Gå til innhold

Noen som er vernepleier og jobber med saksbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg er vpl og har jobbet på en avlastning for barn i 6 år (siden jeg ble ferdig utdannet). Jeg har fått barn, og vil vekk fra turnus. Jeg har nå fått et jobbintervju innen forvaltning tildeling av bolig og avlastning osv, og lurer veldig på hvordan dagene er og om man får opplæring i dette? Vi hadde 1 emne med dette på studie, men husker veldig lite fra det😵💫 er det noe basic jeg kan lese meg opp på før intervjuet? Har dere noe tips til hva jeg bør bruke intervju tiden på? Er så redd for å prate meg vekk i noe som ikke er relevant..

Anonymkode: 312c0...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber innen det samme, er dog ikke vernepleier. Synes det er varierte dager, men varierer kanskje fra kontor til kontor? Men blir også mange dager bare foran pc-en. Mye å gjøre og tøffe beslutninger man må ta!

Fikk ingen opplæring, fikk et hefte det ble forventet at jeg leste før jeg startet i jobben, og ellers har jeg jo fått noe veiledning på om det jeg gjør er riktig eller galt. Tror det er vanlig å få litt mer opplæring. Finnes også noen digitale kurs innen saksbehandling du kan ta.

Kanskje reflektere rundt hvordan dine erfaringer fra ditt tidligere arbeid vil være relevant? Tidligere har du utøvet i tjenesten, nå er du nødt til å se hva tjenesten må gjøre, og tenke ut hva som blir konsekvensen av at bistanden ikke blir gitt.

Anonymkode: 1bbff...2ad

Skrevet

Oj hjelpes! Må du ta mange beslutninger helt alene? Er jo vandt med travle dager med fysiske ting, så usikker på hvordan jeg vil takle denne type stress.. 

Anonymkode: 312c0...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...