AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #21 Del Skrevet 18. november 2022 Hvorfor vil du ikke si hva du mener apoteket har gjort? Jeg mistenker paranoia Anonymkode: ee7a0...c41 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #22 Del Skrevet 18. november 2022 Ett apotek ser resepten legen har utstedet og de kan ikke endre dette. Derfor scannet pakken med medisin og lappen de setter på. Er det gjort feil utlevering, så må du nesten sjekke på helsenorge hva legen har skrevet ut. Ansatte på apotek har ikke lov til å gå inn på en kunde uten gyldig grunn sol feks sjekke om en resept har kommet inn eller ekspedere en medisin. Alt dette skjer mens kunden er tilstede. Det finnes apotekansatte som har mistet jobben sin pga snoking på folk de feks kjenner og det er strengt forbudt. Jeg er apotektekniker så vet hvor strengt dette er. De gangene jeg tar ut medisin til egne barn så sier jeg alltid ifra til sjefen bare for at han skal vite det. Anonymkode: 54f18...5b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #23 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kun lege kan redigere resept, men apoteket kan redigere på helsenorge.no og slette alle digitale spor etter seg. Jeg konfronterte apoteket i dag med det jeg avslørte. Det var full panikk der. Jeg sa jeg begynner å skrive en klage. Da endret stemningen seg til tristhet. Anonymkode: cd786...33f Dette er bullshit. Vi ansatte på apotek har ingen tilgang til en kundes info på helsenorge. Jeg jobber selv på apotek og vi bruker helt andre systemer for å få opp resepter og vi får heller ikke endret medisin eller dosering. Finner vi feil medisin eller dosering må vi alltid kontakte lege som endrer til riktig. Anonymkode: 54f18...5b5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #24 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor vil du ikke si hva du mener apoteket har gjort? Jeg mistenker paranoia Anonymkode: ee7a0...c41 Haha ja, tenker TS har en skrue løs 🤪 Anonymkode: 3fecc...a37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #25 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ett apotek ser resepten legen har utstedet og de kan ikke endre dette. Derfor scannet pakken med medisin og lappen de setter på. Er det gjort feil utlevering, så må du nesten sjekke på helsenorge hva legen har skrevet ut. Ansatte på apotek har ikke lov til å gå inn på en kunde uten gyldig grunn sol feks sjekke om en resept har kommet inn eller ekspedere en medisin. Alt dette skjer mens kunden er tilstede. Det finnes apotekansatte som har mistet jobben sin pga snoking på folk de feks kjenner og det er strengt forbudt. Jeg er apotektekniker så vet hvor strengt dette er. De gangene jeg tar ut medisin til egne barn så sier jeg alltid ifra til sjefen bare for at han skal vite det. Anonymkode: 54f18...5b5 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er bullshit. Vi ansatte på apotek har ingen tilgang til en kundes info på helsenorge. Jeg jobber selv på apotek og vi bruker helt andre systemer for å få opp resepter og vi får heller ikke endret medisin eller dosering. Finner vi feil medisin eller dosering må vi alltid kontakte lege som endrer til riktig. Anonymkode: 54f18...5b5 Dere kjenner ikke til saken. Det er absolutt riktig at de fleste ansatte på apotekene er ordentlige mennesker som gjør ting riktig. Men det skjer også ting som er i andre enden og som riktig nok kan koste noen jobben fordi det setter pasientens liv i fare. Jeg kan selvfølgelig ikke gå inn i detaljer her så lenge jeg har en aktiv sak åpen, men det er fult mulig for en ansatt i et apotek å rote det skikkelig, skikkelig, skikkelig til. Anonymkode: cd786...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå