AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Hva er dine beste forholdstips? Hva gjør du for å komme nær partneren din? Hvordan vise omsorg eller komme med koselig små overraskelser? Jeg har nå vært sammen med kjæresten min et par år, og er inne i en litt tung periode. Vil høre deres tips og råd for hvordan man kan være en god kjæreste og pleie forholdet! Anonymkode: 3db58...a60
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Les om kjærlighetsspråkene og finn ut kjæresten sitt. Her er vi ganske forskjellige. Jeg liker fysisk kjærlighet, han er sjelden kosete, de fleste dagene vil jeg ikke få en klem engang uten å ta initiativ, og han er litt lat og ordner seg seksuelt selv oftest i en travel hverdag. Hans språk er tjenester, det er helt fjernt for meg, så jeg oppfatter det oftest ikke som et tegn på kjærlighet om han f.eks. henter meg på jobb når jeg ikke har bil, og han føler seg ikke elsket når jeg ikke kommer på å gjøre småting for å avlaste ham i hverdagen. Anonymkode: 7ee7c...6d8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Vi er like på mange måter og er opptatt av at hverdagene skal være minst like bra som helger/ferier/høytid. Små søte lapper, gode middager, kos og ikke minst god kommunikasjon. Lojalitet er noe vi setter høyt, derfor stoler vi også på hverandre. Det gjør at vi ikke trenger å tenke på noe annet enn å bli gamle sammen. Anonymkode: 51cb0...2f1
Trolltunge Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 (endret) Holde hverdagsdialogen hyggelig er mitt beste tips. Å la sine "demoner" og surhet drysse mot partner, og jevnt over oppføre seg dårligere mot partner i ord og handlinger enn man ville gjort mot for eksempel en kollega eller venn, det ødelegger grunnlaget for å ha det bra og trives sammen. Å være hyggelig mot partner inkluderer å gi partner oppmerksomhet når partner prater med deg. Ikke overhøre og være mentalt utilgjengelig når partner prater med deg. Ta seg i slikt, si beklager, og så delta i dialog om man var fjern da partner sa/spurte om noe. Svare skikkelig på ting, ha grei tone i kommunikasjon, ikke la guff og irritasjon prege dialog mellom dere. Også si fra på grei måte om partner har dårlig kommunikasjon. Ta seg tid til å ha hyggelige stunder sammen. Pleie relasjonen jevnlig. Ikke være for stolt til å vise at man er glad i partner. Være raus med oppmuntring og skryt. Ikke kalle partners tilbakemeldinger for mas, men lytte. Prøve å se partners behov for ulikt like godt som egne behov for ulikt, og forsøke å møte i det partner trenger av deg. Gi hverandre feilmargin, og ta ting med et smil. Dette er faktorer mange gjør veldig feil, og samtlige av disse punktene spiser opp det gode i et forhold om man ikke er oppmerksomhet på hvor destruktivt det er å ikke være en ok partner jevnt over. I ord og handlinger. Endret 26. januar av Trolltunge Det var da voldsomt så rotete skrevet. 2 2
Helene Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Vet ikke hva jeg kunne gjort annerledes. Vi begge hadde behov for nærhet og fysisk kontakt. Det var kjempefint. Han, bilmann, han fikset mine gamle biler, jeg bakte eplekake til han, favoritten. Var oppmuntrende, både når noe skulle fikses og etter jobb. Han i jobb, jeg hjemme. Dagens spørsmål under hver middag, har dere opplevd noe fint i dag? Har dagen vært god? Prøvde å ordne date kvelder. Bare oss to. Gikk ofte i vasken da han hadde lovet å hjelpe andre. Vært med på utenlandsreiser, som handler om hans interesser. Kort sagt, jeg har lyttet, jeg har tilpasset meg, jeg mistet meg selv. Vet at jeg kan være en god kjæreste. Jeg synes det er vanskelig å bli glad i noen. Det tar tid. Sikkert pga min bakgrunn. Men når jeg blir glad i noen, så gir jeg alt. Og dessverre noen ganger for mye. Skjemmer bort, så forventer mannen full oppvartning etter en tid. Uten å få noe tilbake. Vet alle fornuftige ting, ta vare på partneren. Dessverre har ingen tatt vare på meg og mine interesser, så det må jeg sørge for selv. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Trolltunge skrev (6 minutter siden): Å la sine "demoner" og surhet drysse mot partner, og jevnt over oppføre seg dårligere mot partner i ord og handlinger enn man ville gjort mot for eksempel en kollega eller venn, det ødelegger grunnlaget for å ha det bra og trives sammen. Dette her... vet ikke hvor mange tråder her jeg har lest hvor mannen flyr rundt og hjelper venner og bekjente, men knapt kan nødes til å tilbringe en ettermiddag med kjæresten og barna. Selv hadde vi en case med at mannen holdt på ute med sine ting og så ble heftet bort av naboene. I stedet for å sette grenser for dem og si at nå måtte de gå fordi han måtte få gjort ting, så ble det heller så han enten brukte mye lenger tid eller ikke fikk gjort det han skulle. Så kunne han da komme inn til meg etterpå og være sur og gjerne tverr dersom jeg spurte om vi skulle gjøre noe sammen. Han hadde jo ikke tid til det må vite, han hadde jo ikke fått gjort noenting. Snodig at det faller noen av oss naturlig å behandle den nærmeste dårligst. Er det høflighet som gjør at vi ikke viser de dårlige sidene våre for venner og bekjente? Anonymkode: 38eb4...48c 1 1
Turkis Sau Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Tøyse og tulle med hverandre, lytte, ha respekt for hverandres behov og kjærlighetsspråk (være seg alenetid, fysisk nærhet, gjøre praktiske ting for den andre etc.), og alltid ha som mindset at min kjære vil meg godt. Det kommer man langt med❤️ 1
Trolltunge Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dette her... vet ikke hvor mange tråder her jeg har lest hvor mannen flyr rundt og hjelper venner og bekjente, men knapt kan nødes til å tilbringe en ettermiddag med kjæresten og barna. Selv hadde vi en case med at mannen holdt på ute med sine ting og så ble heftet bort av naboene. I stedet for å sette grenser for dem og si at nå måtte de gå fordi han måtte få gjort ting, så ble det heller så han enten brukte mye lenger tid eller ikke fikk gjort det han skulle. Så kunne han da komme inn til meg etterpå og være sur og gjerne tverr dersom jeg spurte om vi skulle gjøre noe sammen. Han hadde jo ikke tid til det må vite, han hadde jo ikke fått gjort noenting. Snodig at det faller noen av oss naturlig å behandle den nærmeste dårligst. Er det høflighet som gjør at vi ikke viser de dårlige sidene våre for venner og bekjente? Anonymkode: 38eb4...48c Det er ren anstendighet som gjør at vi oppfører oss ok mot andre. Det er antagelig en slags feiltro på at partner tåler at man "er seg selv ", uansett, som medfører at man ikke er tilsvarende anstendig i oppførsel mot sin partner. Feiltro er det i høyeste grad. Presten kan gjerne stå i kirka og høytidelig si "Kjærlighet tåler alt, og utholder alt!", men selv sterkeste kjærlighet går ikke på drivstoffet dritt. Partner bør man ikke behandle verre enn andre mennesker, men bedre. Det mennesket som er det viktigste i livet ditt, utover barn, må behandles som viktig og vesentlig for deg også. Ingen kjærlighet er gitt deg for alltid. (Nei, ikke engang den mellom foreldre og barn. Også den kan knuses på dårlig oppførsel over tid. ) Endret 16. november 2022 av Trolltunge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå