Gå til innhold

Kan man bli gammel selv om man spiser mye usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å slutte å spise godteri og drikke brus. Jeg spiser mye sunn mat også og er aktiv, men blir mye av det usunne også. I det siste har jeg begynt å tenke på at det kan påvirke levealderen. Hvis jeg aldri klarer å slutte, kan jeg likevel bli gammel? Mine besteforeldre på farssiden har aldri vært sunne, men bestefar ble godt over 80 og bestemor lever enda, hun er snart 90. Er det gener som har mest å si?

Anonymkode: cccf3...628

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke røyker og drikker eller spiser deg svært overvektig er det meste opp til gener og tilfeldigheter.

Puster du inn asbest kan du få lungekreft, liksom. Ingenting genetisk som avgjør det.

Anonymkode: 68a09...529

• Liker 2
Skrevet

Ja, gener og tilfeldigheter er det som avgjør mest. Sunnere livsstil er for å bedre oddsene i livet, men ingen garanti. Kan godt hende den som røyker, drikker og spiser usunt hele livet blir 110, men det er litt som å vinne i lotto.

Anonymkode: 17869...6ff

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så lenge du ikke røyker og drikker eller spiser deg svært overvektig er det meste opp til gener og tilfeldigheter.

Puster du inn asbest kan du få lungekreft, liksom. Ingenting genetisk som avgjør det.

Anonymkode: 68a09...529

Ja røyk og alkohol holder jeg meg unna.

Anonymkode: cccf3...628

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...