AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Mannen kan være avvisende. I dag møtte jeg et familiemedlem jeg ikke har sett på årevis, og fortalt mannen min mye om. Jeg kom hjem, full av begeistring og ville dele med han. Han snur seg ikke, men stirrer inn i tv skjermen. Han ser en netflix-serie. Jeg spurte av ren vane " hvordan har du hatt det?" Og da svarer han irritert " ser du ikke at jeg ser på netflix. Jeg er opptatt" I mitt hode ble det kræsj. Det er da vel bare å sette på pause i 5 min, høre om jeg har hatt det bra og spørre hvordan slektningen har det. For meg er dette normalt i et forhold. Han reagerer med å trasse. Skrur av tv'en og lager elendig stemning. Fikk høre at alt dreier seg om meg. Anonymkode: c8ba5...332 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Det er en av grunnene til at forhold ryker, han møter deg ikke : https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/ab7ojO/hvor-lang-tid-tar-det-aa-reparere-et-ekteskap-gi-ekteparet-gottman-syv-dager Anonymkode: 46a96...181 4 2
Blåttvann Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 (endret) Tja. Det kommer veldig an på hvordan det pleier å være hos dere. Må han ofte sette ting på vent for å rette fokus mot deg og dine behov? Ser du an situasjonene som regel, eller krever du ofte oppmerksomhet når han er i sin sone? Føler du han overser deg mye? Snakker han sjeldent til deg? Var det en sesongfinale eller noe spesielt på Netflix? Jeg synes det er vanlig høflighet å si hei, men man burde også ta et hint når den andre ikke vil prate. Man kan prate når den andre er ledig. Så jeg er midt imellom dere. Endret 16. november 2022 av Blåttvann 2 4
bundaberg Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 (endret) Du tar ikke feil. Han er verken engasjert, viser interesse eller lytter til deg. Endret 16. november 2022 av bundaberg 8
Cornix Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Kunne du ikke ventet med å dele det til han var ledig - eventuelt fortalt han at du ønsket å fortelle ham noe? Jeg tenker han ikke tok det spesielt seriøst om du snakker samtidig som han er opptatt. 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Hvis dette er noe som skjer regelmessig (en engangshendelse pga. en dårlig dag må man tåle), høres det veldig slitsomt ut. En serie på netflix er ikke møte med kongen, akkurat.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Han KUNNE satt på pause og sett videre senere. Men hvis han aldri får sett film/serie uten å måtte pause annet hvert minutt, så skjønner jeg at han er irritert. Det går an å sjekke om folk er opptatt før du krever full oppmerksomhet. Anonymkode: 6c95a...fe8 3
Motelvibes Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Spurt han om alt er bra? Kanskje han har ting å tenke på som bekymrer ham.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Serier og videoer generelt kan alltid settes på pause. Et menneske kan ikke bli satt på pause. Det er dårlig gjort av han ovenfor deg, og det lager unødvendig dårlig stemning, for ingenting. Anonymkode: dcf9e...9a7 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 Jeg tenker umiddelbart at du overreagerer fordi du var så ivrig. Jeg kan være dypt konsentrert om noe, spesielt hvis jeg er sliten, og noen ganger kan jeg spørre mannen min om vi kan snakke etterpå, fordi jeg orker ikke høre på noe ubetydelig i det øyeblikket. Vi spør hverandre om man er opptatt her i huset hvis den andre ser ut til å være dypt inni noe. Det kan være en bok, en serie, en tanke. Høres ut som om han ikke har noe forhold til denne slektningen, eller har møtt dem, siden du nevner du har fortalt mye om dem - så jeg tenker det er mye å be om at han skal engasjere seg i øyeblikket du kommer rasende inn døra for å fortelle om det. Hvis du snur det på hodet: kunne ikke du ventet til han var ferdig eller så bort / opp? Anonymkode: bab96...8cf 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Serier og videoer generelt kan alltid settes på pause. Et menneske kan ikke bli satt på pause. Det er dårlig gjort av han ovenfor deg, og det lager unødvendig dårlig stemning, for ingenting. Anonymkode: dcf9e...9a7 Et menneske kan settes på pause, det tenker jeg. «Kan du vente litt? Jeg skal bare avslutte». Man kan sette seg selv på pause også Anonymkode: bab96...8cf 6
PM75 Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 Jeg skjønner deg godt! Når jeg er veldig glad for noe så ønsker jeg å dele dette med mannen min, nettopp ved å fortelle. Men det hender at mannen min er som din & da blir jeg skuffet. Selv forventer han full oppmerksomhet fra min side hvis han har noe fortelle. Men ser ikke helt at han glemmer å gjøre det selv noen ganger. På den annen side, så er jeg ganske så sikker på at jeg også gjør den samme feilen noen ganger. Poenget mitt er at vi bør lytte til hverandre og det den andre vil fortelle, men noen ganger glemmer vi oss bort. Men så lenge det er unntaket istedenfor regelen, så tenker jeg det er helt innafor. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Om dama mi kommer oppspilt og vil fortelle meg om noe, så setter jeg det jeg driver med på pause, uansett hva det er og om jeg egentlig bryr meg om det hun sier eller ikke. Holder jeg på med noe viktig som krever konsentrasjon så ber jeg høflig henne vente noen minutter. Anonymkode: 0824f...ef2 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg tenker umiddelbart at du overreagerer fordi du var så ivrig. Jeg kan være dypt konsentrert om noe, spesielt hvis jeg er sliten, og noen ganger kan jeg spørre mannen min om vi kan snakke etterpå, fordi jeg orker ikke høre på noe ubetydelig i det øyeblikket. Vi spør hverandre om man er opptatt her i huset hvis den andre ser ut til å være dypt inni noe. Det kan være en bok, en serie, en tanke. Høres ut som om han ikke har noe forhold til denne slektningen, eller har møtt dem, siden du nevner du har fortalt mye om dem - så jeg tenker det er mye å be om at han skal engasjere seg i øyeblikket du kommer rasende inn døra for å fortelle om det. Hvis du snur det på hodet: kunne ikke du ventet til han var ferdig eller så bort / opp? Anonymkode: bab96...8cf Det er sjelden man er "dypt konsentrert" når man ser på netflix, altså. Han holdt ikke på med noe viktig eller konsentrasjonskrevende. Anonymkode: 0824f...ef2 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er sjelden man er "dypt konsentrert" når man ser på netflix, altså. Han holdt ikke på med noe viktig eller konsentrasjonskrevende. Anonymkode: 0824f...ef2 Dette. Dersom nå det han så på Netflix var så innmari viktig, så kunne han også ha sagt noe à la: "Du, kjæresten min, jeg har veldig lyst til å se ferdig dette nå, går det bra for deg at vi snakkes etterpå?", med et smil. Å bli sur og reagere som en trassig unge er bare idiotisk. Anonymkode: 26688...72e 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 Jeg synes som mann at ingen av dere skjønte hverandre... Han oppførte seg barnslig og sutrete. Det virker ikke som han er særlig moden hvis han demonstrerer ved å slå av TV etter at han først har sagt at han er opptatt. Mens du forventer at en mann skal spørre om hvordan en slektning av deg har det? Det er en tanke som ikke ville dette ned i hodet på noen mann jeg kjenner. Mange kvinner ville tatt det perspektivet, men det er ikke sånn vi fungerer. Det er bare ikke relevant informasjon for oss, så jeg tror ikke han mente noe vondt med det. M40 Anonymkode: 5ba7b...536 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 Han oppfører seg respektløst, barnslig og passivt aggressivt. Som en unge, egentlig. Voksne mennesker viser hverandre høflighet og respekt. Jeg hadde blitt veldig sur over å bli behandlet sånn, med mindre mannen satt opptatt med noe forferdelig viktig og var superstresset. Anonymkode: 292e7...85a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #18 Skrevet 17. november 2022 Rødt flagg Anonymkode: c148f...096
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #19 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er sjelden man er "dypt konsentrert" når man ser på netflix, altså. Han holdt ikke på med noe viktig eller konsentrasjonskrevende. Anonymkode: 0824f...ef2 Da er vi veldig ulike. Jeg kan sitte og se en dokumentar og være veldig konsentrert om det hvis jeg har kommet inn i det. Anonymkode: bab96...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #20 Skrevet 17. november 2022 Sånne folk kjenner dessverre jeg også. Å glo på TV er selvfølgelig LAAAANGT viktigere enn å føre noen samtaler med folk man for eksempel er i familie (eller i forhold) med. Å skru ned lyden på TV blir også fullstendig oversett, selv om noen andre ønsker å sove vegg-i-vegg med der TV-apparatet står. Anonymkode: 7e8c1...203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå