AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Sitter og ser på økonomien nå, det ser ut til at vi ikke kan legge av så mye til ferie den kommende sommeren. Feriebudsjettet er ca ca.5000kr. Dette er kun ferien, mat og drikke kommer utenom. Lurer på om vi skal leie oss en hytte på en campingplass? Er det noe du kunne ha gjort med småbarn? Vi har en liten en som vil være 3 år i sommer. En campinghytte er billig, og der ser jeg for meg at jeg kan lage mye av maten selv og spare en del der. Ser for meg en uke på en campingplass nær svenskegrensen, med bademuligheter. Vi vurderer også dyreparken og to netter på campingplass i nærheten. Hva hadde du valgt? Har du andre forslag til hva vi kan gjøre til den prisen? Jeg har aldri reist med barnet mitt før. I sommer reiste jeg og mannen til utlandet mens besteforeldre passet minstemann. Men jeg har virkelig ikke lyst til å koste på meg en utenlandstur i år, vil heller spare pengene til noe annet. Anonymkode: 26e25...79c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Dnt hytte. Noen av de kan du kjøre ganske nærme og så ha en fin liten tur inn som passer en 3 åring. Hvis dere har telt kunne dere spart pengene på det og så dratt i Dyreparken etc. men helt ærlig en 3 åring trenger egentlig ingenting. Gratis besøksgård/kommunal svømmehall etc. er fint. Anonymkode: b08eb...216 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Jeg hadde blitt hjemme og gjort billige/gratis ting i nærområdet. Anonymkode: 426c8...e08 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg hadde blitt hjemme og gjort billige/gratis ting i nærområdet. Anonymkode: 426c8...e08 Det gjør vi mye av allerede. Vi bor i nærheten av Oslo og bruker både byen og nærmiljøet mye. Anonymkode: 26e25...79c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dnt hytte. Noen av de kan du kjøre ganske nærme og så ha en fin liten tur inn som passer en 3 åring. Hvis dere har telt kunne dere spart pengene på det og så dratt i Dyreparken etc. men helt ærlig en 3 åring trenger egentlig ingenting. Gratis besøksgård/kommunal svømmehall etc. er fint. Anonymkode: b08eb...216 Enig i at en 3 åring ikke trenger så mye, men tenkte det hadde vært fint med litt miljøforandring. Anonymkode: 26e25...79c 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Har leid hytte flere ganger med små. Veldig koselig det. Gjør litt research ift plassen. At lekeplassen er ok, gjerne trampoline, og bademuligheter er ekstra pluss. Også lurt med to rom eller overbygget terrasse slik at man slipper sitte I samme rom som barnet sover i på kvelden. Anonymkode: f6002...ec6 4 1
Mamajune11 Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Sitter og ser på økonomien nå, det ser ut til at vi ikke kan legge av så mye til ferie den kommende sommeren. Feriebudsjettet er ca ca.5000kr. Dette er kun ferien, mat og drikke kommer utenom. Lurer på om vi skal leie oss en hytte på en campingplass? Er det noe du kunne ha gjort med småbarn? Vi har en liten en som vil være 3 år i sommer. En campinghytte er billig, og der ser jeg for meg at jeg kan lage mye av maten selv og spare en del der. Ser for meg en uke på en campingplass nær svenskegrensen, med bademuligheter. Vi vurderer også dyreparken og to netter på campingplass i nærheten. Hva hadde du valgt? Har du andre forslag til hva vi kan gjøre til den prisen? Jeg har aldri reist med barnet mitt før. I sommer reiste jeg og mannen til utlandet mens besteforeldre passet minstemann. Men jeg har virkelig ikke lyst til å koste på meg en utenlandstur i år, vil heller spare pengene til noe annet. Anonymkode: 26e25...79c Dropp dyreparken. Pengesluk fra helvete, og ikke verdt det før barnet er hvertfall 6år. Lei hytte med bademulighet! Drit koslig det 😍 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Gå saman med mange i familien, leig sommarhus i Danmark. Det er billig når man er fleire. Anonymkode: 06170...71f 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Jeg leide hytte rett ved siden av Hunderfossen i sommer. Var alene med en på tre og en på to. Var overraskende billig synes jeg. Og Hunderfossen, Lilleputthammer og Hunderfossen dyrepark er allr lagt opp sammen at man kan ha med medbrakt mat. Synes det var en super ferie og ungene snakker om det enda. Anonymkode: c87dd...671 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 Foldvik er også en fin park, der kan du ta med medbrakt også😊 Anonymkode: 8786d...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 Vi begynte ikke å reise på ferier før barnet fylte 5. Vi dro heller på dagsreiser og det var barnet vårt fornøyd med. Vi bor i Oslo. Har jobben eller foreningen din noen firmahytter som dere kan leie billig? Eller DNT som noen har foreslått. Anonymkode: 87f0b...b6e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 Om du har telt, sovepose og liggeunderlag (eller kan låne det, barnet kan sove i (vinter)vognposen), slår jeg et slag for å telte, helst i fjellet eller nær en DNT-hytte, men campingplass er også fint. Sover man på campingplass eller rett ved bilen, kan man bruke dyner og puter. Du kan også telte på en campingplass ved Dyreparken. Ta med egen mat i Dyreparken (dropp Kaptein Sabeltann-forestilling). Vi telter veldig gjerne med barna, og de elsker å sove i telt. Ikke fordi vi må pga. økonomi, men fordi vi vil. Vi sover på har sovet på campingplass ved Dyreparken, og når vi krysser landet, har vi fricampet eller overnattet på rasteplass. Anonymkode: 02c6d...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #13 Skrevet 16. november 2022 Vi dro til Tyrkia med all inclusive. På ving betaler man depositum som er 6000 for vår familie, også betaler man litt og litt eller alt sammen før det er 30 dager til avreise. Kan bestilles et år i forveien. Syns det er genialt. Anonymkode: d588f...c81
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 Dyreparken er flott, men spar den til barnet er eldre, og kan gjøre mer der og virkelig sette pris på det. Hadde leid hytte ett eller annet sted hvis jeg var dere. Så får dere mer tid på ferien. Anonymkode: 141b7...b8e 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Om du har telt, sovepose og liggeunderlag (eller kan låne det, barnet kan sove i (vinter)vognposen), slår jeg et slag for å telte, helst i fjellet eller nær en DNT-hytte, men campingplass er også fint. Sover man på campingplass eller rett ved bilen, kan man bruke dyner og puter. Du kan også telte på en campingplass ved Dyreparken. Ta med egen mat i Dyreparken (dropp Kaptein Sabeltann-forestilling). Vi telter veldig gjerne med barna, og de elsker å sove i telt. Ikke fordi vi må pga. økonomi, men fordi vi vil. Vi sover på har sovet på campingplass ved Dyreparken, og når vi krysser landet, har vi fricampet eller overnattet på rasteplass. Anonymkode: 02c6d...a9d Vi tørr ikke å telte med barnet, synes han er for liten. Og jeg greier ikke å sove i telt. Det er derfor jeg tenkte på å leie hytte. Anonymkode: 26e25...79c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vi dro til Tyrkia med all inclusive. På ving betaler man depositum som er 6000 for vår familie, også betaler man litt og litt eller alt sammen før det er 30 dager til avreise. Kan bestilles et år i forveien. Syns det er genialt. Anonymkode: d588f...c81 Vi var i Hellas i sommer, det var kjempefint det. Men til neste sommer vil jeg ikke bruke så mye på en ferie. Anonymkode: 26e25...79c 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #17 Skrevet 16. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Dnt hytte. Noen av de kan du kjøre ganske nærme og så ha en fin liten tur inn som passer en 3 åring. Hvis dere har telt kunne dere spart pengene på det og så dratt i Dyreparken etc. men helt ærlig en 3 åring trenger egentlig ingenting. Gratis besøksgård/kommunal svømmehall etc. er fint. Anonymkode: b08eb...216 Dra på stranda, besøksgård osv støttes. Eller en lekeplass dere ikke vanligvis drar til. 3-åringer klarer fint en sommer uten å sove borte mange netter. Anonymkode: b5fd9...043 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #18 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi tørr ikke å telte med barnet, synes han er for liten. Og jeg greier ikke å sove i telt. Det er derfor jeg tenkte på å leie hytte. Anonymkode: 26e25...79c En treåring er ikke for liten til å telte, derimot perfekt alder. Vi begynte å telte da eldste var ca 20 måneder. Da hadde jeg aldri friteltet før. Andremann var 8-9 måneder gammel. Tredjemann fikk første natt i telt da han var 5 måneder gammel. Som voksen kan man bruke sovemaske og sove på oppblåsbar madrass. Jeg synes du i det minste skal prøve to netter i telt før du avskriver deg helt. Natt nr. 2 er som regel mye bedre enn den første natta, derfor bør man prøve to netter. Telt gjerne i hagen 😊 Anonymkode: 02c6d...a9d 3
sommermor Skrevet 17. november 2022 #19 Skrevet 17. november 2022 Mamajune11 skrev (13 timer siden): Dropp dyreparken. Pengesluk fra helvete, og ikke verdt det før barnet er hvertfall 6år. Lei hytte med bademulighet! Drit koslig det 😍 En behøver faktisk ikke å handle i butikker i parken, og en kan fint ha med matpakke som en kan spise i parken. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #20 Skrevet 17. november 2022 Jeg ville droppet dyreparken med en tre-åring. Han er så liten at han har like stor glede av besøksgård eller noe annet som er gratis/mye mye billigere, og for miljøforandring er det mye annet dere kan gjøre helt gratis. Jeg ville satset på campingplass, enten hytte eller telt til og med. Anonymkode: fc15d...aa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå