AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Den funker fortsatt og ser helt fin ut utvendig, men er noe galt med den uten å utbrodere så mye mer nå. Det jeg lurte på er hva skjer når man viser den frem hos f eks elkjøp eller power? Hvor mange års garanti har mobiler? Er det sånn at de tar mobilen inn for en sjekk og så må man være uten mobil i noen dager? Koster det isåfall noe? Anonymkode: 078f8...3d1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Jepp, den må sjekkes og du vil være uten mobil en stund. Anonymkode: e5057...126 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Vet ikke om de praktiserer låne-mobil mens man har den inne til reparasjon. Du kan spørre. Anonymkode: 7f7bf...b3c
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Hva er galt med den, hva opplever du? -Tror du noen har "hacket" mobilen din?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Det er 5 års reklamasjon på telefon. For at du skal bruke reklamasjonen må du levere den til kjeden du kjøpte den i. De vil kreve kvittering/kjøpsbevis. De fleste kjeder kan finne dette lagret digitalt for deg om det ble registrert på navn. Deretter vil telefonen bli sendt inn til et verksted for sjekk. Så skal du få beskjed om feilen skyldes en reklamasjonssak eller du vil få et prisoverslag om de tilbyr reparasjon av telefonen. Veldig mange mobiler blir ofte forklart ødelagt med fukt eller støtskade, så man må betale. Du kan også gå til en vilkårlig butikk og be de sende inn på reparasjon on du ikke vet hvor tlf er kjøpt etc, men da må du betale, selv om det ellers ville vært en feil som går på garanti. Ofte blir man belastet med et gebyr (feks 300-500kr) for å ha sendt inn produkt til undersøkelse verksted dersom det ikke går på garanti eller om du velger å ikke reparere telefonen likevel. Lykke til!:) Anonymkode: d4b3c...62c 1
Taluno Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Det kan ta noen dager dersom det er av merke som de har lokalt verksted for. Min måtte sendes til annet verksted for knust skjerm, det tok 5 uker før jeg fikk den tilbake. Det er langt ifra alle butikker som har verksted/kompetanse til å fikse problemer. Det koster ikke noe så lenge det er en reklamasjonssak. Viser det seg ikke være reklamasjon så betaler man vanligvis for undersøkelsen.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Taluno skrev (På 17.11.2022 den 18.51): Det kan ta noen dager dersom det er av merke som de har lokalt verksted for. Min måtte sendes til annet verksted for knust skjerm, det tok 5 uker før jeg fikk den tilbake. Det er langt ifra alle butikker som har verksted/kompetanse til å fikse problemer. Det koster ikke noe så lenge det er en reklamasjonssak. Viser det seg ikke være reklamasjon så betaler man vanligvis for undersøkelsen. Måtte du gå 5uker uten mobil da? Anonymkode: 078f8...3d1
Eva-Lena Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 23.44): Den funker fortsatt og ser helt fin ut utvendig, men er noe galt med den uten å utbrodere så mye mer nå. Det jeg lurte på er hva skjer når man viser den frem hos f eks elkjøp eller power? Hvor mange års garanti har mobiler? Er det sånn at de tar mobilen inn for en sjekk og så må man være uten mobil i noen dager? Koster det isåfall noe? Anonymkode: 078f8...3d1 En jeg jobber med leverte mobil til Elkjøp eller Power, husker ikke helt. Han fikk lånetlf og tlf ble sendt på reperasjon. Problemet ble løst, men absolutt alle bilder på mobilen var slettet. De hadde fabrikk innstilt tlf og dermed ble masse borte på tlf.
Taluno Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Måtte du gå 5uker uten mobil da? Anonymkode: 078f8...3d1 Nei, jeg kunne fått lånetelefon, men valgte bruke min gamle mens jeg ventet.
Eva-Lena Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du hvor lenge hen gikk uten mobil og hva reperasjonen kostet og om det gikk på garantien? Anonymkode: a0577...4c6 Det husker jeg dessverre ikke. Jeg bare vet han hadde lånetlf frem til tlf var fikset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå