AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 jobber i et samfunnskritisk yrke og som tittelen tilsier ble jeg beordret på jobb i går ettermiddag på svært kort varsel, under en time. jeg har som nevnt ferie denne uken og befinner meg på motsatt kant av landet (i nord-norge, bor og jobber på sørlandet) på familiebesøk og det var derfor ikke fysisk mulig for meg å komme meg på jobb i tide, samme hvor villig arbeidsgiver var til å betale flerfoldige tusen for å få meg på neste fly. vil presisere at om jeg hadde vært hjemme eller i nærheten av hjemme eller fått beskjed dagen i forveien så hadde jeg stilt, så det er ikke mangel på vilje det går på her. det har vært en del problemer med bemanning den siste måneden pga. mye sykdom og derfor ble sjefen forbannet: hen mente at jeg ikke burde ha reist langt bort når jeg visste hvordan ting stod til på jobb, som om jeg skulle ha forutsett at jeg kom til å bli beordret på jobb når jeg aldri har blitt det før. jeg synes sjefen er helt bak mål her, synes ikke hen har noe rett til å være sint på meg for dette da jeg umulig kunne ha visst at dette kom til å skje, men kanskje det er jeg som tar for lett på situasjonen? hva tenker dere? Anonymkode: b0152...dff 5 1
Populært innlegg Brunello Skrevet 16. november 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 16. november 2022 Han skulle ha inndratt ferien før du dro dersom personalsituasjonen var kritisk. Så lenge man får ferie, kan man reise bort. 49 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 100% urimelig av sjefen din. Hadde faktisk vurdert oppsigelse om det var meg som ble behandlet slik i ferien min. Tenk å bli sint på deg for det! Antar at du har stått på ekstra og strukket deg den siste tiden siden det har vært krise. Da viser man takknemlighet, ikke påfører deg dårlig samvittighet. Anonymkode: 8033f...b34 20 1
Maestro Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Brunello skrev (2 minutter siden): Han skulle ha inndratt ferien før du dro dersom personalsituasjonen var kritisk. Så lenge man får ferie, kan man reise bort. Dette. 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Umusikalsk av sjefen å kjefte på deg fordi du har reist bort i ferien din, men h*n var muligens bare stresset fordi det var for lite folk så det egentlig ikke handlet om deg. Håper det går an å komme tilbake på jobb uten at det blir sure miner når ferien din er over. Det er sjefen sitt problem at det ikke er nok folk. Anonymkode: 54735...409 11 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 100% urimelig av sjefen din. Hadde faktisk vurdert oppsigelse om det var meg som ble behandlet slik i ferien min. Tenk å bli sint på deg for det! Antar at du har stått på ekstra og strukket deg den siste tiden siden det har vært krise. Da viser man takknemlighet, ikke påfører deg dårlig samvittighet. Anonymkode: 8033f...b34 har jobbet mye overtid og dobbelvakter for å hjelpe til når det ikke har vært mulig å få inn vikarer, ja, og har også alltid hatt en god tone med sjefen, så ble litt paff over å nærmest bli kjeftet på over telefonen😅 - TS Anonymkode: b0152...dff 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Sjefen har ingen grunn til å være sur. Ta evt kontakt med tillitsvalgt, for dette er ikke greit. Har du ferie, så har du ferie, og kan dra akkurat hvor du vil. Hvis du skulle holdt deg i nærheten og vært tilgjengelig for jobb på kort varsel, skulle sjefen ha inndratt ferien din før du dro. Anonymkode: f3c71...fc2 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 100% urimelig av sjefen din. Hadde faktisk vurdert oppsigelse om det var meg som ble behandlet slik i ferien min. Tenk å bli sint på deg for det! Antar at du har stått på ekstra og strukket deg den siste tiden siden det har vært krise. Da viser man takknemlighet, ikke påfører deg dårlig samvittighet. Anonymkode: 8033f...b34 Helt enig. Uakseptabel oppførsel. Det er ikke ditt problem at leder ikke evner å planlegge. Hadde glatt vurdert oppsigelse. Anonymkode: c3977...939 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): har jobbet mye overtid og dobbelvakter for å hjelpe til når det ikke har vært mulig å få inn vikarer, ja, og har også alltid hatt en god tone med sjefen, så ble litt paff over å nærmest bli kjeftet på over telefonen😅 - TS Anonymkode: b0152...dff Jeg hadde vel muligens kuttet ut å jobbe overtid for en så urimelig sjef som i tillegg har mistet gangsynet. Pluss tatt saken til tillitsvalgt. Anonymkode: 9bc32...0a7 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde vel muligens kuttet ut å jobbe overtid for en så urimelig sjef som i tillegg har mistet gangsynet. Pluss tatt saken til tillitsvalgt. Anonymkode: 9bc32...0a7 Hva hjelper det når det ikke er vikarer å oppdrive Anonymkode: ea2e5...07d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva hjelper det når det ikke er vikarer å oppdrive Anonymkode: ea2e5...07d Ikke ditt problem. Anonymkode: 9bc32...0a7 14 3
Maestro Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 Lederen kjefta nok pga han er stressa. Ikke greit uansett da men. 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Men hvilke rettigheter har arbeidsgiver egentlig? Mange skrur av tlf og jobbmail på ferie. Ikke alle er tilgjengelig på ferie. Anonymkode: 2667a...c4b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 Har man en kritisk rolle, så får man feriere i nærheten av hjemstedet slik at man rekker og evt. bli tilbakekalt innen rimelig tid. Anonymkode: d869a...3fd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har man en kritisk rolle, så får man feriere i nærheten av hjemstedet slik at man rekker og evt. bli tilbakekalt innen rimelig tid. Anonymkode: d869a...3fd 😳😳 Anonymkode: 8033f...b34 8 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har man en kritisk rolle, så får man feriere i nærheten av hjemstedet slik at man rekker og evt. bli tilbakekalt innen rimelig tid. Anonymkode: d869a...3fd Hvor står dette? Og hvorfor vet ikke folk om dette? Anonymkode: 2667a...c4b 4
LivetErEnLek Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har man en kritisk rolle, så får man feriere i nærheten av hjemstedet slik at man rekker og evt. bli tilbakekalt innen rimelig tid. Anonymkode: d869a...3fd Er det så kritisk, så må man ha folk i bakvakt. Eller mener du at ts skal vøre bakvakt i ferien sin? 17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #18 Skrevet 17. november 2022 Er derfor jeg bruker å reise langt pokker i vold når jeg har ferie. Feks i sørøst Asia. Den flybilletten vil ikke arbeidsgiver betale. 😀 Anonymkode: aabcf...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #19 Skrevet 17. november 2022 Sjefen er også et menneske. Det boblet nok litt over. Hvis ikke han tar initiativ til det, så be om en prat om hvordan du opplevde det. Du har rett til å oppholde deg hvor du vil, på din fritid og har ikke noe ansvar om å holde deg i nærheten, i tilfelle en beordring. Blir det noe mer ut av dette, tar du kontakt med tillitsvalgt på arbeidsplassen din Anonymkode: ed7f8...00d 10
Sessan_ Skrevet 17. november 2022 #20 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): hen mente at jeg ikke burde ha reist langt bort når jeg visste hvordan ting stod til på jobb, som om jeg skulle ha forutsett at jeg kom til å bli beordret på jobb når jeg aldri har blitt det før. Anonymkode: b0152...dff Det er sjefen din som burde tatt høyde for dette, det er tross alt hen som har oversikt over hvordan ting står til på jobb. Selv om du vet det, så har du ikke ansvar for å løse det. Det er sjefen sitt ansvar. Her ville jeg virkelig vurdert å be om et møte med sjefen sammen med tillitsvalgt. Her må ansvaret plasseres der det hører hjemme. 9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå