AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Jeg er så drit lei av å sove på dagen og være oppe om natta nå at jeg må ta meg sammen. Jeg er uføretrygdet og trenger derfor ikke verken stå opp eller legge meg tidlig, og er av natur B-menneske, så det har altfor lett for å gli ut. Problemet er at jeg er dødstrøtt hele dagen, og så våkner jeg på kvelden. Da er det vanskelig å la være å ta den oppvasken eller se den filmen ferdig når du har en fungerende kropp og hjerne. Nå er det blitt så galt at jeg legger meg klokka halv fem om morgenen, og sover til to om dagen..... Så i dag har jeg stått opp halv tolv, som var altfor tidlig for jeg klarer knapt å holde meg våken nå klokka halv fem om ettermiddagen Jeg må klare å holde meg våken noen timer til, så jeg kan legge meg til noenlunde normal tid. Problemet er at jeg vet at jeg kommer til å våkne utover kvelden, og være mer og mer lys våken dess mer det nærmer seg midnatt Noen som har samme problemet og er med? Nå skal vi snu døgnet så vi får med oss noe dagslys også på vinteren! Anonymkode: 824f3...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Nå er jeg lys våken da...TS Anonymkode: 824f3...bbc
Trish Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Samme her, jeg studerer Også vanskelig å legge seg tidlig nok når jeg f.eks. må stå opp kl 8 halv 9 neste morgen Og orker ikke stå opp så tidlig som jeg har tenkt når jeg ikke MÅ selv om jeg har sovet 7-8 timer
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Jeg går på AAP, og kan kjenne meg litt igjen. Har bare 1 time i uka med tiltak. Men jeg har begynt å bli mer streng med meg selv. Jeg skal være i seng klokken 00:00. Og skal opp senest kl 10:00. Tidligere så har jeg også holdt på sånn, døgnet eller sov til både kl 14 og 15 om dagen. Er B menneske jeg også, og før klokken 15 er jeg skikkelig slapp.. Etter at jeg fant en hobby (dataspill), så går bare timene av seg selv… Det viktigste er å finne ut hvor mange timer din kropp og ditt hodet trenger. Ta utgangspunkt i det. Jeg vet at jeg må ha minst 9 timer søvn, ikke mer enn 11 timer. Prøv å registrer søvnen din i en uke, og se om du finner et mønster. • Når gikk du til sengs? • Når våknet du? • Hadde du mareritt, eller var du redd? • Hva gjorde du hvis du våknet i løpet av natten? • Hvor mange timer sov du sammenlagt? Anonymkode: ba6e9...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Er du frisk nok til at du f.eks kan ha dyr som gjør at du må stå opp for å ordne med det/dem? Da har du kanskje en større og fast motivasjon for å ha en vanlig døgnrytme. Jeg er for øyeblikket sykemeldt slik at jeg jobber ganske få timer i uka, men har dyr som gjør at jeg egentlig har nok å henge fingrene i hjemme og må stå opp til normal tid for å fikse daglig mat/vann/underlag etc. Anonymkode: faea4...29c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Har samme problem. Hatt det sånn i 15 år. Klarer bare ikke å legge meg. Anonymkode: 27036...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå