AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Del Skrevet 16. november 2022 Har snakket veldig intenst med en på nett (også ringt og facetimet) og nå hadde han sendt meg en «romantisk gave.» Det luktet så sterk parfyme før jeg hadde pakket opp esken, så ille at jeg bare måtte legge alt i en tett pose og inn i et skap. Vurderer å kaste det. Gaven inneholdt et sånt klisje kjærlighetsbrev, noe smykker av dårlig kvalitet og en kjole som ikke var av det flotteste slaget. Jeg vet jeg høres slem ut nå, men det var helt motbydelig med den sterke lukten. Tenker det sier sitt om standarden på personen. Mistet helt lysten på å snakke med han. Og han er nå passiv-aggressiv for at jeg ikke har sendt en jeg-er-så-utrolig-glad-for-gaven-melding, og har ikke skrevet til meg på 3 dager. Hva hadde dere gjort i en lignende situasjon?? Anonymkode: 51e9d...e87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Del Skrevet 16. november 2022 Stanket? Anonymkode: 53551...07c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Del Skrevet 16. november 2022 Skal sies at jeg likte veldig godt denne personen, og investert mye tid og følelser. Selv sendte jeg en dyr gave til bursdagen hans. Dette fikk meg til å tenke at vi ikke er på samme.. ja. Vi har veldig ulik standard. Ts Anonymkode: 51e9d...e87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuss Skrevet 16. november 2022 #4 Del Skrevet 16. november 2022 Det er jo en smule ufint å ikke takke fint for gavene? Kan hende han la mye omtanke bak gavene selv om de ikke var dyre? Kanskje like greit å avslutte relasjonen helt om gave innkjøpet er viktigere enn personen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 16. november 2022 #5 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Nå er jeg sikkert slem, men hvorfor driver dere og skal sende perfekte gaver, som attpåtil skal symbolisere at dere har samme smak og er på samme bølgelengde, og legger masse i dette, når dere ikke har møttes? Å skrive, facetime etc. masse med en person, er etter min mening ikke det samme som å kjenne noen. Sjansen er heller større for at man bygger seg opp en illusjon om den perfekte personen, som ikke finnes. Fordi det er en fantasifigur, som kun eksisterer i ens egen oppfatning. Da er det lett å mistolke både kjemi og likheter, og dyrke det man vil. Og er sjansen større for at gaven kræsjer med dette idealbildet (av han generelt, men også i relasjon til deg) enn at gaven i seg selv er krise? Endret 16. november 2022 av Søgni 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MuggenKanari Skrevet 16. november 2022 #6 Del Skrevet 16. november 2022 Jeg hadde tatt på meg kjolen og smykkene og tatt et bilde av meg selv og takket masse for gaven. Og så hadde jeg sakte men sikkert kuttet ned på kontakten før jeg avsluttet det på en hyggelig måte. Det hadde jeg gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Del Skrevet 16. november 2022 Jeg hadde takket for gaven, i all fall... Er dette god nok grunn for deg til å avslutte chattingen så kjør på, opp til deg. For min del så tenker jeg et dårlig kjærlighetsbrev kan gi noe avsmak. At han bommer på smykkene eller klærne hadde jeg ikke reagert sånn på. Ikke nødvendigvis den intense parfymen heller, jeg fant et femten år gammelt kjærlighetsbrev her om dagen som jeg har tatt vare på, og det luktet fremdeles mye parfyme. Jeg tror at når man sprayer direkte på papir så lukter det tusen ganger sterkere og varer også evig, men han tenkte på det som å spraye på et menneske, at det villle forsvinne på veien, og bare sprayet for mye. Det kan jo være den lukter godt på han. Men ja, det høres jo ikke ut som tidenes forhold om du ikke klarer å kommunisere, så bare avslutt du. Anonymkode: cb5eb...36c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Del Skrevet 16. november 2022 Hadde takket for gaven men sagt at vi ikke er på samme sted og brutt kontakten. Det som en snill avvisning istedet for å si hva jeg innerst inne tenkte som var "Dette her er psyko og grenseoverskridende og at du viser aggresjon i tillegg er helt uakseptabelt for meg og rødt flagg om at du er en farlig mann ingen bør blande seg med. Hold deg langt vekk fra meg! *block* Skummelt at du har gitt han adressen din. Aldri gjør det til noen du ikke kjenner godt fysisk. Bryt kontakt heller nå enn senere for jo lenger du har kontakt med han jo mer makt og eierskapsfølelse vil han få og da blir også reaksjonen når du prøver å dumpe og sette grenser enda mer truende og farlig. Anonymkode: 0edbe...912 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Del Skrevet 16. november 2022 Takk for fine og forståelsesfulle tilbakemeldinger! Hadde regnet med at jeg skulle få masse hat for å ikke bli glad for gaven 😅 Jeg takket for gaven og skrev tusen takk, men jeg sendte ikke noe bilde eller kommenterte flere ganger at dette var hyggelig. Og det er han tydeligvis veldig lei seg for, ettersom jeg ikke har hørt mer fra han. Selv klarer jeg ikke å lyge og virke overbegeistret bare for å være grei, for det er tross alt fremtiden min det står på. Jeg liker at ting er litt ordentlig og håper på en mann som har nogenlunde samme tankegang. Jeg skulle tenkt på det før jeg begynte å snakke med denne personen, da jeg vet at han kommer fra helt andre kår enn meg… Ts Anonymkode: 51e9d...e87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Del Skrevet 16. november 2022 Søgni skrev (1 time siden): Nå er jeg sikkert slem, men hvorfor driver dere og skal sende perfekte gaver, som attpåtil skal symbolisere at dere har samme smak og er på samme bølgelengde, og legger masse i dette, når dere ikke har møttes? Å skrive, facetime etc. masse med en person, er etter min mening ikke det samme som å kjenne noen. Sjansen er heller større for at man bygger seg opp en illusjon om den perfekte personen, som ikke finnes. Fordi det er en fantasifigur, som kun eksisterer i ens egen oppfatning. Da er det lett å mistolke både kjemi og likheter, og dyrke det man vil. Og er sjansen større for at gaven kræsjer med dette idealbildet (av han generelt, men også i relasjon til deg) enn at gaven i seg selv er krise? Du har veldig rett.. Man kjenner absolutt ikke hverandre, selv om det føles sånn. Vi har delt så mye, men samtidig deler man jo kun sine beste sider. Ringer de dagene man har mye overskudd, sender bilder de dagene man føler seg ekstra fin, og skriver selvsagt ikke mye negativt om seg selv. Så du har nok helt rett i at det er en illusjon! Og så får man sånne snev av virkeligheten gjennom gaver og innser at «shit, dette er kanskje ikke helt rett.» Det handler jo ikke om gaven i seg selv, men som du sier at personen kanskje ikke passer en så bra som man hadde håpet på. Takk for tilbakemelding ☺️ Anonymkode: 51e9d...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har snakket veldig intenst med en på nett (også ringt og facetimet) og nå hadde han sendt meg en «romantisk gave.» Det luktet så sterk parfyme før jeg hadde pakket opp esken, så ille at jeg bare måtte legge alt i en tett pose og inn i et skap. Vurderer å kaste det. Gaven inneholdt et sånt klisje kjærlighetsbrev, noe smykker av dårlig kvalitet og en kjole som ikke var av det flotteste slaget. Jeg vet jeg høres slem ut nå, men det var helt motbydelig med den sterke lukten. Tenker det sier sitt om standarden på personen. Mistet helt lysten på å snakke med han. Og han er nå passiv-aggressiv for at jeg ikke har sendt en jeg-er-så-utrolig-glad-for-gaven-melding, og har ikke skrevet til meg på 3 dager. Hva hadde dere gjort i en lignende situasjon?? Anonymkode: 51e9d...e87 Takket du for gaven? Anonymkode: 9b6b9...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Del Skrevet 16. november 2022 Det er godt nok å takke én gang for gaven. Masse bilder og ørten takkemeldinger til er evt en ekstra bonus man kan bli positivt overrasket over. Men å surmule fordi overdreven takking uteblir blir... bare... Blæh... På 90-tallet sprayet vi kjærlighetsbrev med parfyme. Han trodde nok bare at det var et bra sjekketriks. Anonymkode: e3892...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #13 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg liker at ting er litt ordentlig og håper på en mann som har nogenlunde samme tankegang. Jeg skulle tenkt på det før jeg begynte å snakke med denne personen, da jeg vet at han kommer fra helt andre kår enn meg… Jeg ville også synes det var fullstendig turn off med slike "juggelgaver". Om man har helt ulik standarder på ting, så hadde det blitt et større problem i lengden for meg også. Jeg synes det høres ut som det rette er å runde av relasjonen. Anonymkode: 905b9...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå