AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Del Skrevet 16. november 2022 Ja, hvor sender man klagen hvis man skal klage på et apotek? Anonymkode: cd786...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Del Skrevet 16. november 2022 Spørs hva du skal klage på. Statens helsetilsyn og Statens legemiddelverk fører tilsyn med ulike deler av virksomheten. https://legemiddelverket.no/import-og-salg/apotekdrift/tilsyn-med-apotek Anonymkode: cbfca...38f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Del Skrevet 16. november 2022 Ved klager på apotek samarbeider Statens helsetilsyn og Statens legemiddelverk. Legemiddelverket vurderer om hendelsene skyldes avvik fra rutiner eller manglende rutiner (systemsvikt). Statens helsetilsyn er ansvarlig for å vurdere hvordan den enkelte ansatte ivaretar sin rolle som farmasøyt eller apotektekniker. Tilsyn med apotek - Legemiddelverket og denne https://helseklage.no/forside/nemndene-vi-er-sekretariat-for/apotekklagenemnda Anonymkode: 0286c...84d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Del Skrevet 16. november 2022 TS her. Takk for svar. Det skyldes veldig alvorlig avvik. Anonymkode: cd786...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Del Skrevet 16. november 2022 Det er meg TS igjen. Kan apoteket slette eller endre på reseptene mine på helsenorge.no? Anonymkode: cd786...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er meg TS igjen. Kan apoteket slette eller endre på reseptene mine på helsenorge.no? Anonymkode: cd786...33f Godt spørsmål. Jeg vet at legen kan det, rydde opp eller slette feil utskrevne resepter. Men apotekene? Det høres rart ut, men jeg vet ikke. Håper noen har svar på det, for det skulle jeg likt å vite. Anonymkode: 0286c...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt spørsmål. Jeg vet at legen kan det, rydde opp eller slette feil utskrevne resepter. Men apotekene? Det høres rart ut, men jeg vet ikke. Håper noen har svar på det, for det skulle jeg likt å vite. Anonymkode: 0286c...84d TS her. Det er ikke legen, men en endring ble gjort i dag for å skjule en feil apoteket begikk nylig. Ingen andre visste om dette, kun apoteket. Så det var apoteket som gikk inn og skjulte spor etter seg. Jeg spør her før jeg konfronterer apoteket med dette. Anonymkode: cd786...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. november 2022 #8 Del Skrevet 16. november 2022 Hvilken feil gjorde de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Del Skrevet 16. november 2022 Apoteket kan ikke endre resepten din, det er det kun lege som kan. Apoteket kan legge inn om noe er utlevert, forsøkt utlever ect, men selve resepten kan de ikke gjøre noe med. Anonymkode: 09421...255 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Apoteket kan ikke endre resepten din, det er det kun lege som kan. Apoteket kan legge inn om noe er utlevert, forsøkt utlever ect, men selve resepten kan de ikke gjøre noe med. Anonymkode: 09421...255 Takk for forklaring, dette svarer egentlig på spørsmålet mitt. TS her. Anonymkode: cd786...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er meg TS igjen. Kan apoteket slette eller endre på reseptene mine på helsenorge.no? Anonymkode: cd786...33f Nei. Anonymkode: 3fecc...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Del Skrevet 17. november 2022 TS igjen. Jeg har nå fått bekreftet at riktig instans å sende klagen til er Statsforvalteren. Anonymkode: cd786...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): TS igjen. Jeg har nå fått bekreftet at riktig instans å sende klagen til er Statsforvalteren. Anonymkode: cd786...33f Veldig spent på hva det er du skal klage på 🤪 Anonymkode: 3fecc...a37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig spent på hva det er du skal klage på 🤪 Anonymkode: 3fecc...a37 TS her. En utilgivelig feil som kunne ha kostet pasienten livet. Anonymkode: cd786...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. En utilgivelig feil som kunne ha kostet pasienten livet. Anonymkode: cd786...33f Som hva? Anonymkode: 3fecc...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. En utilgivelig feil som kunne ha kostet pasienten livet. Anonymkode: cd786...33f Om de har gitt ut feile medisiner er jo det en svært gravende feil. Viktig at du gir beskjed til apoteket også om klagen, sett de gjerne på kopi når du sender til statsforvalteren. Anonymkode: 94dec...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 17. november 2022 #17 Del Skrevet 17. november 2022 Jeg skjønner ikke hva det er apoteket har gjort feil som de nå har klart å dekke over. Dersom de har gitt ut feil medisin så har jo pasienten kopi av medisinene som er gitt ut, og det er kun lege som kan endre resepten. Altså de kan ikke ha endret medisinen etter at den ble levert ut, og de kan heller ikke bytte medisinen hos pasienten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #18 Del Skrevet 17. november 2022 Snublefot62 skrev (7 timer siden): Jeg skjønner ikke hva det er apoteket har gjort feil som de nå har klart å dekke over. Dersom de har gitt ut feil medisin så har jo pasienten kopi av medisinene som er gitt ut, og det er kun lege som kan endre resepten. Altså de kan ikke ha endret medisinen etter at den ble levert ut, og de kan heller ikke bytte medisinen hos pasienten. Kun lege kan redigere resept, men apoteket kan redigere på helsenorge.no og slette alle digitale spor etter seg. Jeg konfronterte apoteket i dag med det jeg avslørte. Det var full panikk der. Jeg sa jeg begynner å skrive en klage. Da endret stemningen seg til tristhet. Anonymkode: cd786...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #19 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kun lege kan redigere resept, men apoteket kan redigere på helsenorge.no og slette alle digitale spor etter seg. Jeg konfronterte apoteket i dag med det jeg avslørte. Det var full panikk der. Jeg sa jeg begynner å skrive en klage. Da endret stemningen seg til tristhet. Anonymkode: cd786...33f Jeg lurer fælt på hva det er du mener apoteket har gjort? Anonymkode: 09421...255 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #20 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kun lege kan redigere resept, men apoteket kan redigere på helsenorge.no og slette alle digitale spor etter seg. Jeg konfronterte apoteket i dag med det jeg avslørte. Det var full panikk der. Jeg sa jeg begynner å skrive en klage. Da endret stemningen seg til tristhet. Anonymkode: cd786...33f Nei, apoteket kan ikke slette alle digitale spor etter seg. Dessuten logger ikke apoteket inn på noens "helsenorge". Anonymkode: 1b53c...1cd 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå