Gå til innhold

Hva kom din siste strømregning på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor er boligen, type bolig og byggeår, strømleverandør? 

Har gått inn for å spare strøm og fikk regning på under 500 kr (eksklusiv nettleie). Er det en feil eller mulig? 

70kvm helt ny leil. Har nesten ikke på varme pga at det kommer fra leiligheter på alle kanter går jeg ut fra, pluss nybygg/godt isolert. 

Er redd for å glede meg for tidlig og at dette bare er en feil. Tibber spotpris. 

Anonymkode: ea7a4...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

70 kvm leilighet, bygd i 2017, vedfyring. 2 voksne og en ungdom. Fikk regning på 1839 uten strømstøtte. Måneden før (sept som var sjokkdyrt) endte på 4588 uten støtte. Har Tibber 

Anonymkode: 695ba...17c

• Liker 1
Skrevet

^ Nå denne måneden ligger vi an til å ende på ca 900kr

• Liker 1
Skrevet

Så merkelig at min regning ble så lav... Følger forbruket i appen og det er jo tilsvarende der. Jeg går inn for å spare strøm og er ofte ikke hjemme et par dager her og der. Hverken Internett, tv-boks eller lignende er da på strøm. Kan jo være det. Har vannbåren gulvvarme inkludert i leie. Kanskje det er det som gjør utslaget pluss sparetiltak. Bare håååper at dette stemmer. 

Har dere mye forbruk på "alltid på"? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så merkelig at min regning ble så lav... Følger forbruket i appen og det er jo tilsvarende der. Jeg går inn for å spare strøm og er ofte ikke hjemme et par dager her og der. Hverken Internett, tv-boks eller lignende er da på strøm. Kan jo være det. Har vannbåren gulvvarme inkludert i leie. Kanskje det er det som gjør utslaget pluss sparetiltak. Bare håååper at dette stemmer. 

Dette var min oktoberregning. 

Ny kunde hos Tibber og ny leilighet, så har ikke sammenligningsgrunnlag fra før av. 

Var de 4000 med fårhåndsbetaling av beregnet forbruk for oktober da kanskje? 

Skrevet

Hus som er bygd på 70-tallet eller tidligere, min boenhet er ca 100 kvm. Betalte 28,- kroner for strømmen i oktober. Hadde brukt ca 1000 kw/h

Anonymkode: 98d62...7fa

Skrevet

50 kvadrat, sentralfyring, Fortum, 307.50

Anonymkode: faf13...0f9

• Liker 1
Skrevet

138kwt her. 

Hvordan er det mulig? Lager du strømmen selv? 😆

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

50 kvadrat, sentralfyring, Fortum, 307.50

Anonymkode: faf13...0f9

Da har du lignende som hos meg. Mtp at din leil er en del mindre. 👍

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette var min oktoberregning. 

Ny kunde hos Tibber og ny leilighet, så har ikke sammenligningsgrunnlag fra før av. 

Var de 4000 med fårhåndsbetaling av beregnet forbruk for oktober da kanskje? 

Nei, har aldri betalt forskuddet inn, kun forbruk og fakturaene blir godkjent :) Den måneden vi betale fire tusen og noe var regningen egentlig på 7900 med estimat for neste måned

Skrevet (endret)

Hus 1978  95 kvm kun varme i stue   578 Kwt Beløp  3 823.25 varmepumpe nå  skrudd av 

Endret av Maskinfører
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, hvis du både får varme fra andre leiligheter og har gratis gulvvarme, da går forbruket raskt ned. I gjennomsnitt brukes 60% av strømmen på oppvarming. Så du har jo mer enn halvert forbruket bare der.

Å vite hvor mange kroner du betaler er ikke så interessant egentlig, da det er mange faktorer som kan spille inn der. Hva slags avtale, hvilken strømregion du bor i, når på dagen du bruker strøm osv. Det er kwt forbruk som er interessant.

Anonymkode: 9e4ba...dd0

• Liker 3
Skrevet

Leilighet 90 kvm. 195 kWh. 497 kr.

Anonymkode: 40d26...fea

Skrevet

Varmtvann i fellesutgifter. Nettleie inkludert i summen over.

Skrevet

10587kr 😏

Anonymkode: c38d2...e66

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hus som er bygd på 70-tallet eller tidligere, min boenhet er ca 100 kvm. Betalte 28,- kroner for strømmen i oktober. Hadde brukt ca 1000 kw/h

Anonymkode: 98d62...7fa

Hvordan er det mulig? Hvis jeg har regnet rett så har du altså betalt 2,8 øre i strømpris. Så billig har ikke strømmen vært noe sted.

Skulle likt å se den strømregninga.

Har du en veldig spesiell strømavtale?

Anonymkode: 9e4ba...dd0

Skrevet

Hus bygd 1992. 250 kvm

Brukt rett over 1500 kwh. Regning på 3.000. Med nettleie 

Anonymkode: 7c532...0fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

10587kr 😏

Anonymkode: c38d2...e66

Omg!!! Etter strømstøtte? Hvor stort hus og hvor i landet? Ikke spotpris?

Anonymkode: b9aaf...8ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Leilighet 90 kvm. 195 kWh. 497 kr.

Hvordan kan du bruke så få kwh?

Ingen varme, matlaging, klesvask eller dusjing?

Anonymkode: 7c532...0fc

Skrevet

1603,-

hus fra 1934

Anonymkode: 693f7...c58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...