Gå til innhold

Kalender bok; snøfall eller snøsøsteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har lest de, hvilke anbefaler dere om jeg bare skal velge en? Evt forslag til andre som finnes og er fine?

Anonymkode: 2843d...522

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest Snøfall men liker Snøsøsteren veldig godt. Den er så underfundig, dyp og litt mystisk. Vekker nysgjerrigheten og følelser hos både meg og barn. Vi har lest den to ganger med ett års pause imellom. Illustrasjonene er også fantastiske slik at jeg ofte kan bla gjennom boken selv bare for å se bildene også 👍

Vet lite om Snøfall men se an barnets alder og modenhet. Snøsøsteren er ganske melankolsk på et vis og tar opp temaet savn og tap av nær familie. Det kan bli for mye for noen barn. For andre er det nettopp det de trenger, og er de gamle nok, så er den fin uansett. Synes den passer fra 8-9 år, muligens litt før om man har grunner til å ta opp tematikken. 

Anonymkode: 8a661...7b3

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg og niesen min likte snøsøsøsteren best av de to. I fjor leste vi Julegrisen, en kjempebra bok med en overraskende slutt!

Anonymkode: 86981...57a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg og niesen min likte snøsøsøsteren best av de to. I fjor leste vi Julegrisen, en kjempebra bok med en overraskende slutt!

Anonymkode: 86981...57a

Hvor gammle er dere?😊

Skrevet

Snøsøsteren er nydelig. Hvor gamle har barna deres vært når de har likt/forstått den? 

Skrevet

Snøfall er jo årets julekalender på nrk.

Kanskje litt mye å lese den samtidig?

Eller motsatt for så vidt, fordype seg helt i det universet denne adventen?

Ja, nei - det var visst ikke mye til råd :ler:

Men tenker i grunn barnas alder og modenhet er greit å ha i bakhodet. Det er litt tyngre tema i snøsøster, som kanskje ikke fungerer like godt for alle barn. Ikke alle er modne for å tenke på død, eller har fått bevisst begrep om det.

Selv om vi likte snøsøsteren veldig godt, og den passer tematisk med at noen i familien hadde gått bort.

Anonymkode: fbb25...fcc

Skrevet

Passer snøsøsteren for voksne?😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har lest snøsøsteren og likte den godt. Jeg var 50 da jeg leste den og barna mine er voksne. Boken er å anbefale.

Anonymkode: 03a7f...8e3

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg likte den. Begge stykkene går som teater i Oslo nå, der likte jeg Snøsøsteren best. 

Anonymkode: cb6b6...017

• Liker 1
Skrevet

Definitivt Snøsøsteren! Den et helt nydelig. 

Anonymkode: 22e02...eb0

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke lest disse to, men har kost meg med Julemysteriet av Jostein Gaarder sammen med barna. Den har mange lag som treffer flere generasjoner.

Anonymkode: bed38...6a5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...