AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Hei Jeg har en venninne som nekter og gå fra mannen sin, som er voldelig både mot henne og i alle fall størstebarnet deres, jeg har prøvd og hjelpe hun mange ganger,men hun hører ikke. ser både at hun og størstebarnet ofte har blåmerker og slik, og hun har selv innrømmet at mannen slår både henne og deres størstebarn. Barna deres er 12,7 og 2, ser hn på 12 er veldig redd for det meste, hn liker ikke høye lyder, tåler ikke at vennnene krangler eller andre krangler, hn trekker seg veldig vekk fra ting og tydelig at hn frykter pappan sin, hn blir helt stiv og stille. Så nå tenkte jeg og hjelpe dem og melde dem til bv, selvom det sitter langt inne pga bestevenninnen min,men når hun er for redd eller ikke skjønner det selv, må noen hjelpe til. Hva hadde dere gjort meldt anonymt eller med fullt navn? Er litt redd hva mannen til venninnen kan finne på,men tenker at barna må komme først her. jeg selv er på vei med min andre og har mann og en hund Anonymkode: 78cf2...ddc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Du ringer politiet, ikke barnevernet. Vi kobles på av dem og alt går raskere da. Politiet vil også i større grad kunne skjerme deg som melder, selv om du ikke er anonym. Og du gjør det i morgen tidlig. Det er overhodet ikke greit å avvente når barn utsettes for vold i slik at grad at det går rundt med synlige merker. Foreldre som utøver så ukontrollert vold, er de som fort kan ende opp med å drepe. Anonymkode: 0346b...787 13
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Det viktigste er at du kontakter barnevernet så snart som mulig. Du kan kontakte de anonymt i første omgang for å melde din bekymring. På sikt kan det godt hende din venninne blir takknemlig for at du bryr deg. Som du sier, barna kommer uansett først. Dette er ikke et oppvekstmiljø barn skal ha. Anonymkode: 3007c...229 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Hadde ringt barnevernsvakten NÅ og forhørt meg. Du kan melde anonymt med med navn. Gjorde det selv til bv. Meldte min egen far da min søster ikke hadde det bra hjemme. Sa hvem jeg var da jeg ringte men ønsket ikke at min far skulle vite at det var meg. Anonymkode: daadc...6c4 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Takk for alle svar Ringer barnevernet i morgen når det åpner. Anonymkode: 78cf2...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Jeg tenker det er riktigere å ringe politiet her. Dette står på Politiets nettsider: Sitat Barn som er vitne til vold Vold i familien kan føre til varige skader hos barn. Ved å fortelle om situasjonen kan du stoppe volden. Barnet og familien får hjelp. Ring politiet og meld fra om din bekymring hvis du mistenker at noen blir utsatt for vold i familien eller i en nær relasjon. Anonymkode: f0ea7...9bd 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk for alle svar Ringer barnevernet i morgen når det åpner. Anonymkode: 78cf2...ddc Ring politiet, ikke barnevernet! Det kan bli farlig for din venninne når barnevernet blir involvert, og faren har rett til fullt innsyn i alt og da finner ut at hun har sladret om han. Prosessen tar dessuten lang tid, og barnevernet må først gå inn og undersøke begge foreldrene. Politiet er rette instans. De kan gi umiddelbar beskyttelse, og de melder alltid slike saker videre til barnevernet, som gjør sin jobb parallelt Anonymkode: 1178f...9ea 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Mor og alle barn bør også kjøres på krisesenter. Får helt vondt i magen av denne tråden. Noen som har sett den danske tv serien som omhandler vold der mor fornekter? (dramaserie) tror den het ulv eller noe? Anonymkode: daadc...6c4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 https://tv.nrk.no/serie/ulven-kommer Anonymkode: daadc...6c4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 Ring politiet slik at de kan sørge for at barna og mor blir avhørt før far rekker å true dem til å tie. Anonymkode: 36b32...47d 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 Ta rotta på han selv, bv gjør ingenting uansett, for de KAN ikke gjøre noe. Hun kan anmelde det til politi, saken blir henlagt etter en stund. Anonymkode: 7cd2c...0dc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for alle svar Ringer barnevernet i morgen når det åpner. Anonymkode: 78cf2...ddc Om du foretrekker det, er det selvsagt bedre at du kontakter barneverntjenesten enn ingen. Men som sagt: Det er mer effektivt med direkte kontakt med politiet. De har andre virkemidler i straffesaker enn barneverntjenesten har, og det gir en viss forsinkelse når barneverntjenesten må anmelde i stedet for at melder tar direkte kontakt med politiet. Barnevernet involveres uansett derfra og begge instanser jobber sammen, men i en klar voldssak er det mest effektive å gå rett til politi først. (Jeg jobber i barnevernet og med mange voldssaker. Jeg har likevel ikke full tillit til at disse håndteres godt i alle barneverntjenester - til det tror jeg erfaringsgrunnlaget er for lite i mange små tjenester og turnoveren for høy til at man alle steder har nødvendig kompetanse. Inntrykket mitt av politiet er at det er jevnere nivå og klarere rutiner rundt dette, selv om jeg naturlig nok ikke har erfaring fra samarbeid med veldig mange av politidistriktene. Så ja takk, begge deler - men først og fremst politi når det er snakk om grov vold. Det du beskriver er med sannsynlighet grov vold). Anonymkode: 0346b...787 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Har du kontaktet noen, ts? Anonymkode: f0ea7...9bd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 Politiet! Anonymkode: ca911...2e8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 17.51): Hei Jeg har en venninne som nekter og gå fra mannen sin, som er voldelig både mot henne og i alle fall størstebarnet deres, jeg har prøvd og hjelpe hun mange ganger,men hun hører ikke. ser både at hun og størstebarnet ofte har blåmerker og slik, og hun har selv innrømmet at mannen slår både henne og deres størstebarn. Barna deres er 12,7 og 2, ser hn på 12 er veldig redd for det meste, hn liker ikke høye lyder, tåler ikke at vennnene krangler eller andre krangler, hn trekker seg veldig vekk fra ting og tydelig at hn frykter pappan sin, hn blir helt stiv og stille. Så nå tenkte jeg og hjelpe dem og melde dem til bv, selvom det sitter langt inne pga bestevenninnen min,men når hun er for redd eller ikke skjønner det selv, må noen hjelpe til. Hva hadde dere gjort meldt anonymt eller med fullt navn? Er litt redd hva mannen til venninnen kan finne på,men tenker at barna må komme først her. jeg selv er på vei med min andre og har mann og en hund Anonymkode: 78cf2...ddc Jeg har selv meldt med fult navn til BV, driter fullstendig i om navnet mitt dukker opp. Når man stiller med fult navn blir bekymringen mer troverdig også, og BV kan gå til handling med en gang. Jeg hadde meldt med fult navn, disse barna kommer til å være skadelidende i mange år. Eldstemann er nok allerede så skadet og traumatisert at fremtiden er ødelagt. Her har du et stort ansvar og en plikt som medmenneske å melde ifra! Anonymkode: 35913...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ring politiet, ikke barnevernet! Det kan bli farlig for din venninne når barnevernet blir involvert, og faren har rett til fullt innsyn i alt og da finner ut at hun har sladret om han. Prosessen tar dessuten lang tid, og barnevernet må først gå inn og undersøke begge foreldrene. Politiet er rette instans. De kan gi umiddelbar beskyttelse, og de melder alltid slike saker videre til barnevernet, som gjør sin jobb parallelt Anonymkode: 1178f...9ea Herregud nei, TS kan ringe barnevernsvakta - disse har tilhold via politiet. Ringer TS å melder ifra om dette med fult navn, så kommer det ikke til å bli noen undersøkelser først. BV kommer trolig til å få et akuttvedtak relativt kjapt for midlertidig omsorgsovertakelse og ungene i beredskapshjem. Håper for barnas skuld at de kommer seg langt vekk fra foreldrene. Venninnen din klarer tydelig ikke ha omsorgen for barn. Selv om hun er utsatt for vold så ser hun på at mannen er voldelig mot ungene også, intet riktig kvinnfolk hadde levd sånn. Kjæresten til moren min var voldelig mot både hun og meg, overgrep og mye mer. Hun ga fullstendig faen, hun hadde ingen innsikt eller kunnskap om det å oppdra barn eller hvordan ta vare på de omsorgsmessig. Endte med at pappa fikk 100% omsorg for meg, mamma er fortsatt fullstendig gal, men jeg har slitt med ekstreme lojalitetFølelser ovenfor henne. Ungene til denne venninnen er nok ødelagt for livet, ihvertfall eldstemann. Stakkar , og dette har TS vitnet til i 12(!!!!) år uten å si ifra til noen. Det er også jævlig sykt syntes jeg. Anonymkode: 35913...7fd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mor og alle barn bør også kjøres på krisesenter. Får helt vondt i magen av denne tråden. Noen som har sett den danske tv serien som omhandler vold der mor fornekter? (dramaserie) tror den het ulv eller noe? Anonymkode: daadc...6c4 Det er tydelig at venninnen til TS har fått tilbud om mye hjelp, men hun har ikke lyst på hjelp! Ungene burde få komme seg ut av det hjemmet, så får mor eventuelt ta vare på seg selv hvis hun klarer det. Disse barna er skadet for livet, helt sinnssykt. Anonymkode: 35913...7fd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #18 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 17.54): Du ringer politiet, ikke barnevernet. Vi kobles på av dem og alt går raskere da. Politiet vil også i større grad kunne skjerme deg som melder, selv om du ikke er anonym. Og du gjør det i morgen tidlig. Det er overhodet ikke greit å avvente når barn utsettes for vold i slik at grad at det går rundt med synlige merker. Foreldre som utøver så ukontrollert vold, er de som fort kan ende opp med å drepe. Anonymkode: 0346b...787 Riktig som vedkommende skriver her. Dette er straffbare forhold, ikke bare omsorgssvikt. Det må stoppes så fort som overhodet mulig! Anonymkode: 7a794...981
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #19 Skrevet 18. november 2022 hei Jeg sa fra til venninnen min at jeg gikk til barnevernet hvis hun ikke ble med på krisesenter, da kom hun og tok med barna. Jeg ville ikke bare melde hun til barnevernet,men hadde gjort det hvis hun ikke ble med denne gangen. Anonymkode: 78cf2...ddc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå