AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #21 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 23.04): Da ville jeg anbefalt deg å holde deg edru. Ingenting ser mer idiotisk ut enn den nye kollegaen som trynet hele tiden med gips og krykker og full pakke forsi hun var nervøs og drakk for mye….. Anonymkode: 31341...09a De fleste av oss klarer å ta 2-4 glass og oppføre oss normalt, særlig på et jobbarrangement Anonymkode: c8918...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #22 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hjelpe meg så snerpete.. Sånn har det vært i alle mine jobber også, og ser det på mannens jobb også. På hvilken måte blir julebordet ødelagt for deg av at noen går i en julegenser....? Anonymkode: b62da...610 Det hadde ikke blitt ødelagt for meg, men jeg tror det hadde blitt rimelig flaut for personen som klarte det, så ville ikke kommet med dette tipset til noen som var ny i jobben. Vi er ca 300 på julebordet. Har dresscode på jobb. Så når man skal pynte opp er det dress og slips på alle menn, noen få er uten slips. Vil si 90% av kvinnene er i kjole, sort, rødt eller andre julefarger, mye glitter, og høye hæler. De som velger bukser er tilsvarende elegant kledd. Har på 15 år aldri sett jeans eller julegenser på julebordet, eller annet enn pensko. Anonymkode: c8918...d6e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #23 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 23.04): Da ville jeg anbefalt deg å holde deg edru. Ingenting ser mer idiotisk ut enn den nye kollegaen som trynet hele tiden med gips og krykker og full pakke forsi hun var nervøs og drakk for mye….. Anonymkode: 31341...09a Hvem i alle dager har sagt at hun kommer til å drikke seg full? Tror ts klarer helt fint å passe på seg selv Trenger ikke drikke noe mer fordi hun kjenner på litt nerver? Er vel helt normalt å være litt nervøs i slike settinger når man ikke kjenner folkene så godt? Og gipsen og krykkene er det ingen som reagerer noe som helst på. Anonymkode: 5216b...e26
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #24 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 23.04): Da ville jeg anbefalt deg å holde deg edru. Ingenting ser mer idiotisk ut enn den nye kollegaen som trynet hele tiden med gips og krykker og full pakke forsi hun var nervøs og drakk for mye….. Anonymkode: 31341...09a Det går an å ta seg noen glass vin, uten å bli så full at man tryner. Ikke er så nervøs at de må drikke seg drita heller. Har vært nyansatt på større jobbfester flere ganger, og aldri vært snublefull... og aldri vært edru heller. Det finnes en mellomting mellom edru og grøftefull. Maatte_ha_konto skrev (1 time siden): Hos oss er det helt opp til den enkelt, heldigvis. Tenk å ha regler slik at en ansatt risikerer å bli avvist på sin egen arbeidplass! Her kommer mange i dress, noen i julegensere ala "Hjelp det er juleferie" og andre i jeans med skjorte. For min del kan hver enkelt bruke akkurat det som passer for den enkelte. Man blir da vel ikke avvist uansett, men de fleste synes det er hyggelig å gå i antrekk som er omtrentlig like pyntet som de andre. Jeg synes ikke det er så stas komme i en lang fløyeskjole, pensko og liten pen veske, ogalle andre går i hverdagslige klær. Eller om jeg kommer i jeans og hettegenser og det viser seg at alle de andre går i gallakjoler. Jeg ville ikke blitt avvist av den grunn, men jeg hadde garantert følt meg ukomfortabel. Anonymkode: 99947...0dd
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #25 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 23.02): Jeg skal på julebord neste helg og lurer på hva jeg skal ha på meg? Er ganske ny i jobben så vet ikke helt hva som forventes. Det skal også sies at jeg hinket rundt med den ene foten i gips og det gjør klesvalget enda verre. Noen tips? Anonymkode: 7091f...ed4 Jeg glemte jo hovedtipset mitt; spør kollegaer. Det et helt vanlig spørsmål, og folk svarer gjerne Som du ser av denne tråden finnes det like mange svar som det finnes arbeidsplasser. Og uansett hva man "bør akseptere" så er det jo slik at de fleste av oss ikke liker å skille oss ut som "den nye kollegaen" som ikke forstår den interne kodeksen. Anonymkode: c8918...d6e
Ann09 Skrevet 23. november 2022 #26 Skrevet 23. november 2022 hvis dette er et slikt problem, bruk noe uformelt
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #27 Skrevet 23. november 2022 Ann09 skrev (19 minutter siden): hvis dette er et slikt problem, bruk noe uformelt Da ville du virkelig skilt deg ut hos oss. Der folk kler seg veldig pent. Anonymkode: c8918...d6e
Anonym28 Skrevet 23. november 2022 #28 Skrevet 23. november 2022 On 11/16/2022 at 11:02 PM, AnonymBruker said: Jeg skal på julebord neste helg og lurer på hva jeg skal ha på meg? Er ganske ny i jobben så vet ikke helt hva som forventes. Det skal også sies at jeg hinket rundt med den ene foten i gips og det gjør klesvalget enda verre. Noen tips? Anonymkode: 7091f...ed4 Hei, I og med at du har gips går det ann å f.eks ha en sort dressbukse med litt vide ben og en pyntet topp/bluse med noe fint tilbehør
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #29 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hjelpe meg så snerpete.. Sånn har det vært i alle mine jobber også, og ser det på mannens jobb også. På hvilken måte blir julebordet ødelagt for deg av at noen går i en julegenser....? Anonymkode: b62da...610 Det er jo et av de få arrangementene i året der man kan pynte seg ekstra fint og det blir en helt spesiell stemning av at alle gjør det. Jeg synes det er synd hvis det blir slik at "alle kan jo bare gå som de vil"-holdning. Anonymkode: 25930...b26
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #30 Skrevet 23. november 2022 Jeg liker julebord og synes de er gøy å pynte meg med kollegaene mine. Jeg ville gått i kjole, og gipsen dekker du bare over. Til middag er uansett foten under bordet. Ser det er mange forslag her. Hadde vært gøy å se et bilde av antrekket du gikk for. Anonymkode: eede3...56d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #31 Skrevet 23. november 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Det er kjoler som er stilig og fint. Anonymkode: f5d13...19d Bukse kan da også være fint Anonymkode: e70ec...a62
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #32 Skrevet 25. november 2022 Jeg går selv med gipset fot og valgte en sort halvlang kjole og strømper på julebordet. Tenker det er lurt å sørge for en god sko på den friske foten. Ellers er det bare å slå seg løs. Gips og krykker er ingen hindring. Anonymkode: 7091f...ed4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #33 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg går selv med gipset fot og valgte en sort halvlang kjole og strømper på julebordet. Tenker det er lurt å sørge for en god sko på den friske foten. Ellers er det bare å slå seg løs. Gips og krykker er ingen hindring. Anonymkode: 7091f...ed4 Har du et bilde av antrekket ditt du kan legge ut? Hadde vært artig å se hvordan det ser ut. Anonymkode: eede3...56d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #34 Skrevet 26. november 2022 Jeg gikk i vanlige klær. Dongeribukse og genser. Hater å pynte meg. Anonymkode: 53d1d...6e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå