AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Jobber i barnehage på stor avdeling og har ansvar for førskolen i tillegg. Jeg har derfor flere ganger ting som må kjøpes inn til jobb, og kan bruke 1-2 timer kjøring pga jeg jobber på bygda. Dette gjør at det går over plantid, men jeg får ikke føre det opp som avspasering. Får heller ikke noe form for betalt med bompenger, bensin etc. Er dette normalt? Har spurt sjefen min om det flere ganger, og virker som hun blir sur når jeg sier jeg jobber over «mine timer». For en måned siden var jeg sykemeldt for krystallsyken, og jobbet derfor 40%. Da ble hun også sur når jeg spurte om jeg skulle skrive jeg jobber mer enn det som står i sykemeldingen, da jeg jobbet 2-3 timer ekstra hver eneste uke. Er det jeg som er teit her? Anonymkode: eee8b...fbe
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Du skal i allefall skrive opp hva du reelt sett jobber når du søker sykepenger hos nav. Noe annet er ikke greit. Jeg kjenner ikke barnehagesektoren, men dere er vel ikke de som tjener mest akkurat. Høres rart ut om det ventes at du skal jobbe gratis uten avspasering til vanlig. Anonymkode: 9ac1b...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jobber i barnehage på stor avdeling og har ansvar for førskolen i tillegg. Jeg har derfor flere ganger ting som må kjøpes inn til jobb, og kan bruke 1-2 timer kjøring pga jeg jobber på bygda. Dette gjør at det går over plantid, men jeg får ikke føre det opp som avspasering. Får heller ikke noe form for betalt med bompenger, bensin etc. Er dette normalt? Har spurt sjefen min om det flere ganger, og virker som hun blir sur når jeg sier jeg jobber over «mine timer». For en måned siden var jeg sykemeldt for krystallsyken, og jobbet derfor 40%. Da ble hun også sur når jeg spurte om jeg skulle skrive jeg jobber mer enn det som står i sykemeldingen, da jeg jobbet 2-3 timer ekstra hver eneste uke. Er det jeg som er teit her? Anonymkode: eee8b...fbe Dette høres ikke greit ut! 1-2 timer er ganske mye om det ikke er i sammenheng med andre ærender du har/kan gjøre. Mange bruker litt av fritiden sin på jobb for å gjøre det lille ekstra for elever/kunder/kollegaer, men da er det fordi de finner glede av dette, og ikke fordi de MÅ + at de ofte gjør det i kombinasjon med andre ting. Om det kreves at du kjører og kjøper inn dette, så må du kompenseres på et vis. Ikke bare selve utgiftene, men også tiden du bruker. Anonymkode: a0a97...a8a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skal i allefall skrive opp hva du reelt sett jobber når du søker sykepenger hos nav. Noe annet er ikke greit. Jeg kjenner ikke barnehagesektoren, men dere er vel ikke de som tjener mest akkurat. Høres rart ut om det ventes at du skal jobbe gratis uten avspasering til vanlig. Anonymkode: 9ac1b...8dc Vi har ikke noe spesielt bra betalt, og heller ikke noen goder via jobb som trening, klær (får dekket 500kr) og andre ting. Går vi 15 min før må vi skrive avspasering, som er helt forståelig men rart de mener at andre veien trenger man ikke det Anonymkode: eee8b...fbe
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Du må ikke jobbe mer enn det du skal uten å avklare med lederen din først. Nytter dessverre ikke komme med dette etterpå Anonymkode: c8dd9...d9f 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Hvem har bestemt at du skal kjøre for å kjøpe disse tingene? Er det noe leder har gitt deg beskjed om, eller er det på eget initiativ fordi du tenker det hadde vært artig å ha disse tingene? 🤔 Dersom du på eget initiativ går til innkjøp av ting til arbeidsplassen din så får du ta det på egen kappe. Dersom lederen din ber deg om å handle inn noe til arbeidsplassen så spør du først hvordan du vil kompenseres for dette, både ift. kilometergodtgjørelse og kompensasjon for tidsbruken (avspasering/overtidsbetalt) før du sier ja. Å ikke føre opp det du faktisk jobber på sykmeldingen er trygdesvindel. Anonymkode: 2dee5...cfd 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jobber i barnehage på stor avdeling og har ansvar for førskolen i tillegg. Jeg har derfor flere ganger ting som må kjøpes inn til jobb, og kan bruke 1-2 timer kjøring pga jeg jobber på bygda. Dette gjør at det går over plantid, men jeg får ikke føre det opp som avspasering. Får heller ikke noe form for betalt med bompenger, bensin etc. Er dette normalt? Har spurt sjefen min om det flere ganger, og virker som hun blir sur når jeg sier jeg jobber over «mine timer». For en måned siden var jeg sykemeldt for krystallsyken, og jobbet derfor 40%. Da ble hun også sur når jeg spurte om jeg skulle skrive jeg jobber mer enn det som står i sykemeldingen, da jeg jobbet 2-3 timer ekstra hver eneste uke. Er det jeg som er teit her? Anonymkode: eee8b...fbe Hvis du må gjøre dette er det jobb, og da skal du ha betalt for både timer, kilometer og bompenger. Og får du ikke betalt må arbeidsgiver finne en annen måte å få tak i disse tingene på enn at du bruker fritid, bensinpenger og bompenger til å handle inn for jobben. Så enkelt er det faktisk. (Et lite forbehold om det er mulig for deg å gjøre dette samtidig som du gjør private ærender, da er det mange som er greie og bare skriver timer for selve handleturen.) Dere kan f.eks. få tak i det meste her: https://www.lyreco.no/ Arbeidsgiveren din får skaffe seg en konto, så får dere utstyret levert på døra. Anonymkode: a028b...d29 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Slutt med dette, med én gang! Dersom du ikke kan gjøre dette i avd.tid så leverer du en liste til sjefen din med det du trenger. Planlegg i god tid fremover, det er ikke nødvendig å handle hver uke f.eks. Gjør det meste ut av det du har, gjenbruksprosjekter er kult! Skogen er kult! Fellesleker ala rødt, grønt lys, hauk og due, slå på ring er også kult! Du skal ikke bruke plantid på sånne ærender, den skal du bruke på å planlegge pedagogiske opplegg. Anonymkode: b69ae...f1b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobber i barnehage på stor avdeling og har ansvar for førskolen i tillegg. Jeg har derfor flere ganger ting som må kjøpes inn til jobb, og kan bruke 1-2 timer kjøring pga jeg jobber på bygda. Dette gjør at det går over plantid, men jeg får ikke føre det opp som avspasering. Får heller ikke noe form for betalt med bompenger, bensin etc. Er dette normalt? Har spurt sjefen min om det flere ganger, og virker som hun blir sur når jeg sier jeg jobber over «mine timer». For en måned siden var jeg sykemeldt for krystallsyken, og jobbet derfor 40%. Da ble hun også sur når jeg spurte om jeg skulle skrive jeg jobber mer enn det som står i sykemeldingen, da jeg jobbet 2-3 timer ekstra hver eneste uke. Er det jeg som er teit her? Anonymkode: eee8b...fbe Det høres urimelig ut at du ikke skal få dekket utgifter og overtid/avspasering. Det at du ikke dokumenterte at du jobbet mer enn gradert sykemelding, der løp du en stor risiko. Hvis du hadde skadet deg på jobb i de timene ville du ikke hatt krav på yrkesskadeerstatning for per definisjon var du ikke i lønnet arbeid. Anonymkode: 1cc93...05a
Gjest pop up bruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 Det er ikke lov å jobbe gratis når du faktisk er i et ansettelsesforhold. Da skal du få betalt, enten via plusstimer eller overtid. Er du fagorganisert? Hvis ikke meld deg inn med det samme og meld det inn for å få råd og støtte.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 Nei, ikke vanlig å jobbe gratis overtid. Anonymkode: 379e9...293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå