

kanskje les hva jeg skriver da. gidder ikke skrive det igjenn og igjenn

Det har du fått svar på både i denne og forrige tråd - send ønskelisten sammen med invitasjonen.

Anonymkode: b32b3...aff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ønskelisten. Du putter ønskelisten i en konvolutt sammen med invitasjonen. Konvolutten lukkes og adressen skrives på. Så tar du konvolutten til postkontoret og ber de sende til adressen på konvolutten. Så betaler du for dette med kort på posten. De gjør så resten av jobben. Send ut ca 6 måneder før bryllupet :)

Anonymkode: a82f8...6ca

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 14.36):

Det er ingen tradisjon for ønskeliste ved bryllup i det hele tatt i Norge.

.

Endret av Rosa Sløyfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryllup 2025 skrev (20 minutter siden):

hvorfor er det ufint og gjøre det på den måten vi ønsker oss?

har dere glemt at det ikke fantes internett før? da måtte man sende det i posten 📫

Gaveliste til bryllup er en ganske ny tradisjon, så det er høyst usannsynlig at det ble sendt så mange gavelister i posten før i tiden😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, bryllup 2025 said:

jo det er faktsik det er jo flere her som maser om det med ønskeliste fra kitchen og nettsider

men er flere butikker som har ønskelister til bryllup her i Norge

1. Du lager ønskeliste på alle de butikkene du vil på nett. (Men sjekk at ikke en butikk har flere av tingene du ønsker deg så du ikke ender opp med for mange ønskelister) 

2. Skriv i invitasjonen, eller på en egen lapp som legges ved: "Hvis du ønsker å gi gave har vi ønskelister hos følgende butikker: butikk1, butikk2, butikk3".  

3. Send i posten. 

Anonymkode: 63bf3...090

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryllup 2025 skrev (4 minutter siden):

jo det er faktsik det er jo flere her som maser om det med ønskeliste fra kitchen og nettsider

men er flere butikker som har ønskelister til bryllup her i Norge

Nå har jo butikker funnet ut at det er penger å tjene på dette, men det gjør likevel ikke at det har vært noen tradisjon.

Du snakker om at man før Internett måtte sende ønskelisten i posten, men før Internett var ikke ønskelister noe som var vanlig her til lands.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskelister gir man ut på forespørsel og/eller registrerer i aktuelle butikker som tilbyr det, man sender det ikke ut uoppfordret. Og skriv den hvertfall ikke i versaler eller med utropstegn...

Endret av Daria
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ti10 skrev (5 minutter siden):

Gaveliste til bryllup er en ganske ny tradisjon, så det er høyst usannsynlig at det ble sendt så mange gavelister i posten før i tiden😉

Hva betyr "ny"?😅

Av de bryllupene jeg var i for 10-15 år siden så var det registrert en ønskeliste i en spesiell butikk. Trodde dette var normalt.

Anonymkode: ea67b...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva betyr "ny"?😅

Av de bryllupene jeg var i for 10-15 år siden så var det registrert en ønskeliste i en spesiell butikk. Trodde dette var normalt.

Hun snakket altså om før i tiden, som i da postgang var eneste mulighet for kommunikasjon, virket det som. Tror ikke de sendte så mange gavelister i forbindelse med bryllup da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

Ønskelister gir man ut på forespørsel og/eller registrerer i aktuelle butikker som tilbyr det, man sender det ikke ut uoppfordret. Og skriv den hvertfall ikke i versaler eller med utropstegn...

Kan jo alltids leie inn noen skummelt utseende fyrer og få dem til å levere lista på døra til folk😂

Sikkert kjempekoselig for gjestene😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (6 minutter siden):

Hun snakket altså om før i tiden, som i da postgang var eneste mulighet for kommunikasjon, virket det som. Tror ikke de sendte så mange gavelister i forbindelse med bryllup da. 

Åja, da forstår jeg.

Jeg har foreldre og besteforeldre som har fulle sett med servise, bestikk og glass de fikk til sitt bryllup, så de må jo ha ønsket seg akkurat det av gjestene. Kan selvsagt være at gjestene da har ringt og hørt, eller at jungeltelegrafen gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...