Gå til innhold

Hvilken alder synes dere er mest utfordrende med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Anonymkode: 98fb7...590

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12/13-års alderen. Tiden mellom barn og ungdom, begynnende pubertet, mye røring i vennegruppene, løsrivelsen begynner osv. Pyton perioder! 
Min yngste er der nå. Sukk

Anonymkode: 2059e...665

• Liker 4
Skrevet

Slutten av barneskolen.

Anonymkode: 05ec3...9fa

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Slutten av barneskolen.

Glemte å si de er i siste halvdel av tenårene. Frykter yngste kan bli utfordring i russetiden.

• Hjerte 1
Skrevet

Har tenkt at hvert år har vært det verste, men nå er hun snart 12, og jeg tror det bare blir tøffere fremover. Jeg trodde det ble enklere når de ble store nok til å kunne ha en rolig samtale med, men det ble bare verre, for nå SVARER de deg også...

Anonymkode: 4c67e...b48

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har ei på 10 og en på 2. Begge er både gledesspredere og gir meg grå hår på samme tid.

Han på 2 er LYNRASK til å få tak i ting. I dag fikk han en juiceboks som jeg hjalp han med. Så fikk han tak i den og begynte å klemme, så sa jeg nei, og skulle til å ta den i fra han hvor han klemmer hardere så det spruter ut i full fart før han kaster den av gårde og ler seg skakk. Men så er han supersøt, snill, omsorgsfull, kosete og er i ferd med å begynne å snakke. Jeg smelter. 

Hun på 10 er stort sett veldig flink og snill, god storesøster, hyggelig, høflig, men kan også være litt vanskelig når det gjelder å legge seg og stå opp, morgengretten til 1000, kresen på mat, liker ikke ditt og liker ikke datt, kan svare frekt osv. 

Anonymkode: 319c9...967

Skrevet

Tidligere tenår. 

Anonymkode: 6ac79...9b6

• Hjerte 1
Skrevet

2-3 års alderen syntes jeg var tyngst. Trass og søvnforstyrrelser var terror for meg altså 😂 

5-10år var gullalderen.

Tenåra var helt grei. Noe konflikter blir det jo, vi valgte våre kamper med omhu. Men det er en del av løsrivelsesprosessen. 

Anonymkode: cfade...759

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

0-4 år, de har så mye energi, trass og holder en våken, må bæres og dyttes omkring i vogner. Fysisk slitsomt rett og slett. 

Anonymkode: 74bce...108

• Liker 1
Skrevet

Mellom 6 og 10, Har 5 barn, de eldste er snart 15, så snart 11 , 10 og 2

Anonymkode: 45a9d...39f

Skrevet

Eg syntest det var nokså krevjande når barnet ikkje hadde så mykje språk og forståelse men viljen var sterk som stål. 

Ellers var den såkalte "trassalderen" ganske spesiell. Kunne slå av lyset i gongen, etterfulgt av eit ekstremt raserianfall fordi lyset skulle vere på, det måtte eg berre vita. Kunne og øydelegga dagen hennas ved å ta feil farge på koppen. Anna episode var hysterisk grining fordi strømpene hadde prikkar og ikkje striper. 

Anonymkode: 87396...115

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ha en på 14 år,river snart av meg håret!!

Endret av Haribo
Anonym
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå er min bare 1,5 år da, men fyyyyf* babytiden er tøff😅 kan ikke se for meg at tenårene er vanskeligere, so mange skriver her?😅 dere må ha fortrengt hvordan livet er med kronisk søvnmangel og daglige trassanfall😅

Anonymkode: bfd24...ede

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er min bare 1,5 år da, men fyyyyf* babytiden er tøff😅 kan ikke se for meg at tenårene er vanskeligere, so mange skriver her?😅 dere må ha fortrengt hvordan livet er med kronisk søvnmangel og daglige trassanfall😅

Tenårene er en dans på roser, i den forstand at barna er selvgående på alle måter.

I småbarnsfasen, blir man utkjørt både mentalt og fysisk, og det er blytungt med full jobb ved siden av.

At det er andre utfordringer med tenåringer? Ja. Men på langt nær så slitsomt som med småbarn.

Anonymkode: a5168...650

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 21.21):

Har tenkt at hvert år har vært det verste, men nå er hun snart 12, og jeg tror det bare blir tøffere fremover. Jeg trodde det ble enklere når de ble store nok til å kunne ha en rolig samtale med, men det ble bare verre, for nå SVARER de deg også...

Anonymkode: 4c67e...b48

😅😅

Anonymkode: 78944...5a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vent til 3årsalderen du.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eller de hadde veldig greie babyer..

Jeg syns det verste er 1 - 4 ca. Man må følge med absolutt hele tiden for de er for små til å skjønne fornuft på noe måte, men store nok til at de kan løpe rundt og skade seg og ødelegge ting det sekundet du ser bort.

Anonymkode: 563ec...58d

Skrevet

2 års selvstendighetsalderen....

Skrevet

1årsalderen og, når de ikke vet om farene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...