AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Hei Jeg trenger å lufte hodet, tanker og følelser litt. Bakgrunnshistorie: forhold i tre år. Han var fra starten av mye sint og hadde en del trusler mot meg. Det var en vond tid, og jeg var redd og gråt mye. Han blir som et annet menneske under disse episodene, sort i øynene og ubeskrivelig ekkel/ond. Siste 7-8 månedene har vært annerledes. Han er rolig, ikke oppfarende, tålmodig. I går ettermiddag kom han hjem etter jobb. Alt virket bra. Vi har hatt flotte dager sammen. Plutselig endres personligheten seg tilbake til den skumle mannen. Han mente at jeg hadde avbrutt han de siste tre dagene. Han gikk løs på meg verbalt. Høyrøstet.Fortsatte ca 5 min. Jeg sa unnskyld om jeg har blitt ivrig og avbrutt. Jeg merket åssen sinnet hans var og fortalte at jeg skulle ned å sove for natta. Da ble han kjempesint videre og sa at om jeg går så skal han sørge for å aldri snakke med meg igjen. Jeg gikk allikevel (prøver å ikke la trusler være måten å kontrollere meg på). Han kom etter og fortsatte å kjefte. Jeg bad om å få komme ut av badet (er mye glass der, og jeg blir redd fordi han har dyttet meg hardt i et speil så det har knust før). Han sperret for, og gikk jeg til høyre så stilte han seg der, venstre der. Jeg bad ca 25 ganger om å få slippe ut. Foreslo at vi kunne snakke i naborommet (sengekanten). Han sa nei. Han fortsatte å kjøre meg mentalt (ordspill og setninger og spørsmål som vris) og det endte med at jeg prøvde å flytte han til siden. Men han er veldig stor og sterk, og jeg liten og svak. Jeg prøvde å få vekk armen så jeg kunne komme ut. Gråt. Var redd. Så tar han tak rundt halsen min mens jeg blir stående med hodet oppned mot bakken og han sier han skal drepe meg. Og igjen at han skulle drepe meg. Jeg hyler så høyt jeg noen gang har skreket. Er livredd. Gråter. Han drar hodet mitt foran speilen og ber meg se hva slags psykiatri jeg er. Etterpå så jeg at jeg blødde fra ansiktet. I dag er jeg så lei meg. Kroppen skjelver. Kan virkelig krangler eskalere slikt, med å ønske å drepe kjæresten? Han ringte meg fra jobb og kjeftet. Han sier at han gjorde det pga at jeg hadde avbrutt han og at jeg slo han på hånda (da jeg forsøkte å komme meg ut). Jeg vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre. Han mener at nå har han sagt unnskyld (unnskyld for at han ble sint, men det var fordi han ville såre meg og fordi jeg hadde avbrutt setningen hans). Jeg forstår ikke noe. Jeg trodde alt var blitt rolig memlom oss. Hadde funnet tryggheten mellom oss igjen. Fra intet blåser han seg opp igjen til den helt andre personligheten. Hva foregår i hans hode.. Eller hjerte? Er det vanlig å si "jeg skal drepe deg" i krangler? Anonymkode: 9602c...10e 4
Topsi Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Nei, dette er ikke vanlig, jeg regner med han nå er din eks? 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Du må jo selvsagt komme deg ut av dette forholdet. Anonymkode: b8553...1c1 10 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Nei. Nei. Nei. Ingenting av dette er normalt, du har vært i det forholdet så lenge at du har mistet balansen mellom hva som er ok og ikke. Anonymkode: 85650...4b9 6
saltyliquorice Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 (endret) Kom deg bort så fort som fy. Få en venn eller et familiemedlem til å hente deg og være der mens du pakker. Anmeld. Kort forklart: ja, han kan drepe deg. Og det er ikke normalt. Endret 16. november 2022 av saltyliquorice 5 2
Nymerïa Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det vanlig å si "jeg skal drepe deg" i krangler? Nei, det er ikke vanlig. Jeg har aldri opplevd det i noen sammenheng. Var det vanlig i din familie da du voks opp? Vær så snill å ta kontakt med krisesenter. Jeg tror du trenger mer hjelp enn kvinneguiden kan tilby. Har du fortalt noen om hvordan du har det hjemme? 3
Antlers Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Dette finnes ikke normalt!! Kom deg vekk før han gjør alvor av trusselen! Ta kontakt med venner, familie eller krisesenter hvis du trenger hjelp ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Ts her. Jeg har ikke vokst opp slik. Vokste opp i et rolig og flott hjem. Trygt. Han har vokst opp i et urolig hjem innad, flott hjem utad. Anonymkode: 9602c...10e
sicario Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Pakk en bag og dra. I kveld. Har du ingen familie/nettverk i nærheten, så ta en taxi, eller ring politiet som kjører deg til krisesenter. Om du bor sentralt på Østlandet (Oslo omegn) og om det av en eller annen grunn vil være umulig for deg og selv kjøre, bruke taxi eller politi, så send meg en pm, så kjører jeg deg til ditt nærmeste krisesenter. 4 6 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 Dette er jo ikke et forhold. Dette er terror og trakassering. Anonymkode: da83f...2c8 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 Du må komme deg bort, uten at han vet det. Har dere barn? Ta kontakt med krisesenteret NÅ. Anonymkode: 9a745...682 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her. Jeg har ikke vokst opp slik. Vokste opp i et rolig og flott hjem. Trygt. Han har vokst opp i et urolig hjem innad, flott hjem utad. Anonymkode: 9602c...10e Om du kan, reis hjem til foreldrene dine øyeblikkelig. Anonymkode: 1046f...738 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #13 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Jeg har ikke vokst opp slik. Vokste opp i et rolig og flott hjem. Trygt. Han har vokst opp i et urolig hjem innad, flott hjem utad. Anonymkode: 9602c...10e Hva så ?? Det har ingenting å si . Du skjønner vel selv at dette er fullstendig uakseptabelt ? Du må ut fra dette hjemmet og ut fra dette forholdet. Etter det som skjedde i går burde det ikke være tvil igjen i deg om at du må bort fra denne mannen . Og her bør du faktisk pakke tingene dine mens mannen er på jobb og bo hos familie til du finner egen bolig . IKKE si til han at du vil avslutte , bare flytt mens han er på jobb. Dette er veldig viktig . Det er ingen grunn til å fortsette et forhold til ham, han forandrer seg ikke. Anonymkode: e666a...b35 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 Ts her. Det er vanskelig. Vi har vår framtid planlagt. Han hadde nå 7 mnd ca som har vært gode . Jeg trodde han var ferdig med det. Kan det være noe med at det skjer sjeldnere og sjeldnere? Har bare et vanvittig tankekjør nå. Det blir feil uansett hva jeg gjør. Anonymkode: 9602c...10e
Topsi Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Det er vanskelig. Vi har vår framtid planlagt. Han hadde nå 7 mnd ca som har vært gode . Jeg trodde han var ferdig med det. Kan det være noe med at det skjer sjeldnere og sjeldnere? Har bare et vanvittig tankekjør nå. Det blir feil uansett hva jeg gjør. Anonymkode: 9602c...10e https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/er-du-utsatt-for-vold/ Han kan drepe deg, eller skade deg alvorlig. Hvilken fremtid har dere planlagt? Vil du ha barn med denne mannen? Sjekk ut denne linken, og kom deg vekk. Som andre sier, ikke si du drar før du gjør det . Livet ditt er mer verdt enn at du skal bli mishandlet og muligens drept av en fyr som ikke har kontroll over sinnet sitt. 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du kan, reis hjem til foreldrene dine øyeblikkelig. Anonymkode: 1046f...738 Ville gjerne det, men de er døde (døde for unge). De var mine nærmeste, og jeg vet de ville hjulpet meg. Nå har jeg ingen lenger. Har mistet alle. Anonymkode: 9602c...10e 1
klarinetta Skrevet 16. november 2022 #17 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei Jeg trenger å lufte hodet, tanker og følelser litt. Bakgrunnshistorie: forhold i tre år. Han var fra starten av mye sint og hadde en del trusler mot meg. Det var en vond tid, og jeg var redd og gråt mye. Han blir som et annet menneske under disse episodene, sort i øynene og ubeskrivelig ekkel/ond. Siste 7-8 månedene har vært annerledes. Han er rolig, ikke oppfarende, tålmodig. I går ettermiddag kom han hjem etter jobb. Alt virket bra. Vi har hatt flotte dager sammen. Plutselig endres personligheten seg tilbake til den skumle mannen. Han mente at jeg hadde avbrutt han de siste tre dagene. Han gikk løs på meg verbalt. Høyrøstet.Fortsatte ca 5 min. Jeg sa unnskyld om jeg har blitt ivrig og avbrutt. Jeg merket åssen sinnet hans var og fortalte at jeg skulle ned å sove for natta. Da ble han kjempesint videre og sa at om jeg går så skal han sørge for å aldri snakke med meg igjen. Jeg gikk allikevel (prøver å ikke la trusler være måten å kontrollere meg på). Han kom etter og fortsatte å kjefte. Jeg bad om å få komme ut av badet (er mye glass der, og jeg blir redd fordi han har dyttet meg hardt i et speil så det har knust før). Han sperret for, og gikk jeg til høyre så stilte han seg der, venstre der. Jeg bad ca 25 ganger om å få slippe ut. Foreslo at vi kunne snakke i naborommet (sengekanten). Han sa nei. Han fortsatte å kjøre meg mentalt (ordspill og setninger og spørsmål som vris) og det endte med at jeg prøvde å flytte han til siden. Men han er veldig stor og sterk, og jeg liten og svak. Jeg prøvde å få vekk armen så jeg kunne komme ut. Gråt. Var redd. Så tar han tak rundt halsen min mens jeg blir stående med hodet oppned mot bakken og han sier han skal drepe meg. Og igjen at han skulle drepe meg. Jeg hyler så høyt jeg noen gang har skreket. Er livredd. Gråter. Han drar hodet mitt foran speilen og ber meg se hva slags psykiatri jeg er. Etterpå så jeg at jeg blødde fra ansiktet. I dag er jeg så lei meg. Kroppen skjelver. Kan virkelig krangler eskalere slikt, med å ønske å drepe kjæresten? Han ringte meg fra jobb og kjeftet. Han sier at han gjorde det pga at jeg hadde avbrutt han og at jeg slo han på hånda (da jeg forsøkte å komme meg ut). Jeg vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre. Han mener at nå har han sagt unnskyld (unnskyld for at han ble sint, men det var fordi han ville såre meg og fordi jeg hadde avbrutt setningen hans). Jeg forstår ikke noe. Jeg trodde alt var blitt rolig memlom oss. Hadde funnet tryggheten mellom oss igjen. Fra intet blåser han seg opp igjen til den helt andre personligheten. Hva foregår i hans hode.. Eller hjerte? Er det vanlig å si "jeg skal drepe deg" i krangler? Anonymkode: 9602c...10e Denne mannen trenger hjelp -- men IKKE fra deg. DU trenger å komme deg unna. Spar på alt av evt tekstmeldinger med trusler el.l, IKKE SVAR, ikke si at du drar eller hvor du er. Kontakt gjerne politiet, og et krisesenter for råd snarest mulig. Pass på deg selv, du har ansvar for DEG, ikke for han. 🤍 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #18 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Det er vanskelig. Vi har vår framtid planlagt. Han hadde nå 7 mnd ca som har vært gode . Jeg trodde han var ferdig med det. Kan det være noe med at det skjer sjeldnere og sjeldnere? Har bare et vanvittig tankekjør nå. Det blir feil uansett hva jeg gjør. Anonymkode: 9602c...10e Nei og nei.. de eneste som blir feil er om du blir, ikke bare feil ,men livsfarlig. Han er farlig og du må komme deg bort, mens han er ute av huset. Få noen til å komme til deg mens du pakker og kom deg bort. Ta kontakt med politiet så dem vet hva som skjer i tilfelle. Gjør det med en gang! Anonymkode: 9a745...682 3 2
cassio Skrevet 16. november 2022 #19 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg trodde han var ferdig med det. Kan det være noe med at det skjer sjeldnere og sjeldnere? Anonymkode: 9602c...10e Sannsynligheten er stor for at det skjer oftere og oftere, verre og verre. Er det framtiden du vil ha, eller vil du komme deg vekk og overleve? 2 2
klarinetta Skrevet 16. november 2022 #20 Skrevet 16. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Det er vanskelig. Vi har vår framtid planlagt. Han hadde nå 7 mnd ca som har vært gode . Jeg trodde han var ferdig med det. Kan det være noe med at det skjer sjeldnere og sjeldnere? Har bare et vanvittig tankekjør nå. Det blir feil uansett hva jeg gjør. Anonymkode: 9602c...10e Han kan ha bipolar lidelse. Det kan arte seg slik i faser. Ikke for å diagnostisere, men jeg vet om et veldig lignende tilfelle der dette var årsaken. Det eneste du gjør som kan være feil, er å bli og utsette deg selv for mer av dette. Endret 16. november 2022 av klarinetta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå