AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Jeg skal på julebord neste helg og lurer på hva jeg skal ha på meg? Er ganske ny i jobben så vet ikke helt hva som forventes. Det skal også sies at jeg hinket rundt med den ene foten i gips og det gjør klesvalget enda verre. Noen tips? Anonymkode: 7091f...ed4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Da ville jeg anbefalt deg å holde deg edru. Ingenting ser mer idiotisk ut enn den nye kollegaen som trynet hele tiden med gips og krykker og full pakke forsi hun var nervøs og drakk for mye….. Anonymkode: 31341...09a 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Har ikke tenkt å drikke så mye at jeg ikke greier å humpe rundt uten å falle, men vil jo ikke at jeg går på krykker skal hemme meg heller...nå ja, var egentlig antrekk jeg lurte på.. Anonymkode: 7091f...ed4 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Hvor skal julebordet holdes? Hør med noen av de andre om hvor pyntet de skal være / hvor pyntet de har pleid å være på julebord? Anonymkode: e70ec...a62
Ritter Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Du skriver ikke noe om hvor høy du er, alder, hvor pyntet det er vanlig å være på julebordene deres osv., men jeg ville nok ikke ha valgt en kort kjole på grunn av gipsen, kanskje noe som dette: 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Du må nesten sjekke med de andre som skal. Noen steder er det greit med jeans, andre steder er det paljetter, lange kjoler osv. Det tryggeste, hvis du ikke aner, er en sort kjole i litt skimrende materiale (ikke hverdagskjole i bomull), vil jeg hevde. Anonymkode: 06a9a...86f 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 Gå i noe du føler deg vel i. Sjekk klesstil med forskjellige kollegaer. Hos oss varierer det veldig hva folk går i, men det kan være en ide å spare de veldig korte og utringa kjolene til en annen anledning. Ei fin bukse og en bluse holder i massevis på jobbjulebord hos oss Anonymkode: 1d0d9...73d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 Selvsagt kjole på julebord. Anonymkode: f5d13...19d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 Hos oss kommer folk i alt fra den lille sorte til helt hverdagslige klær. Anonymkode: 1d7aa...36e
Gjest EmKay Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 Det kommer gjerne litt an på julebordet. Vi går alltid ut å spiser og på julebordene i fjor hadde jeg også en åpen gipsliknende greie på foten. Da hadde jeg den ene middagen en mørkerød omslagskjole som rakk omtrent midt til låret. Svart, trynn strømpebukse, lav over-knee støvlett på den friske foten, og en svart over-knee sokk på den andre så det skulle se noenlunde likt ut. På den andre julebordet hadde jeg en svart kjole med litt blomster på til ca midt på låret, med svart strømpebukse og lav pensko på den friske foten. Følte meg skikkelig fin i begge kjoler, og fikk flere komplimenter til tross for gipsen. Og jeg drakk også et par glass vin uten at det gikk utover balanse eller noe annet Så jeg stemmer for å gå med det du vanligvis føler deg vel i. Om jobben er ny og du er usikker på hvor pyntet det er kan du jo evt høre med en kollega, eller velge noe som er pyntet og pent, men litt diskret.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 Mest mulig lår og pupp så er du good to go. Anonymkode: c95a5...f42
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 Jeg ha erfaring med gipset fot selv, men ikke julebord. De du jobber med er jo klar over at du har gips og krykker så det er nok ikke noe problem. Jeg brukte både bukser, skjørt og kjoler på jobb, og gipsen dekket jeg til med strømpebukse eller sokk. Jeg ville gått for en sort kjole til under kneet og en sort litt tett strømpebukse for å dempe gipsen litt. Og en god og stødig sko på andre foten. Å balansere på en høy hæl er lite elegant. Anonymkode: eede3...56d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 On 11/18/2022 at 8:47 AM, AnonymBruker said: Selvsagt kjole på julebord. Anonymkode: f5d13...19d Hvorfor er det selvsagt? Anonymkode: e70ec...a62
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #14 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 2.51): Hvorfor er det selvsagt? Anonymkode: e70ec...a62 Det er kjoler som er stilig og fint. Anonymkode: f5d13...19d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #15 Skrevet 23. november 2022 Helt vanlige penklær. Unngå de korteste skjørtene/kjolene og de mest utringede toppene. Tenk classy penklær. Jada, på noen arbeidsplasser er det helt ok med trashy penklær også, typ kort-kort og utringet til navlen og bar rygg, men om du ikke vet, så gå for classy og pent. Anonymkode: b62da...610
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #16 Skrevet 23. november 2022 https://www.rionitro.com/butikk/kjoler-og-jumpsuits-ophelia-dress-sort-kjole-pia-tjelta-dame/ Anonymkode: 5216b...e26 1
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 23. november 2022 #17 Skrevet 23. november 2022 Hos oss er det helt opp til den enkelt, heldigvis. Tenk å ha regler slik at en ansatt risikerer å bli avvist på sin egen arbeidplass! Her kommer mange i dress, noen i julegensere ala "Hjelp det er juleferie" og andre i jeans med skjorte. For min del kan hver enkelt bruke akkurat det som passer for den enkelte.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #18 Skrevet 23. november 2022 Maatte_ha_konto skrev (18 minutter siden): Hos oss er det helt opp til den enkelt, heldigvis. Tenk å ha regler slik at en ansatt risikerer å bli avvist på sin egen arbeidplass! Her kommer mange i dress, noen i julegensere ala "Hjelp det er juleferie" og andre i jeans med skjorte. For min del kan hver enkelt bruke akkurat det som passer for den enkelte. Du kødder? Kommer virkelig folk med julegensere? Må innrømme at det hadde ødelagt litt for min del. Anonymkode: 23721...179
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 23. november 2022 #19 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kødder? Kommer virkelig folk med julegensere? Må innrømme at det hadde ødelagt litt for min del. Anonymkode: 23721...179 Jeg tuller faktisk ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #20 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kødder? Kommer virkelig folk med julegensere? Må innrømme at det hadde ødelagt litt for min del. Anonymkode: 23721...179 Hjelpe meg så snerpete.. Sånn har det vært i alle mine jobber også, og ser det på mannens jobb også. På hvilken måte blir julebordet ødelagt for deg av at noen går i en julegenser....? Anonymkode: b62da...610 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå