Gå til innhold

Hvordan ta noen alvorlig som bruker botox og fillere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne på 43, jeg er 36. I går møter jeg henne, da jeg hun har virkelig fylt leppene og glattet hele ansiktet med botox. Jeg måtte le, klarte ikke holde meg. Ser forferdelig ut.

Hvordan kan noengjøre slikt mot seg selv? Samtidig betale for det....

Anonymkode: daabb...b1c

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig sliter jeg mye mer med folk som dømmer noen ut i fra utseende eller valg, som egentlig ikke har noe med hvordan de ellers er som person og venn. 

Anonymkode: c56bc...bc5

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet

Hei. Nei, det er vel ikke alt man skal skjønne seg på her i verden. :) Skjønner heller ikke folk som synes at botox er det store. Men det er jo dumt å le av venninnen sin da. Håper du sa unnskyld etterpå! Og så venner du deg nok til hvordan hun ser ut etter hvert - det er jo tross alt innsiden som teller, ikke utsiden. :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en venninne på over 50 som har skjønnhetsstudio. Hun fyller på med litt av hvert. Var en nydelig dame før. Nå sliter jeg med å trykke liker når hun bytter profilbilde. For jeg liker jo ikke det hun gjør med seg selv. Det ser tragisk ut. Så jeg ler ikke, men gråter nesten.

Anonymkode: c0a5b...a67

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Folk stiller umennsklig høye krav til seg selv og til slutt ser man seg blind på sin egen naturlige skjønnhet. Dette påvirker deg i ingen grad, da hun fortsatt er den samme som før behandlingen. Å le henne opp i trynet vitner bare om at du ikke er ei god venninne.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjør du noe konkret for holdningsendring mot skjønnhestyranniet og presset kvinner utsettes for? Det er bedre å bruke misnøyen din til det enn å kritisere og se ned på enkeltpersoner. De er jo ofre for de psykiske problemene skjønnhetspresset og de unaturlige idealene skaper for unge jenter og voksne kvinner. Ta tak i roten til problemet , vi skal ikke peke finger mot narkomane eller psykisk syke heller men må ta roten til problemet og gjøre noe med det strukturelle problemet disse er ofre for

Anonymkode: 0dbe2...3f0

• Liker 1
Skrevet
Macro skrev (12 minutter siden):

Folk stiller umennsklig høye krav til seg selv og til slutt ser man seg blind på sin egen naturlige skjønnhet. Dette påvirker deg i ingen grad, da hun fortsatt er den samme som før behandlingen. Å le henne opp i trynet vitner bare om at du ikke er ei god venninne.

Bravo,  godt innlegg!

Anonymkode: 0dbe2...3f0

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor lo du av hun?? Du trenger ikke like det hun gjør, eller hvordan hun ser ut - men du kan vise respekt. Du fremstår mer som misunnelig, tipper at innen et par år så har nok du både Botox og fillers😉

Anonymkode: 90f74...976

• Liker 4
Skrevet

Hvis hun nylig har tatt det, er hun jo veldig hoven, og det vil roe seg ned etter en uke eller to.
Dumt å le, du bør heller få hun til å føle seg pen enn mer stygg selvom du ikke er enig i valgene hennes. Du kunne heller sagt «du som er så pen fra før trenger jo ikke å gjøre dette!».

Anonymkode: bca58...936

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 15.04):

Jeg har en venninne på over 50 som har skjønnhetsstudio. Hun fyller på med litt av hvert. Var en nydelig dame før. Nå sliter jeg med å trykke liker når hun bytter profilbilde. For jeg liker jo ikke det hun gjør med seg selv. Det ser tragisk ut. Så jeg ler ikke, men gråter nesten.

Anonymkode: c0a5b...a67

Samme dilemma her. Å la være å trykke ‘liker’ når man vanligvis har pleid å gjøre det på nye profilbilder hos venner som har overdrevet så mye at det ser direkte stygt ut, tror jeg er det beste og den mest skånsomme metoden å fortelle at DETTE var IKKE pent. Og så unngår jeg tema ellers, men hadde vært ærlig og sagt at hun var penere før om hun spurte rett ut. Hun har tatt så mye at hun ikke ligner på seg selv. Mulig hun har gjort noe mer også bare ikke snakker høyt om det. Vi har luftet tema generelt før og hun vet hva jeg mener om tema. 

Anonymkode: 1762b...b64

• Liker 1
Skrevet

De kan selvsagt ikke tas alvorlig. Det blir noe skrekkfilmaktig med en gang, litt guffent.

Anonymkode: eb90e...e09

• Liker 2
Skrevet

Så lenger hun er fornøyd så må jo du vel klare å være glad på hennes vegne😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme dilemma her. Å la være å trykke ‘liker’ når man vanligvis har pleid å gjøre det på nye profilbilder hos venner som har overdrevet så mye at det ser direkte stygt ut, tror jeg er det beste og den mest skånsomme metoden å fortelle at DETTE var IKKE pent. Og så unngår jeg tema ellers, men hadde vært ærlig og sagt at hun var penere før om hun spurte rett ut. Hun har tatt så mye at hun ikke ligner på seg selv. Mulig hun har gjort noe mer også bare ikke snakker høyt om det. Vi har luftet tema generelt før og hun vet hva jeg mener om tema. 

Anonymkode: 1762b...b64

Men dilemmaet er nettopp at man trykker liker på bilder hvor man vet at personen synes selv de ser fine ut. Dette er ofte bilde hvor de ikke ligner helt på seg selv. Man synes på en måte synd i personen som trenger all denne bekreftelsen og derfor liker.

Anonymkode: 492b6...3ce

• Liker 2
Skrevet

Var du mobber da du var liten også, eller er det noe du har tatt opp som voksen? 

Anonymkode: 17035...1c2

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal man støtte noen som ødelegger seg med injeksjoner?

Man har jo mentale problemer når man gjør slike ting.

• Liker 1
Skrevet

Slike må man le av. Akkurat som man ler og peker på farget hår osv. For vi eier jo ikke folkeskikk...

Anonymkode: 84f21...271

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 18.29):

Hvorfor lo du av hun?? Du trenger ikke like det hun gjør, eller hvordan hun ser ut - men du kan vise respekt. Du fremstår mer som misunnelig, tipper at innen et par år så har nok du både Botox og fillers😉

Anonymkode: 90f74...976

For en utrolig merkelig konklusjon - så hvis jeg ler av at noen drar i et bryllup med klovnenese betyr det at jeg er misunnelig og kommer til å komme i neste bryllup med klovnenese?

Botox og fillers ser idiotisk ut, tyder på psykisk sykdom, at man er overfladisk og at man gjør elendige økonomiske prioriteringer. 

Dog enig med den over som gråter heller enn å le. Hadde blitt alvorlig bekymret for den mentale tilstanden om en av mine venner gjorde noe sånt.

Anonymkode: 59b77...19d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Botox og fillers ser idiotisk ut, tyder på psykisk sykdom, at man er overfladisk og at man gjør elendige økonomiske prioriteringer. 

Anonymkode: 59b77...19d

Enig.

Leste nettopp et innlegg på instagram av ei norsk kvinne som hadde både silikon, botox og fillere. Hun tok et oppgjør med seg selv, hvor dum hun hadde vært. Nå var hun nesten 40, angret på alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...