Gå til innhold

Systematisk forskjellsbehandlet over tid på arbeidsplassen - hva nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort oppsummert har jeg blitt systematisk forskjellsbehandlet på arbeidsplassen over tid. Dette i form av at jeg har fått dårlige turnusordninger, ikke får delta på ulike ting, må gjøre store utlegg fra egen lønn (som blir refundert) mens andre kolleger får det dekket, får mindre goder, mulighet til fagutvikling, mulighet til fast stillingsforhold etc.

Selv er jeg både produktiv, effektiv og har mye kunnskap. Føler selv jeg er en stor ressurs for arbeidsplassen, noe kolleger også påpeker. Andre enn meg har også påpekt denne forskjellsbehandlingen. Det jeg selv tror er at jeg generelt aldri har spurt om stort, akseptert det når ting "har blitt sånn" (f.eks dårlig tusnusordning), og generelt kanskje vært enkel å "gjøre litt som de vil med". 

I begynnelsen tok jeg det ikke opp, men jeg har tatt det opp flere ganger det siste året. Ledelsen sier de riktige tingene når jeg tar disse samtalene, men ingen endring skjer. Når jeg (i det siste) har konfrontert leder(e) når det har vært ulike ting har de som oftest gått i forsvarsmodus og blitt svært belærende.

Jeg opplever dette svært belastende, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre i situasjonen. I utgangspunktet er jeg veldig glad i selve arbeidsplassen og kollegene, men det føles vanskelig å aldri føle man blir satt pris på. Jeg er i prosess med å se etter ny stilling, men er usikker på om det er det jeg egentlig ønsker.

Er det noen som har vært i lignende situasjon som har noen erfaringer å dele?

Anonymkode: 43533...b83

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bumper. 

Anonymkode: 43533...b83

Skrevet

Hvis du har verneombud og evt. tillitsvalgt er det stedet å begynne. Det er vanskeligere å stå alene i slike kamper uten støtte, så det er første bud å kontakte en eller begge. 

Anonymkode: 39060...5a3

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...