Gå til innhold

Hvordan gå frem med samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har et barn på 12 år, han fikk vite om barnet da barnet var 9. Han fikk noen brev i posten, tok dna-test og måtte betale bidrag på 6900kr nærmest over natten. Han forsøkte å kontakte barnemoren og sa at han ville være en del av barnets liv og om de kunne få til noe med samvær (det var tross alt hun som plutselig fortalte om barnet etter 9 år). Da svarte hun med å pakke sakene sine, ta barnet ut av skolen og flytte så langt sør som det går an (vi bor i nord). Han har i ettertid meldt seg inn i flere grupper på Facebook og ser at hun er en ivrig bidragsyter i forhold til hvordan man kan trenere samvær og få høyest mulig bidrag. Samboeren min har to små andre barn som bor hos oss 50% og har lagt denne saken på is de siste 3 årene selvom det har plaget han mye. Han vil nå ha samvær, men kun hvis det er til fordel for barnet, noe jeg tror det er. Hvordan kan man gå frem?

Anonymkode: 51cbb...09c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den enkleste løsningen er trolig å kontakte en god advokat og be vedkommende formidle til mor at han er villig til å fortsette å betale samme bidrag, men ønsker samvær.

Alternativet er: innkalle til mekling på familievernkontoret, deretter gå til sivilrettslig sak for samvær. Trolig lite hensiktsmessig, da det konsekvent eskalerer konfliktnivå og barnet som tolvåring vil ha en avgjørende stemme selv. De fleste tolvåringer vil velge å høre på mor de kjenner fremfor far de ikke kjenner.

Anonymkode: c1bd4...d23

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han har i ettertid meldt seg inn i flere grupper på Facebook og ser at hun er en ivrig bidragsyter i forhold til hvordan man kan trenere samvær og få høyest mulig bidrag.

Dette gir null mening. Hvis målet haddet vært maks bidrag så hadde hun ikke gitt avkall på det i 9 år.

Når det gjelder samvær så må han kontakte advokat.

Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Dette gir null mening. Hvis målet haddet vært maks bidrag så hadde hun ikke gitt avkall på det i 9 år.

Enig i det, men så fort hun hørte ordet samvær flyttet hun fra familie og venner til andre siden av landet, hvor hun visste ikke ville ha mulighet for mye samvær.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Samboeren min har et barn på 12 år, han fikk vite om barnet da barnet var 9. Han fikk noen brev i posten, tok dna-test og måtte betale bidrag på 6900kr nærmest over natten. Han forsøkte å kontakte barnemoren og sa at han ville være en del av barnets liv og om de kunne få til noe med samvær (det var tross alt hun som plutselig fortalte om barnet etter 9 år). Da svarte hun med å pakke sakene sine, ta barnet ut av skolen og flytte så langt sør som det går an (vi bor i nord). Han har i ettertid meldt seg inn i flere grupper på Facebook og ser at hun er en ivrig bidragsyter i forhold til hvordan man kan trenere samvær og få høyest mulig bidrag. Samboeren min har to små andre barn som bor hos oss 50% og har lagt denne saken på is de siste 3 årene selvom det har plaget han mye. Han vil nå ha samvær, men kun hvis det er til fordel for barnet, noe jeg tror det er. Hvordan kan man gå frem?

Antar dette kvinnemennesket er her på Kvinneguiden så hun kan vel svare for seg selv? 

Hva heter hun, og hvor bor hun? 

Anonymkode: 583b9...91b

Skrevet
Nymerïa skrev (18 minutter siden):

Den meningen det gir er vel heller det at han som var oppført som far, har i ettertid stilt noen spørsmål, tatt dna test og fått bekreftet at han ikke var far - likevel. 

Ganske normalt det, i England er det vel så mange som 10% av fedrene som ikke er den rette far. Tror ikke statistikken er så høy her i Norge, men blant kvinnene på Kvinneguiden er det nok det. 

Anonymkode: 583b9...91b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...