Gå til innhold

Nett får førstegang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva koster det å legge inn? Hvilken type nett burde man gå får om man ser mye film? Kun bodd der det har vært inkludert før

Anonymkode: ba206...a40

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva koster det å legge inn? Hvilken type nett burde man gå får om man ser mye film? Kun bodd der det har vært inkludert før

Anonymkode: ba206...a40

Leier eller eier du? 

Fiber koster mye å få lagt inn, så hadde satset på 5g.

Skrevet

Fiber er uten tvil veien å gå. 5G koster mye penger om du skal ha god hastighet igjennom en hel måned.

En blu-ray kan fort være opp til 80 GB. En! Så 5G er bare tull å gå for, som ofte har 100 GB som grense før man blir satt ned i hastighet, og må betale store summer for å få mer data/full hastighet. Det blir fort veldig dyre filmer.

Og ingen vil vel se filmer i lav bilde- og lydkvalitet bare fordi man gikk for mobilt bredbånd :)

Jeg installerte fiber i høst, nok en gang, etter å ha flyttet. Ved å binde meg i et år til et vanlig abonnement (700 i mnd), slapp jeg etableringskostnad (som for øvrig var satt til 8000). Da har jeg 150 mbit, som gir meg 17-18 megabyte i sekundet. Jeg kan doble den hastigheten om ønsket for et par hundrelapper til i mnd.

For 1250,- i mnd. får jeg full TV-pakke, et par streamingtjenester og 500/500 mbit internett.

Jeg har fått ca. det samme tilbudet fra både Telenor og Altibox, og har hatt begge. Der jeg bodde før ble det dermed to fiberinstallasjoner, "gratis" lagt inn (mot binding i 12 mnd).

Anonymkode: 0b4c2...6b6

Skrevet

Husk og at en fiberinstallasjon er permanent, og følger boligen. I manges øyne kan det ansees som en liten verdiøkning.

Uansett verdt å gå for i ditt tilfelle, basert på det lille du beskriver av behov.

Fiber har også fordelen at forsinkelsen er en brøkdel av 5G. Her jeg bor, i en relativt stor by med 5G godt utbygd, er ikke mobilnettet i nærheten av de 2 millisekundene responstid/forsinkelse jeg har på fiberen.

Skrevet

Ytterligere grunn til gå for fiber: 5G blir relativt raskt påvirket av andres bruk og belastning på nettet. Det blir ikke fiberen, da den har vesentlig høyere kapasitet, "båndbredde".

Skrevet

Fiber rundt 5 000,- eller no koster det å legge inn 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fiber er uten tvil veien å gå. 5G koster mye penger om du skal ha god hastighet igjennom en hel måned.

Det er kommet nye løsninger med fastmontert 5g, der drar en ikke av en datakvote på samme måte. Det kan absolutt være en grei løsning for mange. Rimeligere enn løsningen du har lagt inn er det også

Anonymkode: c5336...a56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...