Gå til innhold

Hvor er det best å sitte på et fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor foretrekker du å sitte på et fly? Vindussete, midten, eller setet ved midtgangen? Foran, midt i eller bakerst i flyet? Betaler du ekstra for å få det setet du vil ha? 

Selv foretrekker jeg vindussete, men velger ofte sete ved midtgangen av praktiske årsaker som at man kan gå på toalettet uten at noen må reise seg. 

Anonymkode: 40a6e...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å sitte foran motorene pga. mindre støy. Vindusplass. Gjerne like foran eller over vingen.

Skrevet

Foretrekker å sitte i cockpit. Bedre seter der.

Anonymkode: 5fa63...778

• Liker 2
Skrevet

Vindusplass.

Anonymkode: 3b5a8...019

Skrevet

på Businessklasse, da er det ofte ingen ved siden av og det er så deilig, Flyr kun business, både alene og på ferie med familien

Anonymkode: 435b1...11a

• Liker 2
Skrevet

Vindusplass langt bak i flyet sånn at jeg ikke sitter over vingen, men kan se ut. Kunne sittet foran i flyet også, men vil betale minst mulig for vindussetet.

Anonymkode: 38583...20a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

på Businessklasse, da er det ofte ingen ved siden av og det er så deilig, Flyr kun business, både alene og på ferie med familien

I Europa spiller det ikke så stor rolle om du har business eller ikke, der er da samme setene både foran og bak i flyene? Man har kanskje oftere ledig setet ved siden av, men er ikke mye ekstra å hige etter ved å betale dobbel pris. Så får du litt ekstra drikke da, og litt mat, men hvor mye klarer man å trykkeri seg på 4 timer?

Anonymkode: 1f292...5bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I Europa spiller det ikke så stor rolle om du har business eller ikke, der er da samme setene både foran og bak i flyene? Man har kanskje oftere ledig setet ved siden av, men er ikke mye ekstra å hige etter ved å betale dobbel pris. Så får du litt ekstra drikke da, og litt mat, men hvor mye klarer man å trykkeri seg på 4 timer?

Anonymkode: 1f292...5bd

Kommer ann på hvilket flyselskap, SAS har ikke business i Europa, men da tar vi SAS+, litt bedre seter og bedre benplass, og det er ikke dobbelpris er en tidlig ute. Men verdt pengene

Skrevet

På korte turer i Norge/Norden: midtgang langt frem. Da har jeg ikke innsjekket bagasje, så deilig å gå sist ombord og først ut. 
På lengre turer: vindu. Kan sette på musikk og bare nyte livet. Uten å måtte reise meg hele tiden for folk som skal på do etc. 

Reiser jeg sammen med noen har vi ofte midtgang på hver vår side, men samme rad. Da slipper begge unna midtsetet, og kan småprate litt innimellom ved behov. 

Anonymkode: 42721...6df

• Liker 1
Skrevet

Ganske likegyldig så lenge jeg ikke har noen på innsiden av meg som skal reise seg i løpet av flyreisen. Jeg vil bare sette meg ned, ta på hodetelefoner og sove/halvsove til jeg kommer frem. 

Skulle ønske folk som på død og liv skal reise seg på flyet kunne valgt plasser hvor de ikke må plage andre.

• Liker 1
Skrevet

Helst vindussete, men mot midtgangen går også. Hater å sitte i midten.

Skrevet (endret)
c_buk skrev (7 minutter siden):

Ganske likegyldig så lenge jeg ikke har noen på innsiden av meg som skal reise seg i løpet av flyreisen. Jeg vil bare sette meg ned, ta på hodetelefoner og sove/halvsove til jeg kommer frem. 

Skulle ønske folk som på død og liv skal reise seg på flyet kunne valgt plasser hvor de ikke må plage andre.

Enig, og det er utrolig irriterende når folk stresser som gærninger for å komme seg først på flyet og så enten a) bruker ekstremt lang tid på å plassere håndbagasje eller b) skal sitte ytterst mot midtgangen,

Hva er poenget? I det første tilfellet må alle vi andre vente unødvendig lenge på å finne plassene våre, og i tilfelle nr. 2 må de jo uansett reise seg for å slippe fram dem som skal sitte lenger inn.

Endret av ti10
.
Skrevet

Havarieksperter skal ha sagt at det er størst sjanse for å overleve flystyrt lengst bak.

Anonymkode: 8761c...48c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Havarieksperter skal ha sagt at det er størst sjanse for å overleve flystyrt lengst bak.

Kommer an på flytype og hva slags ulykke

Anonymkode: 21007...204

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker nest/tredje bakerste rad. 
Vindusete

+ da har man ofte færre rundt seg

+ kort vei til do (null kø om man bare følger litt med)

+ Ofte først ut av flyet da flyselskap pg flyplasser jeg bruker oftest også deboarder med bruk av bakutgang

synes forøvrig at det er deilig å sitte i noen minutter lengre og deboarde sist.

Tips; om 2 stk reiser sammen så book sete ved vindu & midtgang. Da får man som oftest treseteren for seg selv. Om man får en person i midten vil denne alltid takke ja til å bytte til et av setene da midtsetet er forhatt av de fleste

Skrevet

Vindu langt bak, og så velger jeg side etter hvor solen står.

Ekstra kjekt når man kan bruke bakre inngang for å gå ombord, så jeg kommer meg raskere til setet uten å måtte stå i midtgangen og trippe.

Anonymkode: 3e648...d72

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Naboen til Pusen som har fløyet for SAS i mange år , sier det samme. I tilfelle hypotetisk flycrash så er det best å sitte langt bak. Men det kan være ubehagelig med lyden fra motoren.
Selv sitter jeg oftest ved vindu midt på vingen, foran eller bak. 

Skrevet

Helst business class og vindussete. Hvilken side av flyet kommer litt an på tid på døgnet og hvilken retning jeg flyr. Dersom jeg må fly premium økonomi eller på intra-europeiske ruter, tar jeg som regel midtgang med mindre jeg er sikker på å få hele raden for meg selv.

Hvis jeg må sitte i midtsete i mer enn en time, så booker jeg heller om.

Skrevet

Vindusglass. Enten foran eller bak vingene, ikke rett over sånn at de stenger for utsikten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...