Purple_Pixiedust Skrevet 19. november 2022 #121 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Husk at jeg skriver om personer jeg kjenner til, er da ikke generalisering det. Jeg sier ikke at alle som er blitt utsatt for noe er "gale", jeg snakker om de jeg kjenner nå, ikke deg og din onkel! Ærlig talt. Hvis du er psykolog så bør du ha evnen til å lese skikkelig. Anonymkode: 117d4...e7b Vel. Jeg bor på krisesenter for tiden og slike holdninger som mange kommer med her i tråden jobber de hardt med å bli kvitt. For det er utrolig ødeleggende for de som er voldsutsatt. Og ikke stemmer det heller. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #122 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg ville kanskje ha vært litt forsiktig. I verste fall kan det være hun som har et problem, men man skal alltid være forsiktig med victim blaming. Men uansett om det ligger gode grunner bak besøksforbudet, så vitner det om en kvinne som har en usunn forståelse av hva kjærlighet og et sunt forhold ser ut som, siden hun velger menn med visse egenskaper/personlighetstrekk. Det er godt mulig at hun vil føle at du er "kjedelig" eller ikke viser henne nok kjærlighet fordi du ikke gir henne de høye og lave bølgene (kjærlighetsbombing, så krangel, så kjærlighetsbombing, så konflikt osv som er normen i voldelige forhold) Anonymkode: 6230a...d39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #123 Del Skrevet 19. november 2022 Purple_Pixiedust skrev (49 minutter siden): Vel. Jeg bor på krisesenter for tiden og slike holdninger som mange kommer med her i tråden jobber de hardt med å bli kvitt. For det er utrolig ødeleggende for de som er voldsutsatt. Og ikke stemmer det heller. Hvorfor er det så mange i denne tråden som ikke greier å lese? Jeg snakker om folk jeg kjenner til her. Jeg kjenner ikke deg, eller hun som har en onkel som ble voldtatt. Innlegget mitt handler ikke om dere, så slutt å legge ord i munnen min. Du vet ingenting om meg eller folka jeg kjenner, så du kan ikke komme her og påstå at mine personlige erfaringer er feil. Jeg har rett til å skygge unna situasjoner jeg anser som utrygge basert på mine erfaringer, og som voldsutsatt burde du vært den aller første til å forstå det. Anonymkode: 117d4...e7b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 19. november 2022 #124 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det så mange i denne tråden som ikke greier å lese? Jeg snakker om folk jeg kjenner til her. Jeg kjenner ikke deg, eller hun som har en onkel som ble voldtatt. Innlegget mitt handler ikke om dere, så slutt å legge ord i munnen min. Du vet ingenting om meg eller folka jeg kjenner, så du kan ikke komme her og påstå at mine personlige erfaringer er feil. Jeg har rett til å skygge unna situasjoner jeg anser som utrygge basert på mine erfaringer, og som voldsutsatt burde du vært den aller første til å forstå det. Anonymkode: 117d4...e7b Du må for all del skygge unna. Det jeg reagerer på er alle påstandene om at man som voldsutsatt er ustabile personer som nærmest har skyld i det selv. Det er det som er poenget. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #125 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg skjønner meg ikke på holdningene som mange viser i denne tråden. Mange skylder på damen her som vi ikke har hørt at har gjort noe som helst galt. At to menn har besøksforbud mot henne, er da vel ikke hennes feil. Hvorfor skal det være et rødt flagg? Spør du meg er det bare fordommer. Og jeg kan tenke meg det er vanskelig for de som har opplevd vold/trusler å lese folk skrive slikt. Kanskje det til og med får dem til å ikke oppsøke hjelp, for de vil ikke virke som en som "tiltrekker seg sånne folk". Selv om det absolutt ikke er ens egen feil hvis folk som er manipulerende og ikke viser sitt sanne jeg, finner en som er lettere for dem å manipulere. Anonymkode: 2f836...f6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #126 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): To ganger? Det er jo åpenbart at noe ikke stemmer. Anonymkode: 81686...508 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ts her! Jeg har forståelse og medlidenhet med kvikner som opplever vold eller opplever noe traumatisk over lang tid i forhold. Det som bekymrer meg er hvordan hennes ekser ville forholdt seg til henne dersom hun gikk inn i et nytt forhold? Det er selvsagt ikke slik at man er dømt til å være alene fordi man har gått gjennom noe vondt, men det er også vanskelig å vite hvordan man skal trå i en slik sak Anonymkode: 81686...508 Troller du? Anonymkode: 57ab8...4e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #127 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 21.06): Derfor holder vi menn oss unna de som "havner i voldelige situasjoner". Det er også gjort utallige studier om de kvinner som "ofte havner i voldelige situasjoner" - de er ikke så uskyldige selv. Anonymkode: 8c5df...2ad Du har faktisk ingenting å frykte selv som mann så lenge du behandler kvinner med respekt. Disse mennene har besøksforbud fordi de har gjort henne, ikke fordi hun har fått de til å gjøre noe. Det kommer ikke til å oppstå noen voldelig eller truende situasjon fra din side hvis ikke du selv lar det. Anonymkode: 2f836...f6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #128 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Høres ut som om hun er en skikkelig dramaqueen og lager ballade over bagateller. Løp og se deg aldri tilbake!🚩🚩🚩 Anonymkode: 78579...5f2 Hvordan kan du si det basert på kun den kunnskapen at hun har blitt utsatt for noe av vold/trusler/forfølgelse? Mennene som gjøre dette er røde flagg. Det eneste vi vet om kvinnen her er at hun har blitt utsatt for ugjerninger! Det er ikke ens egen feil når sånt skjer. Anonymkode: 2f836...f6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2022 #129 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 17.02): Jeg er en veldig rolig person, som er ganske empatisk og ser som regel det beste i folk. Nå i det siste har jeg vært med en dame som er helt herlig, og er helt nydelig. Problemet er at hun har to menn som har besøksforbud mot henne. Uten å dømme henne, eller 100% kjenne til begge historiene, synes jeg det er litt påfallende at to menn har fått besøksforbud mot henne. Ut i fra hennes beskrivelse av disse mennene - så er jeg faktisk rake motsetning av dem. Jeg har lett for å bli kjent med folk generelt, men synes man må vite slikt før man inngår et forhold, fordi hva om det faktisk ikke er så sort-hvitt som hun fremstiller det? To menn altså. Det er mange nok til at noen bjeller bør ringe her Anonymkode: 81686...508 er det de som harbesøksforbud eller hun som har besøksforbud? Ved førstnevnte er det hun som er offeret og ikke den som skal dømmes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2022 #130 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 17.03): LØP. Høres ut som et klassisk tilfelle av en person med alvorlig personlighetsforstyrrelse og som er farlig mot andre mennesker. INGEN søte og snille får besøksforbud mot seg. Anonymkode: a55f1...5e1 hæ det er jo den som har fått besøksforbud som er den slemme. Eller er det ingen snille og søte som kan bli utsatt for vold? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2022 #131 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 17.10): Var mine tanker også.. Ts, det eneste du bør gjøre er å løpe. Fort, og i en annen retning. Se deg aldri tilbake. Ps! Det samme gjelder kvinner som har ekser som er narsissister og psykopater. Sannsynligheten for at det selv er kvinnen som er forskrudd er overveldende stor. Anonymkode: 8c5df...2ad for noe tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 19. november 2022 #132 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg skjønner meg ikke på holdningene som mange viser i denne tråden. Mange skylder på damen her som vi ikke har hørt at har gjort noe som helst galt. At to menn har besøksforbud mot henne, er da vel ikke hennes feil. Hvorfor skal det være et rødt flagg? Spør du meg er det bare fordommer. Og jeg kan tenke meg det er vanskelig for de som har opplevd vold/trusler å lese folk skrive slikt. Kanskje det til og med får dem til å ikke oppsøke hjelp, for de vil ikke virke som en som "tiltrekker seg sånne folk". Selv om det absolutt ikke er ens egen feil hvis folk som er manipulerende og ikke viser sitt sanne jeg, finner en som er lettere for dem å manipulere. Anonymkode: 2f836...f6c Helt riktig. Og sannheten er at absolutt alle kan ende opp som voldsutsatt. Man trenger overhode ikke å være en ressurssvak person, eller en person med problemer, for å havne i noe lignende selv. Man er riktig nok mer utsatt som psykisk syk eller som rusavhengig, men alle kvinner kan likevel ende opp slik. Det snakket faktisk jeg og ei som jobber på krisesenteret i dag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2022 #133 Del Skrevet 19. november 2022 Lill3My skrev (På 16.11.2022 den 18.27): Skal det ikke en god del til for å få innvilget besøksforbud? Virker veldig sært om hun har gjort det «for show», uten god grunn. Hun man rett og slett ha vært maks uheldig og sårbar edit: såg nå etterpå at det var motsatt, at hun har forbud mot å oppsøke dem. Trekker tilbake det jeg sa! L Ø P nei... du leste riktig første gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 21. november 2022 #134 Del Skrevet 21. november 2022 (endret) Hannah80 skrev (På 16.11.2022 den 18.26): Siterer meg selv. Vil legge til at jeg ikke klarte å stole på det hun sa. Hvor reelt det faktisk var, at alle eksene hennes var "gale". (Snakker ikke om vold) Ofte er det personen selv som oppfører seg som et troll. Når folk generelt snakker veldig nedsettende om alle tidligere partnere, så blir jeg automatisk veldig skeptisk. Det er selvfølgelig en forskjell på å fortelle om en eks som har utsatt en for vold og lider av psykopatiske trekk, og på å fremstille alle eksene som "gale". Eller? Har man én eller to gale ekser? Det kan skje alle, men hvis man har hatt 20 partnere og alle var "psykopater", så er det noe som skurrer. Endret 21. november 2022 av Tvillingsjel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. november 2022 #135 Del Skrevet 21. november 2022 Purple_Pixiedust skrev (På 19.11.2022 den 14.17): Helt riktig. Og sannheten er at absolutt alle kan ende opp som voldsutsatt. Man trenger overhode ikke å være en ressurssvak person, eller en person med problemer, for å havne i noe lignende selv. Man er riktig nok mer utsatt som psykisk syk eller som rusavhengig, men alle kvinner kan likevel ende opp slik. Det snakket faktisk jeg og ei som jobber på krisesenteret i dag. det er de psykopatene som bevisst går etter ressurssterke og for å bryte de ned. Tror de får en form for pervers glede av det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 21. november 2022 #136 Del Skrevet 21. november 2022 Maleficenta skrev (5 timer siden): det er de psykopatene som bevisst går etter ressurssterke og for å bryte de ned. Tror de får en form for pervers glede av det Ja det kan vel hende. Det er i hvert fall en myte at kun svake kvinner ender som voldsutsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #137 Del Skrevet 21. november 2022 Det finnes bare 3 muligheter her, og alle er negative for TS. 1. Dama er gæren og har fått overtalt politiet til å ilegge besøksforbud for 2 uskyldige menn. -> TS er da garantert nestemann i rekka. 2. Dama har særdeles dårlig dømmekraft eller har vanket i et særdeles dårlig miljø, og har fått noen gærne mannfolk etter seg -> Er dette virkelig noe du vil deale med? Altså risikoen for å bli utsatt for disse mennene pluss og skulle være en gratis hobbypsykolog for en mentalt ødelagt dame? 3. Både dama og disse mennene er noen gærninger som alle har missrukt hverandre. -> igjen så har du en kombinasjon av de 2 foregående problemene. Konklusjonen er altså uansett hva som er tilfellet å bare komme seg bort raskest mulig og kutte all kontakt før dette går utover deg selv. Anonymkode: 795ad...e8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #138 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det finnes bare 3 muligheter her, og alle er negative for TS. 1. Dama er gæren og har fått overtalt politiet til å ilegge besøksforbud for 2 uskyldige menn. -> TS er da garantert nestemann i rekka. 2. Dama har særdeles dårlig dømmekraft eller har vanket i et særdeles dårlig miljø, og har fått noen gærne mannfolk etter seg -> Er dette virkelig noe du vil deale med? Altså risikoen for å bli utsatt for disse mennene pluss og skulle være en gratis hobbypsykolog for en mentalt ødelagt dame? 3. Både dama og disse mennene er noen gærninger som alle har missrukt hverandre. -> igjen så har du en kombinasjon av de 2 foregående problemene. Konklusjonen er altså uansett hva som er tilfellet å bare komme seg bort raskest mulig og kutte all kontakt før dette går utover deg selv. Anonymkode: 795ad...e8a Det finnes et fjerde alternativ forresten: Dama lyver om hele greia. Men konklusjonen forblir den samme og konsekvensen den samme som i alternativ 1. Anonymkode: 795ad...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. november 2022 #139 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes et fjerde alternativ forresten: Dama lyver om hele greia. Men konklusjonen forblir den samme og konsekvensen den samme som i alternativ 1. Anonymkode: 795ad...e8a evt ingen av disse alternativene. Det flrste høres iallefall usannsynlig ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #140 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det finnes bare 3 muligheter her... Anonymkode: 795ad...e8a Nei. Anonymkode: 35a98...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå