Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykepleiere som jobber på poliklinikk eller studenter som har hatt praksis på poliklinikk, eller annet helsepersonell som har erfaring med å jobbe der!

Jeg skal snart inn i min andre sykehuspraksis, hvor det er medisinsk denne gangen. Jeg opplevde min forrige praksisperiode som dårlig og jeg satt igjen med en del dårlige følelser, og vil derfor forberede meg så mye som mulig på hva jeg kan møte på og hva jeg kan se for meg. Denne gangen kan jeg søke på poliklinikker, og lurte på hva slags erfaringer dere har angående det? Jeg vil ha et godt læringsutbytte, men også et «roligere» arbeidsmiljø. Jeg forestiller meg at det blir korte møter med pasienter, og ikke så mye mulig å gjøre sykepleie selvstendig da jeg ser for meg at det sikkert er mange prosedyrer som også er nye. Siden jeg nå er i 2 året forventes det at sykepleie i samarbeid med pasient utføres delvis selvstendig, og jeg er redd for at dette blir en utfordring når dette er noe annet en sengepost. Jeg syntes det virker veldig spennende, så jeg vil derfor høre litt erfaringer. Hva må jeg være forberedt på? Og hva er de store forskjellene sammenlignet med sengepost?

Anonymkode: da3d1...189

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poliklinikk er ingen god praksisplass, skal du lære noe, få trening i klinisk blikk, øve på prosedyrer og få fremgang så må du være på sengepost. Hvorfor syns du forrige praksisperiode var dårlig?

Anonymkode: 33088...798

Skrevet

En hel praksis på poliklinikk hørtes ikke helt bra ut læringsmessig. Kan du søke om feks to uker på slutten av praksis til poliklinikk og resterende uker til medisinsk sengepost? 

Anonymkode: e0a54...ae5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...