Kittykat Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 (endret) Vi har en isbitmaskin som har stått på 24/7 99% av tiden siden vi kjøpte den. Skiftet vann og rengjort det jeg kan på innsiden. Men det er et belegg med kalk e.l. på innsiden hvor isbitene blir laget og der kommer jeg ikke til. Jeg har trålet internettet etter tabletter e.l. til å løse opp kalken/belegget og å rense hele systemet inni maskinen. Men det finnes bare diverse rensemidler til kaffetraktere, espresso maskiner osv. Er det noen som har/har hatt isbitmaskin og renset den? Det eneste jeg har kommet over så langt på nettet er eddik og mildt såpevann, men det hjelper jo ikke hvis jeg ikke kommer til området som må rengjøres 🤔 Endret 16. november 2022 av Kittykat
newman01 Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Vann med sitron løser opp kalk. Men står det ingenting i vedlikeholdskapitlet til maskinen? Produsenten må da ha tenkt på slikt da den ble produsert... Sikkert en metode for rengjøring
Kittykat Skrevet 17. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2022 newman01 skrev (9 timer siden): Vann med sitron løser opp kalk. Men står det ingenting i vedlikeholdskapitlet til maskinen? Produsenten må da ha tenkt på slikt da den ble produsert... Sikkert en metode for rengjøring Det står ikke så veldig mye om det. Det står bare om enkel rengjøring og bytting av vann, men ingenting om hvordan man får vekk belegg når det først har kommet 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Har ikke svar på spørsmålet ditt, men hvorfor har en privatperson en isbitmaskin? Hva krever et så stort forbruk av isbiter? Ble litt nysgjerrig nå. Jeg bruker bare en isbitform som jeg har i fryseren. Anonymkode: 1faf4...3eb
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke svar på spørsmålet ditt, men hvorfor har en privatperson en isbitmaskin? Hva krever et så stort forbruk av isbiter? Ble litt nysgjerrig nå. Jeg bruker bare en isbitform som jeg har i fryseren. Anonymkode: 1faf4...3eb Isbitmaskin er nydelig! Bor alene og bruker sikkert 10-20 glass med isbiter per dag. Hvert fall når jeg bare er hjemme hele dagen. Anonymkode: 108ec...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Går an å prøve å tømme eddik i vannet å la den gå mange ganger med eddik vann Anonymkode: 108ec...a8f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke svar på spørsmålet ditt, men hvorfor har en privatperson en isbitmaskin? Hva krever et så stort forbruk av isbiter? Ble litt nysgjerrig nå. Jeg bruker bare en isbitform som jeg har i fryseren. Anonymkode: 1faf4...3eb Is i vannglass, is i brus, is til rask nedkjøling av mat, is til drinker, is til vinkjølere, is til nedkjøling av skader, etc. etc. Anonymkode: d0ca4...e28
Kittykat Skrevet 17. november 2022 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har ikke svar på spørsmålet ditt, men hvorfor har en privatperson en isbitmaskin? Hva krever et så stort forbruk av isbiter? Ble litt nysgjerrig nå. Jeg bruker bare en isbitform som jeg har i fryseren. Anonymkode: 1faf4...3eb Vi, særlig jeg, bruker isbiter hver dag. Isbiter i vann, brus, saft, juice osv. Og om sommeren så er det helt fantastisk og ha en isbitmaskin.
Aniram87 Skrevet 6. juli 2024 #9 Skrevet 6. juli 2024 Jeg slet selv med å vaske min isbitmaskin. Jeg sprayet på varmtvann, så brukte jeg en grillpinne med papir, og tørket det vekk. Det funket fjell 🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå