Gå til innhold

Problemer med posten

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Jeg har bestilt noen varer på nettbutikk, med avtale om at sendingen skal legges i postkassen (har stor postkasse), ev henge den i pose på dørhåndtaket dersom den likevel ikke skulle få plass i postkassa. Dagen for levering kom, men i stedet for å få pakken min, fikk jeg en sms om at jeg måtte hente ut pakken selv på postkontoret, ettersom de ikke fikk plass i kassa, og at de ikke fant døren min (huset er rett bortenfor postkassa, godt synlig). Da var plutselig problemet at det ikke sto noe navn på døra mi, men det er navneskilt på døra, så de har nok ikke vært der.  

Nå har jeg fått hentelapp på pakken,- på et utleveringssted i nabokommunen! 

Grunnen til at jeg handlet på nett, var for å få varene levert hjem, da jeg har redusert framkommelighet og ikke bil. Nå må jeg busse til nabokommunen for å hente pakka. Da blir det jo også en tilleggsutgift for meg, og jeg får ikke den tjenesten jeg har betalt for.

Selv om dette er en liten "fillesak", så er det veldig upraktisk for meg, og hele vitsen med å kjøpe hjemlevering faller bort. 

Jeg har klaget til Posten, men det gjenstår å se om de gjør noe. Kan jeg be om omdirigering av pakken, -at de kjører til nabokommunen og henter pakka for meg. Det er tross alt hjemlevering jeg har bestilt.

Jeg tør i alle fall ikke kjøpe årets julegaver på nett,- selv om en kan spare noen kroner på det, og i mitt tilfelle,-jeg trenger ikke reise ut å handle, når det er såpass krevende ift helsa. Veldig synd at en ikke kan stole på Posten, og at butikkene benytter seg av Posten, og ikke andre leveringsfirma, for de finner alltid fram til døra mi!

Noen som har opplevd lingnende? Er de virkelig så lettvinte i forhold til å lever postpakker, eller er det unnasluntring? Hører med til historien at jeg puslet rundt huset på det aktuelle tidspunktet, for å følge med når de kom (hadde fått sms om leveringstidspunkt),- men jeg så aldri noen postbil, så lurer nesten på om de faktisk aldri var her... 

Anonymkode: 0cf17...53e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 4c906...068

Skrevet
On 11/16/2022 at 11:50 PM, AnonymBruker said:

- Jeg har bestilt noen varer på nettbutikk, med avtale om at sendingen skal legges i postkassen (har stor postkasse), ev henge den i pose på dørhåndtaket dersom den likevel ikke skulle få plass i postkassa. Dagen for levering kom, men i stedet for å få pakken min, fikk jeg en sms om at jeg måtte hente ut pakken selv på postkontoret, ettersom de ikke fikk plass i kassa, og at de ikke fant døren min (huset er rett bortenfor postkassa, godt synlig). Da var plutselig problemet at det ikke sto noe navn på døra mi, men det er navneskilt på døra, så de har nok ikke vært der.  

Nå har jeg fått hentelapp på pakken,- på et utleveringssted i nabokommunen! 

Grunnen til at jeg handlet på nett, var for å få varene levert hjem, da jeg har redusert framkommelighet og ikke bil. Nå må jeg busse til nabokommunen for å hente pakka. Da blir det jo også en tilleggsutgift for meg, og jeg får ikke den tjenesten jeg har betalt for.

Selv om dette er en liten "fillesak", så er det veldig upraktisk for meg, og hele vitsen med å kjøpe hjemlevering faller bort. 

Jeg har klaget til Posten, men det gjenstår å se om de gjør noe. Kan jeg be om omdirigering av pakken, -at de kjører til nabokommunen og henter pakka for meg. Det er tross alt hjemlevering jeg har bestilt.

Jeg tør i alle fall ikke kjøpe årets julegaver på nett,- selv om en kan spare noen kroner på det, og i mitt tilfelle,-jeg trenger ikke reise ut å handle, når det er såpass krevende ift helsa. Veldig synd at en ikke kan stole på Posten, og at butikkene benytter seg av Posten, og ikke andre leveringsfirma, for de finner alltid fram til døra mi!

Noen som har opplevd lingnende? Er de virkelig så lettvinte i forhold til å lever postpakker, eller er det unnasluntring? Hører med til historien at jeg puslet rundt huset på det aktuelle tidspunktet, for å følge med når de kom (hadde fått sms om leveringstidspunkt),- men jeg så aldri noen postbil, så lurer nesten på om de faktisk aldri var her... 

Anonymkode: 0cf17...53e

Høres ut som klar unnasluntring for meg. Har jobbet som postbud tidligere. Du kan prøve å be om omdirigering av pakken/sende generell klage. I verste fall stå fram i lokalavisen slik at de får litt press på seg. Det er så idiotisk når man betaler for hjemlevering men må hente på post i butikk. Skjedde noe lignende med meg også, men tror ikke det kostet ekstra for hjemlevering i utgangspunket. Jeg har 1 times kjøring til nærmeste post i butikk 🙄

Anonymkode: acf29...21a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg har opplevd noe lignende. 

Jeg har heller ikke bil, og jeg bestiller stort sett alt på nett. Velger hjemlevering når jeg kan.

Blant annet har jeg funnet en leverandør av hundemat som leverer gratis på døren hvis man handler over en viss sum. Jeg kjøper 12 kilos sekk med hundemat der, og den summen gjør at jeg får det levert på døren gratis. Har handlet der i årevis og velger nettopp dem både pga pris (rimeligere enn mange andre) og den gratis leveringen. Posten/bring har ALLTID funnet frem før!

Men så.... en gang fikk jeg plutselig i stedet melding om at Bring/posten ikke fant adressen og at jeg derfor måtte komme på post-i-butikk og hente den selv... noe som er helt uaktuelt for min del. Jeg må gå i en halvtime for å komme tur/retur, og jeg går ikke hjem med 12 kilo hundemat i armene! Det er jo derfor jeg handler i den nettbutikken, for å slippe det.

Så jeg ringte posten, men ble avvist der. De sa at jeg som privatperson ikke kan klage på leveransen, da det var det firmaet jeg kjøpte varen av som hadde betalt og bestilt leveringen. Etter å ha fått den beskjeden, sendte jeg straks en epost til nettbutikken og klaget. De svarte at de skulle ta seg av saken med en gang, for dette var ikke hva de hadde betalt for!

Et par dager etterpå ble 12 kilo hundemat levert på døren min. De fant visst frem likevel... 

PS! Det har faktisk skjedd TO ganger når jeg tenker meg om, dette med hundematleveringen. Men begge gangene har det altså ordnet seg etter en epost til nettbutikken, som har ordnet opp med posten.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...