Gå til innhold

Vil ikke sønnen skal se bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Bestemoren til sønnen er ikke god. Hun sier masse dritt om meg (mamma til sønnen) til sønnen min. Snakker stygt om meg og gjør alt for at sønnen skal mislike mamma og like pappa bedre. 

Sønnen er hos far annenhver helg. Det er stor konflikt. Han lyver om hva som skjer under samvær og spesifikt når bestemor er til stede. 

Sønnen har kommet gråtende tilbake fra samvær og sier at bestemor kommer med kommentarer som: Mamma er en dårlig mamma. Mamma elsker ikke deg. Mamma er slem mot pappa. Alt dette sier hun til sønnen min. 

Jeg syns dette har gått for langt. De sees ikke ofte. Men når de sees er sønnen helt ødelagt og jeg ønsker ikke at hun skal være i nærheten av sønnen. 

Sønnen er 6 år. Jeg har foreldreansvaret alene. Kan jeg kreve at om far skal ha samvær får ikke hun være med sønnen? Evt hva gjør jeg? Jeg er ikke komfortabel med at hun skal være i livet hans slik hun holder på. 

Anonymkode: a676d...4c7

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei 

Bestemoren til sønnen er ikke god. Hun sier masse dritt om meg (mamma til sønnen) til sønnen min. Snakker stygt om meg og gjør alt for at sønnen skal mislike mamma og like pappa bedre. 

Sønnen er hos far annenhver helg. Det er stor konflikt. Han lyver om hva som skjer under samvær og spesifikt når bestemor er til stede. 

Sønnen har kommet gråtende tilbake fra samvær og sier at bestemor kommer med kommentarer som: Mamma er en dårlig mamma. Mamma elsker ikke deg. Mamma er slem mot pappa. Alt dette sier hun til sønnen min. 

Jeg syns dette har gått for langt. De sees ikke ofte. Men når de sees er sønnen helt ødelagt og jeg ønsker ikke at hun skal være i nærheten av sønnen. 

Sønnen er 6 år. Jeg har foreldreansvaret alene. Kan jeg kreve at om far skal ha samvær får ikke hun være med sønnen? Evt hva gjør jeg? Jeg er ikke komfortabel med at hun skal være i livet hans slik hun holder på. 

Ta en tlf til henne og spør hva hun driver med. Si hva dette gjør med gutten din, og at dette ødelegger han. 
Si også at hun kan ikke være samme. Med han om hun setter han opp mot deg. 

Anonymkode: 2097a...817

Skrevet

Rådfør deg med FK.

Anonymkode: b784b...e4f

Skrevet

Tenker at dette er en sak dere kanskje må bringe inn til Familievernkontoret. Jeg vil råde deg til å skrive ned, med datoer og alt, det som din sønn sier når han kommer hjem fra samvær. Skaff deg en liten notisbok, og få med det meste, også hvordan han har det etter disse samværene. Da har du noe konkret dere må finne ut av på Familievernkontoret, og dere kan prøve å finne en løsning på dette. Tenker at i utgangspunktet er det sønnen, altså barnets far, som må begrense sin mor, og sette krav til henne hvordan hun snakker om det til deres felles barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ta en tlf til henne og spør hva hun driver med. Si hva dette gjør med gutten din, og at dette ødelegger han. 

Dessverre er ikke dette en mulighet. Hun kommer ikke til å lytte til meg og hun har ikke tatt tlf tidligere når jeg har forsøkt å kontakte henne de siste 3 årene.. Men takk, hadde gjerne gjort det om hun hadde tatt tlf og gjort ett forsøk. 

Ts. 

Skrevet
Frk Midnattsol skrev (27 minutter siden):

Tenker at dette er en sak dere kanskje må bringe inn til Familievernkontoret. Jeg vil råde deg til å skrive ned, med datoer og alt, det som din sønn sier når han kommer hjem fra samvær. Skaff deg en liten notisbok, og få med det meste, også hvordan han har det etter disse samværene. Da har du noe konkret dere må finne ut av på Familievernkontoret, og dere kan prøve å finne en løsning på dette. Tenker at i utgangspunktet er det sønnen, altså barnets far, som må begrense sin mor, og sette krav til henne hvordan hun snakker om det til deres felles barn. 

Takk for råd. Hitill har jeg skrevet det ned i notater på mobilen alt som har skjedd og ting som har kommet fra sønnen. Men absolutt lurt å ha en egen bok jeg kan ta med på møtet. Vi er jevnlig til fvk og skal dit igjen i januar. Jeg har forsøkt å få barnefar til å si noe og stoppe henne. Men dessverre lar han alt gå og ser på at hun snakker stygt om meg foran sønnen. Barnefar er nærmest nesten litt redd moren sin da hun kontrollerer veldig mye, inkludert barnefar. Jeg vet ikke hva mer jeg får gjort og føler ett behov for å beskytte sønnen mot å være rundt en slik person. Skal ta dette opp hos fvk og håper de har noen råd å komme med. 

Ts. 

• Liker 1
Skrevet

Om barnets far ikke er i stand til å beskytte barnet mot psykisk misshandling, så evner han jo ikke å ivareta barnet!

Jeg ville spurt barnevernet om det finnes kapasitet for at du kan få en rådgivende samtale i forhold til hvordan du skal håndtere dette. 

• Liker 2
Skrevet

Fy faen for en ekkel dame! Jeg hadde nok møtt opp på døren hennes å skremt henne. Gått inn å fortalt henne hvor skapet skal stå. Ikke faen om hun prøver å ødelegge noe som helst. 

Hun er en giftig person! Hva med å flytte med sønnen så langt borte at hun ikke får besøkt han? 

Anonymkode: c1dbd...170

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

lol! tror du helt seriøst at dette liksom skal være nok?? 

hadde man hatt såpass vett i skallen at dette synker inn, så burde man selvfølgelig forstått dette lenge før man faktisk kom med alle disse kommentarene i  første omgang. 

Anonymkode: 0e08d...e66

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei 

Det denne bestemoren og faren gjør er lavmål. Man bruker ikke ungen/barnebarnet i en konflikt. Hvis dette går utover ditt barns psykiske helse, så er det din oppgave å nekte samvær med henne.

Anonymkode: 82b06...71e

Skrevet

Hadde kalt inn far til FVK og sagt at du går rettens vei for 0 samvær i hans favør om dette ikke opphører umiddelbart. 

Jeg hadde avkrevd skriftlig kontrakt på at besteforelder ikke får treffe barnet. 

Anonymkode: 625ed...d20

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fy faen for en ekkel dame! Jeg hadde nok møtt opp på døren hennes å skremt henne. Gått inn å fortalt henne hvor skapet skal stå. Ikke faen om hun prøver å ødelegge noe som helst. 

Hun er en giftig person! Hva med å flytte med sønnen så langt borte at hun ikke får besøkt han? 

Anonymkode: c1dbd...170

Ja hu er rimelig ekkel. Klarer ikke å forstå enkelte mennesker som kan holde på slikt. Jeg har fått nok. 

Hadde gjerne flyttet lenger unna om det var en mulighet, men det er ikke et alternativ. Hele familien, venner og nære er her. Så jeg har ikke hjerte til å flytte bort fra det kun på grunn av denne bestemoren. 

Ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det denne bestemoren og faren gjør er lavmål. Man bruker ikke ungen/barnebarnet i en konflikt. Hvis dette går utover ditt barns psykiske helse, så er det din oppgave å nekte samvær med henne.

Anonymkode: 82b06...71e

Jeg er helt enig og derfor jeg ikke ønsker at han skal ha samvær om hun skal være rundt han. Sønnen skal beskyttes så godt som mulig mot slike mennesker. Føler jeg hvertfall har fått bekreftet at mine tanker ikke er helt bak mål. Jeg skal gjøre alt for at sønnen ikke tar skade av dette, om så jeg må til retten slik noen foreslår. 

Ts. 

Skrevet
Juniper skrev (15 timer siden):

Om barnets far ikke er i stand til å beskytte barnet mot psykisk misshandling, så evner han jo ikke å ivareta barnet!

Jeg ville spurt barnevernet om det finnes kapasitet for at du kan få en rådgivende samtale i forhold til hvordan du skal håndtere dette. 

Jeg tenkte akkurat det samme. Om far ikke evner å beskytte barnet i en slik situasjon så kan han ikke tiltros ansvar for barn i det hele tatt. Selv om TS hadde klart å forhindre at far tok med barnet til mor så hadde det ikke hjulpet i andre situasjoner hvor en voksen bør gripe inn.

Jeg hadde gått for enda mindre samvær i en periode og så etterhvert øvd med barnet på hvordan man håndterer slike folk som bestemor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde kalt inn far til FVK og sagt at du går rettens vei for 0 samvær i hans favør om dette ikke opphører umiddelbart. 

Jeg hadde avkrevd skriftlig kontrakt på at besteforelder ikke får treffe barnet. 

Anonymkode: 625ed...d20

Det siste du nevner har vært i tankene, absolutt viktig å ha det skriftlig også. Skulle han bryte avtalen er det slutt på samvær. 

Håper han skriver under slik at jeg slipper å gå rettens vei. Ringte inn til familievernkontoret i dag, de hadde ikke noe ledig før i januar og da har vi allerede en avtale der. Aner ikke hva jeg gjør nå. Han skal være 3 dager hos far og feire nyttårsaften der. Jeg vet han kommer til å se bestemor da. Jeg blir uvel og kvalm av å tenke på det. Vil ikke han skal være rundt henne og får ikke time på FVK før i januar. Usikker på om det er grunnlag nok for å evt nekte samvær de dagene hvis han ikke går med på en avtale med meg utenom FVK. 

Ts. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...