AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Nå synes jeg det blir mye mas i media. Skulle tro etniske nordmenn var med i KKK eller SS alle sammen, basert på alle hitoriene vi pepres med daglig. Anonymkode: 61be2...fcb 20 1 9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Hvilke historier? Har selv kun fått med meg kun Hulsker og Atle Antonsen-sakene. Det er to saker i hele år. Kan du nevner flere? Anonymkode: 3baa6...6e9 17 5
Mezzosoprena Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå synes jeg det blir mye mas i media. Skulle tro etniske nordmenn var med i KKK eller SS alle sammen, basert på alle hitoriene vi pepres med daglig. Anonymkode: 61be2...fcb Ja, det er sikkert minst like plagsomt for deg å måtte lese om dette (kan ikke si jeg har sett så innmari mye av det) som det er for de som opplever rasisme! Hvis vi pepres med historier (noe vi virkelig ikke gjør) er det rett og slett for mye rasisme i Norge. 25 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke historier? Har selv kun fått med meg kun Hulsker og Atle Antonsen-sakene. Det er to saker i hele år. Kan du nevner flere? Anonymkode: 3baa6...6e9 Husker ingen jeg. Hvem er Atle Antonsen? Anonymkode: c390b...14d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Buhu stakkars deg. Not. Folk som ikke selv har blitt utsatt for diskriminering eller rasistiske utsagt skjønner ikke hvor vondt det gjør og hvor mye skade det forårsaker å være på vakt hele tiden for den typen utsagn eller fysisk maktmisbruk. Er minoritet selv og kan godt forstå at man blir rystet av noe som andre (gjerne majoriteten) tenker er bare småtterier. Man kan holde kjeft om rasisme og diskriminering når det ikke lenger forekommer. Før den tid - skulle bare mangle at det kommer frem og at folk blir avkledd for sin avskyelige oppførsel og sine drittholdninger! Anonymkode: ca0ba...44a 18 5
Daria Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Tenk så heldig du er som kan se på det som et irritasjonsmoment du bare hører om i media, i motsetning til de som opplever det som personlig hets og trusler på daglig basis. 14 9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Buhu stakkars deg. Not. Folk som ikke selv har blitt utsatt for diskriminering eller rasistiske utsagt skjønner ikke hvor vondt det gjør og hvor mye skade det forårsaker å være på vakt hele tiden for den typen utsagn eller fysisk maktmisbruk. Er minoritet selv og kan godt forstå at man blir rystet av noe som andre (gjerne majoriteten) tenker er bare småtterier. Man kan holde kjeft om rasisme og diskriminering når det ikke lenger forekommer. Før den tid - skulle bare mangle at det kommer frem og at folk blir avkledd for sin avskyelige oppførsel og sine drittholdninger! Anonymkode: ca0ba...44a Er selv minoritet (samisk). Men har lært meg å aldri dyrke offerrollen av min far. Anonymkode: 61be2...fcb 14 7 10
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Alle historiene? Sorry meg ass men flere hundretusen personer i Norge opplever daglig rasisme. At det står to eller tre saker om det i året i media får du faen meg tåle. Irriterer det deg så mye så er det mer naturlig at du blir antirasistisk aktivist for å få ned rasismen, unaturlig å klage over det uten å gjøre noe med det men. Sånt kan det lukte litt skaprasist av Anonymkode: e15dd...c76 8 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Buhu stakkars deg. Not. Folk som ikke selv har blitt utsatt for diskriminering eller rasistiske utsagt skjønner ikke hvor vondt det gjør og hvor mye skade det forårsaker å være på vakt hele tiden for den typen utsagn eller fysisk maktmisbruk. Er minoritet selv og kan godt forstå at man blir rystet av noe som andre (gjerne majoriteten) tenker er bare småtterier. Man kan holde kjeft om rasisme og diskriminering når det ikke lenger forekommer. Før den tid - skulle bare mangle at det kommer frem og at folk blir avkledd for sin avskyelige oppførsel og sine drittholdninger! Anonymkode: ca0ba...44a Jeg tilhører majoriteten og kjenner på akkurat de samme følelsene når jeg går forbi større eller mindre grupper bestående av gutter med innvandrerbakgrunn. Menn også for sp vidt. De klår, er rasistiske og kvinnefiendtlige. Anonymkode: bdd00...5e7 22 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle historiene? Sorry meg ass men flere hundretusen personer i Norge opplever daglig rasisme. At det står to eller tre saker om det i året i media får du faen meg tåle. Irriterer det deg så mye så er det mer naturlig at du blir antirasistisk aktivist for å få ned rasismen, unaturlig å klage over det uten å gjøre noe med det men. Sånt kan det lukte litt skaprasist av Anonymkode: e15dd...c76 Du mener det altså er flere hundre tusen tilfeller av rasisme i Norge hver eneste dag? Vennligst legg frem troverdig kilde på dette. Anonymkode: 61be2...fcb 9 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tilhører majoriteten og kjenner på akkurat de samme følelsene når jeg går forbi større eller mindre grupper bestående av gutter med innvandrerbakgrunn. Menn også for sp vidt. De klår, er rasistiske og kvinnefiendtlige. Anonymkode: bdd00...5e7 Denne typen rasisme kan du ikke snakke høyt om. Det er synd på disse, da de bor i trange leiligheter. Anonymkode: 61be2...fcb 9 3 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tilhører majoriteten og kjenner på akkurat de samme følelsene når jeg går forbi større eller mindre grupper bestående av gutter med innvandrerbakgrunn. Menn også for sp vidt. De klår, er rasistiske og kvinnefiendtlige. Anonymkode: bdd00...5e7 Enhver hvit norsk kvinne som bor i Oslo vet at de er best å holde en god avstand til en hver ansamling av innvandrergutter. Anonymkode: 61be2...fcb 14 2 2
Søgni Skrevet 16. november 2022 #13 Skrevet 16. november 2022 Jeg er dritlei pratet om kanselleringskultur og ytringsfrihet når det gjelder rasisme og diskriminerende utsagn og oppførsel. Men aldri når det gjelder andre ting. La meg forklare hva jeg mener, for dette er ikke en forsvarstale av å begrense ytringsfriheten. Hvorfor er det ingen av de som vanligvis roper høyest om ytringsfrihet og verdien i meningsmangfold, som angriper samfunnsarenaer som er utilgjengelige for folk med funksjonsnedsettelser like brutalt som de angriper det at medier velger å ikke være talerør for alskens holdninger som mange oppfatter rasistisk? Hvorfor er ikke dette like viktig? Eller som Selma Moren så riktig påpekte i Dagsavisen Sitat Vi skal legge merke til hvor lett det er for mange å forsvare den hvite, mektige mannen. At det er lett for meg å skrive dette, mens for eksempel komiker Abubakar Hussain ikke svarer journalistene når de ringer. Han skrev på Twitter i dag at han ikke orker å uttale seg noe mer enn i egne kanaler. Sist han gjorde noe sånt, måtte han stå i dødstrusler i ukevis. Det er kanselleringskultur, det. Men ingen roper om den urettferdigheten. I stedet er internett fullt av privilegerte mennesker som synes det må gå an å dra en vits i fylla. Dette pratet om at vi hører så mye om rasisme minner meg litt om tider der et homofilt par på TV ble tatt til inntekt for at det ble pushet homopropaganda på TV. Fordi at når man ser noe annet enn det man er mest vant til å se, så er det liksom så mye av det, plutselig. Bare for at det er synlig. Jeg hører mer om mektige, hvite personer som er lei av rasisme enn jeg hører om folk som forteller om sine opplevelser med rasisme. 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enhver hvit norsk kvinne som bor i Oslo vet at de er best å holde en god avstand til en hver ansamling av innvandrergutter. Anonymkode: 61be2...fcb Selvfølgelig. Det er heller ikke mulig å gå til media med dette. For hvem er det som er rasisten da? Anonymkode: bdd00...5e7 12 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 En ting som er sikkert er at om du har et nordisk eller vestlig utseende så slipper du unna med mye enn om du er mørkere i huden. Å være mørk i huden vet bare de som er det selv og opplever fordommer og rasisme. Selv har jeg et Øst-Europeisk/sør-amerikansk utseende, men er etnisk norsk mange generasjoner bak i slekta. Jeg får høre det fra om jeg kommer fra Polen, Tsjekkia, Russland, Chile, osv Tenkte aldri på det da jeg var blond og blåøyd som barn, men ble mørkere i håret som voksen. Har alltid følt meg norsk, men jeg vil aldri vite hvordan det er å ha et afrikansk utseende eller asiatisk. Anonymkode: 51b80...2fe 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle historiene? Sorry meg ass men flere hundretusen personer i Norge opplever daglig rasisme. At det står to eller tre saker om det i året i media får du faen meg tåle. Irriterer det deg så mye så er det mer naturlig at du blir antirasistisk aktivist for å få ned rasismen, unaturlig å klage over det uten å gjøre noe med det men. Sånt kan det lukte litt skaprasist av Anonymkode: e15dd...c76 Må du slutte å vase. Det er stor forskjell på rasisme, og det å ha en viss skepsis til for mye kulturblanding i et samfunn. Krenkehysteriet har jo gått aldeles over alle støvleskaft her i landet ! Anonymkode: 2c04b...22e 14 1 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #17 Skrevet 16. november 2022 Men jeg liker ikke at utenlandske menn fra Midtøsten kaller meg rare greier. Fordi de kan og ikke har respekt for kvinner. Det er ikke greit å kalle kvinner for hore, eller kalle mørkhudete stygge ting eller mobbe folk på rødhåret. Anonymkode: 51b80...2fe 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #18 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enhver hvit norsk kvinne som bor i Oslo vet at de er best å holde en god avstand til en hver ansamling av innvandrergutter. Anonymkode: 61be2...fcb Rasismen din kan du stikke andre steder med! Oppvokst på Stovner og bor på Tøyen nå, aldri vært redd for noen grupperinger med innvandrergutter, de fleste er religiøse og vennlige i motsetning til fulle norske menn på byen med innstilling om at de går på byen for å få seg ligg og tar seg retten til å grafse alle på dansegulvet og i trang bar mellom bena og stalke oss og fysisk holde tak i oss utenfor utestedet når det stenger for å få oss med på nachspiel og roper og blir truende når vi avviser dem! Anonymkode: e15dd...c76 9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #19 Skrevet 16. november 2022 Jeg synes ikke problemet er at rasismehistoriene er så mange, men at de som kommer er så unyanserte og at det tværes ut i det vide og det brede. Sånn som nå, hvor alle skal ta Atle Antonsen, det snakkes om å fjerne han fra tv-programmer og i det hele tatt. Det er cancel-culture og det liker jeg ikke! Jeg kan selvsagt ikke støtte rasisme, men jeg kan heller ikke støtte en heksejakt på en person som allerede har gått tydelig ut og beklaget oppførselen sin. Og seriøst, dere som sier at man som majoritet ikke kan forstå hets osv - selvsagt kan man det! Jeg kan hetses fordi jeg er kvinne, fordi jeg er tjukk eller fordi jeg er skeiv. Eller hundre andre grunner. Hva er forskjellen på det og hets pga hudfarge? Anonymkode: 5875a...f86 15 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #20 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må du slutte å vase. Det er stor forskjell på rasisme, og det å ha en viss skepsis til for mye kulturblanding i et samfunn. Krenkehysteriet har jo gått aldeles over alle støvleskaft her i landet ! Anonymkode: 2c04b...22e I utgangspunktet handler ikke denne tråden om å ha en viss skepsis til det du kaller kulturblanding i et samfunn. Trådstarter klager på at det står for mye om rasisme i media, så kanskje du skal holde deg til temaet. Jeg svarte at det ikke står mye om rasisme i media i forhold til hvor hyppig rasistisk oppførsel skjer. Anonymkode: e15dd...c76 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå