zenus Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 jeg har vært sammen med en i 3 måneder, og enda vet vi ikke om vi elsker hverandre... men jeg er sinnsykt glad i han, og han i meg. har aldri hatt den følelsen av å elske en person, så egentli vet jeg ikke helt hva jeg leter etter i en forelskelse. Noen som har samme problem? veldig forvirret..
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Tok meg mere enn 3 mnd før jeg kunne si til mannen min at jeg elsket han. Da jeg først sa det så føltes det bare helt riktig!
Gjest Gitte Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 3 mnd? Kan ikke skjønne hvorfor det er et problem. Dere har jo nettopp blitt sammen, og det er vel rarere å "elske" hverandre med en gang, enn at følelsen kommer når dere har blitt godt kjent med hverandre?
Gjest Embla s Skrevet 7. desember 2005 #4 Skrevet 7. desember 2005 Kos deg med kjæresten din du og ikke gruble så mye over terminologien! Høres jo ut som om du har det veldig fint?!
Gjest Lilleulv Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 jeg har vært sammen med en i 3 måneder, og enda vet vi ikke om vi elsker hverandre... men jeg er sinnsykt glad i han, og han i meg. har aldri hatt den følelsen av å elske en person, så egentli vet jeg ikke helt hva jeg leter etter i en forelskelse. Noen som har samme problem? veldig forvirret.. ← dere er jo enda nyforelsket!? Det har jeg i hvert fall vært på det tidspunktet... var nyforelska i et halvt år eller noe, og så gikk det over til å bli elske liksom.
Nita Skrevet 8. desember 2005 #7 Skrevet 8. desember 2005 Jeg brukte nesten ett år på å komme til punktet hvor jeg kunne si til kjæresten min at jeg elsket ham...og han var den første jeg noen gang har sagt det til( jeg er over 40) Jeg har alltid vært redd for å bruke sterke ord før jeg vet sikkert at jeg kan stå inne for dem...det er nesten som om de blir "oppbrukt", men det er meg da
Gjest Bøllefrøet Skrevet 8. desember 2005 #8 Skrevet 8. desember 2005 (endret) Dere har bare vært sammen i tre måneder, det er ikke noe å stresse med Det er helt normalt å ikke føle at man elsker den andre så tidlig.. Dere er jo fortsatt bare nyforelsket Nyt det! Endret 8. desember 2005 av *MissA*
Twinkle Skrevet 8. desember 2005 #9 Skrevet 8. desember 2005 For meg tok det også ca et før jeg kunne si at jeg elsket han. Etter tre mnd var jeg fortsatt usikker
Gjest baby-E Skrevet 8. desember 2005 #10 Skrevet 8. desember 2005 tre mnd er jo ingen ting. Dere har jo akkurat blitt sammen og lærer hverandre å kjenne. Tror ikke jeg virkelig viste at jeg elsket sambo før det hadde gått en stund mer enn tre mnd hvertfall! Slapp av og nyt forelskelsen
Shagya Skrevet 8. desember 2005 #11 Skrevet 8. desember 2005 Det kan ta flere år å komme dit at man kan si at man elsker noen.
Gjest Pecado Skrevet 8. desember 2005 #12 Skrevet 8. desember 2005 Dersom man elsker noen etter tre mnd vil jeg si at det tyder veldig på fjortissfølelser og ikke ekte følelser.
Gjest cogita Skrevet 8. desember 2005 #13 Skrevet 8. desember 2005 Noen ganger går det fort, noen ganger tar det lang tid. Det er ikke noe som er enkelt å si før man vet "alt" om den andre. Ta det med ro, nyt forelskelsen og den gode tida, så finner du nok ut av dette etter hvert
Malama Skrevet 8. desember 2005 #14 Skrevet 8. desember 2005 Dersom man elsker noen etter tre mnd vil jeg si at det tyder veldig på fjortissfølelser og ikke ekte følelser. ← Nåja. Jeg visste at jeg elsket min samboer før vi hadde vært sammen i 3 måneder. (jeg hadde jo kjent ham i noe tid før det også da, altså, men..) Jeg visste han var den rette for meg svært tidelig. Det er da likevel ekte følelser. Vi har vært sammen i 4,5 år nå, dette er "the real thing", ikke noe fjortissopplegg. Men, det betyr ikke at det er noe galt med å ikke føle seg klar for å si det etter tre måender. Jeg hadde sikkert heller ikke vært klar for det om det ikke var for den noe spesielle måten vi ble så godt kjent allerede før vi i det hele tatt ble sammen. Jeg visste at dette var den rette da. Bar nyt det at dere er glad i hverandre. Kjærlighet er en forunderlig ting, og plutselig en dag føles det naturlig å si "jeg elsker deg". Når den dagn kommer, så ikke vær redd for det. Men ikke stress med det. Å være glad i hverandre er da vel akkurat det som er rett å være.
zenus Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2005 jeg er glad for alle tilbakemeldingene:) nå kan jeg gå over til å føle meg tryggere igjen! håper forelskelsen kommer en dag. det var bare det at så mange er veldig forundret at vi er sammen når ingen av oss virkelig "elsker" hverandre...nå vet jeg i vertfall at det er helt normalt og at det ikke bare er jeg som har det slik. takk
Gjest lurven Skrevet 8. desember 2005 #16 Skrevet 8. desember 2005 jeg elsker dama mi jeg etter bare 3 `mnds. men det er fordi jeg foler at hun er den rette for meg, med andre jenter har det tatt lengre tid
Gjest Huldali Skrevet 8. desember 2005 #17 Skrevet 8. desember 2005 Etter en måned ploppa det ut av meg at jeg elska fyren min, etter at han hadde skifta ei lyspære hos meg Fikk totalt panikk, fordi jeg tenkte at det var alt fortidlig å si noe sånt, men hvorfor skulle det egentlig være fortidlig? Jeg elsket han jo allerede da og han elsket meg
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #18 Skrevet 10. desember 2005 Jeg synes ordet "elske" er litt sånn "overdrevet" eller hva jeg skal kalle det...Jeg liker ikke det ordet.. Det blir så til de grader misbrukt og det har mistet litt sjarm synes jeg.. Derfor tror jeg heller ikke jeg kommer til å bruke det ordet noengang. Selv om jeg muligens kommer til å elske en person engang så er ikke det det ordet jeg vil bruke. Vi mennesker har glemt at det finnes flere måter å si " jeg elsker deg" på uten å bruke akkurat de ordene...
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #19 Skrevet 10. desember 2005 Hmmm. Jeg må nesten spørre deg trådstarter igjen.Mente du elske eller forelsket? Ser i ditt siste svar bruker ordet forelsket. Hvis det er det du ikke er, og han ikke er, da synes jeg det er litt underlig at dere er et par! Men derimot, hvis du mener elske, ja da henger jeg meg på de svarene du allerede har mottatt her i denne tråden!
Gjest Aloha Skrevet 10. desember 2005 #20 Skrevet 10. desember 2005 Å elske noen er for meg en mye større ting enn å være "bare" forelsket. Det er en følelse som kommer etter hvert som jeg vet at jeg vil dele livet mitt med en person. Jeg elsker min samboer, og det sier jeg til han, men tidligere kjærester som jeg kun har vært sammen med noen måneder; de har det aldri vært naturlig å si det til..... ikke bekymre deg du. Det skjer når det skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå