Gå til innhold

Blir katten min veldig ensom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig liten hu-katt på ca. halvannet år. Hu ligner norsk skogkatt, men er ikke renraset akkurat. Problemet er at da vi fikk henne, måtte vi plutselig flytte, og vi endte opp langs med en ganske trafikkert vei. Derfor holder vi henne inne. Grunnen er at vi til stadighet ser påkjørte dyr langs veien. Får skikkelig dårlig samvittighet siden vi holder henne inne, men har heller ikke hjerte til å slippe henne ut. Hun liker å kikke ut vinduet, og hun ser så trist ut av og til (hehe, nesten litt patetisk dette, menmen!) Hun har klorestolpe, og vi er flinke til å leke med henne, og hun har det egentlig ganske bra, tror vi. men likevel. Gjør vi noe galt, tatt i betraktning i at hun egentlig hadde hatt det best i det fri? Vi er så glade i det lille dyret! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Katter har det mere spennende ute, selvsagt, men dersom man bor veldig nær en trafikkert vei er det å slippe henne ut en sjanse jeg heller ikke ville tatt. Hva med å skaffe seg en katt til, da får hun noen som kan holde henne med selskap og de vil helt sikkert aktivisere hverandre mye. Ta kontakt med nærmeste dyrebeskyttelse eller lignende, så gjør du en god gjerning samtidig.

Gjest Miloine
Skrevet

Skaff deg en katt til du!

Skjønner at du ikke vil slippe ut katten din.

Katter som er inne, bør være minst to.

Skrevet

Synes i alle fall at dere IKKE skal ha dårlig samvittiget for at dere holder henne inne ! Det er til hennes eget beste. Tenk på så mange som dessverre hadde kvittet seg med katten da de måtte flytte. Og synet at ihjelkjørte dyr er noe av det meste hjerteskjærende jeg ser.

Men å skaffe en katt til, var en glimrende ide. Bare ikke bli lei dere om det ikke ser til å funke med en eneste gang. Katten din er jo tross alt "enebarn" fra før.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...