Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Hjemme hos, som hos veldig mange andre, er det jeg som planlegger det meste/mye av bryllupet. Her er det fordi jeg rett og slett er mest interessert. Jeg spør han mye om hva han mener, men han er liksom ikke helt på nett. Han tror nok et bryllup er enklere å organisere enn det er og vil ta det meste i siste liten. Litt kjjipt å være alene om å planlegge, tenke og fundere, men mest av alt glede meg... Er det vi damer som holder mannfolka utenfor, eller???
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 (endret) For å være helt ærlig skjønner jeg ikke at kvinner ønsker å planlegge ett bryllup alene. Da ville jeg heller lagt de store ideene på hylla, for da er han tydeligvis ikke interessert i å gjøre det så stort. Og hvor er moroa i det da? Endret 7. desember 2005 av Varg-Menja
Arkana Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 For å være helt ærlig skjønner jeg ikke at kvinner ønsker å planlegge ett bryllup alene. Da ville jeg heller lagt de store ideene på hylla, for da er han tydeligvis ikke interessert i å gjøre det så stort. Og hvor er moroa i det da? ← Jeg er helt enig med deg.
Gjest Pet Skrevet 7. desember 2005 #4 Skrevet 7. desember 2005 Jeg hadde heller ikke giddet å planlegge alt alene. Da hadde jeg heller hatt et enkelt bryllup uten for mye organisering. Da får vel han det som han vil også.
Lassie Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 Sånn er det ikke hos oss. Her er mannen minst like ivrig som meg, vi blir enige om hva, hvem og hvordan og fordeler mellom oss ting som skal gjøres. Jeg hadde ikke giddet å sitte å planlegge hele bryllupet alene, da hadde jeg begynt å lure på hvor interessert han egentlig var i å gifte seg med meg. Bryllupsdagen er trossalt ikke bare min dag, det er VÅR dag. Og da mener jeg at begge skal delta i planleggingen av vår dag.
Gjest Melk Skrevet 7. desember 2005 #6 Skrevet 7. desember 2005 For å være helt ærlig skjønner jeg ikke at kvinner ønsker å planlegge ett bryllup alene. Da ville jeg heller lagt de store ideene på hylla, for da er han tydeligvis ikke interessert i å gjøre det så stort. Og hvor er moroa i det da? ← Helt enig. Vi var begge enige om hva slags type bryllup vi ville ha. jeg kan ikke fordra å styre med slikt, så han fikk værsågod være med. Jeg gidder ikke arrangere noe slikt helt alene, og det slapp jeg også.
Gjest Pet Skrevet 7. desember 2005 #7 Skrevet 7. desember 2005 Jeg hadde ikke giddet å sitte å planlegge hele bryllupet alene, da hadde jeg begynt å lure på hvor interessert han egentlig var i å gifte seg med meg. ← Han kan jo være interessert i å gifte seg selv om han ikke har en mening om f eks farge på servietter og ikke er interessert i et stort bryllup. Kanskje han foretrekker et lite, enkelt bryllup? Det er ikke noe dårligere, det.
Lassie Skrevet 7. desember 2005 #8 Skrevet 7. desember 2005 Han kan jo være interessert i å gifte seg selv om han ikke har en mening om f eks farge på servietter og ikke er interessert i et stort bryllup. Kanskje han foretrekker et lite, enkelt bryllup? Det er ikke noe dårligere, det. ← Joda, men nå tenkte ikke jeg på sånne ting som for oss er ubetydelige, som f.eks. farge på servietter osv. Vi planlegger ikke slike ting her, vi. Jeg tenkte på deltagelse på de viktigere tingene, som bestilling av steder, ordne invitasjoner, mat osv osv.. Jeg går utifra at han er enig med meg om hvordan vi skal feire det siden vi har snakket mye om det og han har sagt han ønsker det slik som vi skal ha det, ellers hadde vi jo ikke hatt det.
Lassie Skrevet 7. desember 2005 #9 Skrevet 7. desember 2005 Og forresten så skal vi ha et veldig lite og enkelt bryllup
Gjest Pet Skrevet 7. desember 2005 #10 Skrevet 7. desember 2005 Joda, men nå tenkte ikke jeg på sånne ting som for oss er ubetydelige, som f.eks. farge på servietter osv. Vi planlegger ikke slike ting her, vi. Jeg tenkte på deltagelse på de viktigere tingene, som bestilling av steder, ordne invitasjoner, mat osv osv.. Jeg går utifra at han er enig med meg om hvordan vi skal feire det siden vi har snakket mye om det og han har sagt han ønsker det slik som vi skal ha det, ellers hadde vi jo ikke hatt det. ← Nå var det trådstarters mann jeg snakket om, da...
Lassie Skrevet 7. desember 2005 #11 Skrevet 7. desember 2005 Nå var det trådstarters mann jeg snakket om, da... ← Okei, men du quota meg så derfor antok jeg det var meg du henvendte deg til, siden jeg skrev hva jeg hadde tenkt i så tilfelle.
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 8. desember 2005 #12 Skrevet 8. desember 2005 Mange svar her. Ser at de fleste som svarer har aktive menn. Det er kjempeflott, men mine personlige erfaringer etter å ha snakket med venner er at dette ikke stemmer helt likevel. Selvsagt vil mannen min gifte seg. Det var jo han som fridde og foreslo dette. Jeg tror bare mange av oss kvinner legger mer i planleggingen enn mannen. Det er langt fra meg til "bridezilla", men likevel. For han er det han skal ha på seg på dagen noe han ordner etter et butikkbesøk. Jeg var i sikkert 10 salonger. For meg er invitasjoner et prosjekt. For han noe man kort sender ut. Sukk..
Gjest gjesta Skrevet 8. desember 2005 #13 Skrevet 8. desember 2005 Jeg designer og lager feks invitasjoner fordi jeg liker det. Han spørr endel, men jeg fikser det meste. Syns det er helt ok, han er tross alt gutt Jenter flest liker å styre med sånt. Gutter har jo ikke peiling på alt som skal gjøre, utenom bestilling av lokale og kirke Han viser interesse, og ble glad da jeg fant kjolen. MEN, gutter er ikke som oss. Se hvor mange jenter det er på forumet her iforhold til gutter.. EH?!.. Got my point?....
Gjest Melk Skrevet 8. desember 2005 #14 Skrevet 8. desember 2005 Jenter flest liker å styre med sånt. ← Gjør de?
Arkana Skrevet 8. desember 2005 #15 Skrevet 8. desember 2005 Jenter flest liker å styre med sånt.← Gjør de? ← Jeg spør jeg også, gjør de?
Caramba Skrevet 8. desember 2005 #16 Skrevet 8. desember 2005 Jenter flest liker å styre med sånt. Gutter har jo ikke peiling på alt som skal gjøre, utenom bestilling av lokale og kirke ← Grøss!!! Nei, jeg HATER å drive med sånt. Kjæresten min er derimot ganske driftig. Han har booket lokalet til vennefesten vår, pluss fått oss til å skrive gjesteliste. Jeg har en liten tendens til å skyve sånt foran meg. Jeg er flink til å arrangere små, koselige fester og middager hjemme, men et bryllup står for meg som helt forferdelig. Derfor reiser vi bort for å gifte oss
kitekatt Skrevet 8. desember 2005 #17 Skrevet 8. desember 2005 (endret) Mange svar her. Ser at de fleste som svarer har aktive menn. Det er kjempeflott, men mine personlige erfaringer etter å ha snakket med venner er at dette ikke stemmer helt likevel. Selvsagt vil mannen min gifte seg. Det var jo han som fridde og foreslo dette. Jeg tror bare mange av oss kvinner legger mer i planleggingen enn mannen. Det er langt fra meg til "bridezilla", men likevel. For han er det han skal ha på seg på dagen noe han ordner etter et butikkbesøk. Jeg var i sikkert 10 salonger. For meg er invitasjoner et prosjekt. For han noe man kort sender ut. Sukk.. ← Vet du hva - sånn er det her også. Tar meg ikke nær av det, siden han er slik når det gjelder alt. Klarer ikke å planlegeg sin egen bursdag engang han stikker bare ut på byen han og satser på å møte noen kompiser på puben. Slik er forloveden min Så jeg vet at han er slik når det gjelder alt av planlegging, derfor tar jeg meg ikek nær av det heller. Spør han om ditt og datt, men han har ofte ikke tenkt på tingene engang (han er van til at jeg tar styringa) og sier bare det blir best om jeg bestemmer siden jeg har bedre smak enn han Men han vil gjerne ha det "stort" han også, har spurt han om det og sagt han kan bestemme det. Endret 8. desember 2005 av kitekatt
Gjest Gamle Alex Skrevet 9. desember 2005 #18 Skrevet 9. desember 2005 Dere som da planlegger uten mannen deres. Har tanken streifet dere at han kanskje ikke vil ha den type bryllup Hadde mannnen min ikke vist noe interesse i bryllupet vårt hadde vi ikke gjort det sånn som vi gjorde det. Vi planla alt sammen og fordelte arbeidet
Augustbrud02 Skrevet 9. desember 2005 #19 Skrevet 9. desember 2005 Jeg tror det er viktig at begge er involvert i planleggingen og at begge på forhånd er veldig enig om hvordan rammene for bryllupet skal være. Men jeg må også si at jeg innbiller meg at det er veldig vanlig at jentene er de som styrer og ordner mest. Hos oss synes jeg det var veldig moro, og jeg tok gjerne alle telefonene om ting som skulle bestilles og ordnes. Men allikevel er det jo viktig at man tar store beslutninger sammen, slik at bruden ikke overkjører brudgommen. Man bør jo f.eks være enig om hvilken fotograf man skal bruke, før den ene eventuelt ringer og bestiller....
Trampe Skrevet 9. desember 2005 #20 Skrevet 9. desember 2005 Jeg kunne aldri planlagt dette uten mannen min. Hva er vitsen med det? Hos oss er det faktisk han som designer invitasjonene, han har ansvaret for bryllupsreisen, han ringte og bestilte kirken og lokalet. Såklart er jeg med og diskuterer og planlegger, men disse tingene har han gjort. Den siste finishen på duker og slikt er stort sett mitt ansvar, men det er jo tross alt mer "jenteting". Andre ting som catering og gjesteliste gjør vi sammen. Når alt kommer til alt gjør vi de aller fleste tingene i fellesskap, er enige om alt og jeg kunne ikke tenke meg noe annen måte å gjøre det på. Det virker som om jeg har en unik mann, har ikke hørt om noen andre menn her inne som designer invitasjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå