AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Dette gjelder privat tur med kolleger, hvor jeg inviterte en person jeg ikke kjenner godt (vi er over 400 medarbeidere, så jeg kjenner ikke alle) på en tur som er bestilt flere måneder fram i tid. I ettertid har jeg hørt det er flere kolleger som trekker seg dersom vedkommende blir med, og vi må dermed avlyse da vi ikke blir mange nok til å dekke utgiftene. Er det noen som har forslag til løsning på denne floken? Det er flere plasser tilgjengelig, så jeg vil ikke si det er fullt. Det vil jo slå tilbake på meg. Jeg vet ikke hvem som trekker seg, jeg han kun hørt det via 3. person (som jeg har tillit til). Jeg kan ikke tenke meg at disse personene vil si det direkte til vedkommende. Det er ikke fristende å fortelle sannheten for meg heller. Finnes det noen farbar vei ut av denne? Rådløs Anonymkode: e80d4...4b6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Sånne som deg er så himla irriterende, hvorfor må du be med folk du ikke kjenner? Åpenbart kjenner du ikke konstellasjonene på arbeidsplassen heller. Her har du rett og slett ødelagt reisen for andre med å invitere med en de ikke ønsker å tilbringe fritiden med. Da må du enten trekke invitasjonen til den ene, eller fortelle alle at det er du som inviterte med, og beklage at det medfører at turen ikke blir noe av- Tipper de dropper deg neste gang. Anonymkode: 864f5...379 19
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånne som deg er så himla irriterende, hvorfor må du be med folk du ikke kjenner? Åpenbart kjenner du ikke konstellasjonene på arbeidsplassen heller. Her har du rett og slett ødelagt reisen for andre med å invitere med en de ikke ønsker å tilbringe fritiden med. Da må du enten trekke invitasjonen til den ene, eller fortelle alle at det er du som inviterte med, og beklage at det medfører at turen ikke blir noe av- Tipper de dropper deg neste gang. Anonymkode: 864f5...379 TS her, nå er noe av problemet at jeg er arrangør og forbeholder meg retten til å invitere nye personer. Tenkte det var en hyggelig gest ovenfor en tilsynelatende hyggelig nyansatt. Skulle skrevet det. Anonymkode: e80d4...4b6 6 2
Hannah80 Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Altså, er det en felles kollega du har invitert med på tur? Eller er det en bekjent fra privaten du har invitert? 2
Hannah80 Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her, nå er noe av problemet at jeg er arrangør og forbeholder meg retten til å invitere nye personer. Tenkte det var en hyggelig gest ovenfor en tilsynelatende hyggelig nyansatt. Skulle skrevet det. Anonymkode: e80d4...4b6 Aaaah. Syns det var flott å inkludere den nyansatte. Utrolig stygt av de andre å motsette seg det. 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Altså, er det en felles kollega du har invitert med på tur? Eller er det en bekjent fra privaten du har invitert? Det er en felles (ny) kollega, og jeg er arrangør. TS Anonymkode: e80d4...4b6 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Gjør noe med mobbekulturen på arbeidsplassen. Anonymkode: 537ba...f48 16 12
BobbySocks Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Da får de andre ta seg en bolle. Jeg ville ikke gjort en skit. Se det an. Trekker de seg får dere vel bare avlyse da. 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 For å legge til så er ikke voksne folk som holder på slik verdt å dra på tur med. Hadde avlyst hele greia med begrunnelse i eget privatliv. Anonymkode: 537ba...f48 2 1
Gjest vilkåret Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: For å legge til så er ikke voksne folk som holder på slik verdt å dra på tur med. Hadde avlyst hele greia med begrunnelse i eget privatliv. Anonymkode: 537ba...f48 Nå kan det jo være at det er legitime grunner for at de ikke ønsker å dra sammen med vedkommende. For eks om personen mobber, baksnakker, seksuelt trakkasserer eller lignende
Gjest Villfisker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sånne som deg er så himla irriterende, hvorfor må du be med folk du ikke kjenner? Åpenbart kjenner du ikke konstellasjonene på arbeidsplassen heller. Her har du rett og slett ødelagt reisen for andre med å invitere med en de ikke ønsker å tilbringe fritiden med. Da må du enten trekke invitasjonen til den ene, eller fortelle alle at det er du som inviterte med, og beklage at det medfører at turen ikke blir noe av- Tipper de dropper deg neste gang. Anonymkode: 864f5...379 Det er kollegene som lager dårlig stemning her, med utestenging av en person. Ikke rart barn mobber, når voksne er mye verre.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 Men nå skriver altså ts at dette er en PRIVAT tur, altså ikke en tur arbeidsplassen arrangerer som alle kan melde seg på. Jeg aksepterer å måtte jobbe med alle kollegene mine når jeg får betalt for det, men det er jammen meg en hel del av dem jeg aldri ville brukt ett minutt av fritiden min sammen med. Hos oss gjelder det også en nyansatt, mange kjenner henne nemlig fra tidligere, og hun er intrigemaker og bråkmaker de lux. Anonymkode: 864f5...379 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #13 Skrevet 16. november 2022 Hva med å spørre direkte om det stemmer, og at du i så tilfelle avlyser for denne gang og så får dere ta det siden? Hadde ikke latt en nyansatt bli vitne til denne driten her. Anonymkode: a490a...10c 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 Snakk direkte med de. Kan jo være at det er en god grunn til at de trekker seg. Har personen en historie med metoo, utageredende oppførsel e.l? Ikke vits å skrike opp om utestenging før du vet noe mer. Anonymkode: afc2b...5e3 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Dette gjelder privat tur med kolleger (...) som er bestilt flere måneder fram i tid. I ettertid har jeg hørt det er flere kolleger som trekker seg dersom vedkommende blir med, og vi må dermed avlyse da vi ikke blir mange nok til å dekke utgiftene. Er det noen som har forslag til løsning på denne floken? Det er flere plasser tilgjengelig, Anonymkode: e80d4...4b6 Når er frist for bindende tilmelding, og når er frist for betaling? Hvis det er for få tilmeldte ved betalingsfristen så kanselleres turen vel automatisk? Anonymkode: db5e2...aa2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 Hm… men vet du at de kommer til å trekke seg? Du sier at du stoler på vedkommende som fortalte deg, men hva har egentlig vedkommende sagt? Jeg synes det er rart at de skal ha så mye mot en nyansatt. Er resten av gjengen veldig sammensveiset? Jeg synes det høres rart ut å droppe en tur som flere er med på bare fordi en man ikke har som favoritt kommer. Det må være noe mer her. Anonymkode: 499cb...c4d 1
Embla Othea Skrevet 16. november 2022 #17 Skrevet 16. november 2022 Det er så utrolig dårlig gjort å fryse ut en person på den måten. 3
GrønnNellik68 Skrevet 16. november 2022 #18 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette gjelder privat tur med kolleger, hvor jeg inviterte en person jeg ikke kjenner godt (vi er over 400 medarbeidere, så jeg kjenner ikke alle) på en tur som er bestilt flere måneder fram i tid. I ettertid har jeg hørt det er flere kolleger som trekker seg dersom vedkommende blir med, og vi må dermed avlyse da vi ikke blir mange nok til å dekke utgiftene. Er det noen som har forslag til løsning på denne floken? Det er flere plasser tilgjengelig, så jeg vil ikke si det er fullt. Det vil jo slå tilbake på meg. Jeg vet ikke hvem som trekker seg, jeg han kun hørt det via 3. person (som jeg har tillit til). Jeg kan ikke tenke meg at disse personene vil si det direkte til vedkommende. Det er ikke fristende å fortelle sannheten for meg heller. Finnes det noen farbar vei ut av denne? Rådløs Anonymkode: e80d4...4b6 Spørre alle som har trekt seg hvorfor de har trekt seg? Om det er som du har hørt pga av denne personen? Ta tyrene ved hornene... hvis det er nyansatt så var det jo rart at denne personen allerde har blitt mislikt av flere 100 ansatte??? Er det ikke.. vet ikke hvem som er mobberne her da men. 1
Motelvibes Skrevet 16. november 2022 #19 Skrevet 16. november 2022 Men hva er årsaken til at personen ikke er ønsket med? Må jo være en grunn til det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #20 Skrevet 16. november 2022 vilkåret skrev (3 timer siden): Nå kan det jo være at det er legitime grunner for at de ikke ønsker å dra sammen med vedkommende. For eks om personen mobber, baksnakker, seksuelt trakkasserer eller lignende Det er begrenset hvor mye jævlig man kan ha rukket å stelle i stand som nyansatt. Og det uten at ts eventuelt har fått det med seg. Anonymkode: 217dc...8e6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå