AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Vi er en familie på 3, 2 voksne (29 -31år) og 1 barn i barnehagealder. Vi bor i hus og har en bil (2017 modell). Huset er i normal god stand, alle hvitevarer er mindre enn 5 år gamle. Vi har «superforsikring» på både huset og bilen. Vi tjener til sammen ca 60000kr i måneden. Utgiftene våre er ca 38000 - 39000 kr i måneden, dette er alle våre utgifter (boliglån, strøm, internett, mobil, barnehage, transport, forsikringer). Vi har begge fast jobb og er heltidsansatte begge to. Hva bør vi ha i buffer? Anonymkode: e8e19...040
Rotemor Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Vanskelig å si, men to lønninger ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Hvor lenge klarer dere det, om en av dere blir sykemeldt og det blir krøll med utbetaling/vedtak/sykemelding bestridt? Anonymkode: 81b66...65c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor lenge klarer dere det, om en av dere blir sykemeldt og det blir krøll med utbetaling/vedtak/sykemelding bestridt? Anonymkode: 81b66...65c Om en av oss blir sykemeldt har vi sykepenger som alle andre arbeidstakere med jobb. Jeg har aldri opplevd noe tull med utbetaling av sykemeldinger jeg har hatt, har riktignok ikke mange. Sånt skjer automatisk, får lønn som normalt. Anonymkode: e8e19...040
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Det er anbefalt å ha minst EN månedslønn på bufferkonto. Uforutsette ting kan skje. Anonymkode: b3a03...479
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Ville nok personlig ikke følt meg trygg med under 100k. Anonymkode: a6104...7c8
Heln Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om en av oss blir sykemeldt har vi sykepenger som alle andre arbeidstakere med jobb. Jeg har aldri opplevd noe tull med utbetaling av sykemeldinger jeg har hatt, har riktignok ikke mange. Sånt skjer automatisk, får lønn som normalt. Anonymkode: e8e19...040 Når jeg nå ble sykemeldt under graviditeten tok det 2 måneder før de på lønn fikk knota seg til å sende inntektsmelding til nav. Da var jeg glad for at jeg hadde to månedslønninger som buffer. Fikk det jo selvfølgelig tilbakebetalt, men sånne ting kan altså skje
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 Heln skrev (10 minutter siden): Når jeg nå ble sykemeldt under graviditeten tok det 2 måneder før de på lønn fikk knota seg til å sende inntektsmelding til nav. Da var jeg glad for at jeg hadde to månedslønninger som buffer. Fikk det jo selvfølgelig tilbakebetalt, men sånne ting kan altså skje Joda, men er man feks ansatt i kommunen får man lønn som normalt selv om man er sykemeldt. Så lite sannsynlig at det er et problem der. Anonymkode: dde6b...c68
c_buk Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Kommer an på mange faktorer, så vanskelig å si et eksakt tall. Jeg tenker alltid at jeg skal klare, om jeg kniper igjen, å leve på bufferen i ca 6 måneder hvis jeg blir stående uten noen annen inntekt. Da føler jeg meg trygg. Etter 6 måneder tenker jeg at jeg enten har fått stablet meg på beina igjen, eller at jeg har fått endret bosituasjon eller annet for å tilpasse meg den nye situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå