Gå til innhold

Hvor lenge vondt etter episiotomi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble klippet under fødsel for 6 uker siden. Det har grodd fint, men det er fremdeles litt sårt/svir hvis jeg sitter litt kleint eller kommer borti/tar på det. Er dette normalt? 

Anonymkode: 879a3...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var vondt kjempe lenge… Ble selvsagt gradvis bedre, men tror det tok bortimot et år før jeg ikke kjente noe 🤷🏽‍♀️ og ja, alt var normalt her.

Anonymkode: f1aa0...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på smertestillende i to uker og så var det ikke vondt lenger. Fremdeles litt ubehag etter det, men stort sett tilbake til normalen etter 6mnd.

Anonymkode: 702a2...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte det å gjøre vondt? Ble klippet for litt over en uke siden og har ikke merket noen smerter. Blir det verre når ting har grodd? 

Anonymkode: 99208...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri vondt. Underlivet hadde jo fått medfart og kjentes mørbanket ut, men aldri direkte smertefullt. Tok aldri smertestillende. Var en erfaren jordmor som sydde meg. Innbiller meg hvor stramt man er sydd kan ha en del å si.

Anonymkode: f09f6...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende du har fått noe viltkjøtt som gjør det sårt og vondt? Kanskje be om en sjekk hos jordmor. Jeg hadde det, og måtte få penslet på noe greier for at det skulle trekke seg tilbake og gro fint. 
Var for øvrig ganske ømt og vondt lenge, men jeg måtte sy på nytt ca en uke etter klippet da stingene gikk opp. Det gjorde nok ikke saken noe bedre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...