Gå til innhold

Hvor lenge brukte barnet ditt vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 2 år som plutselig har blitt glad i vogn. Tror ikke vi har brukt vogn på 6mnd bortsett fra sovevogn i bhg. Nå må vi plutselig ha med vogn over alt, hvis ikke må vi løfte og bære. 

Snart kommer nr 2, og jeg blir forvirret om vi nå trenger søskenvogn eller ikke. Vi går til/fra barnehagen og vi kommer oss ikke av flekken om 2 åringen må gå selv, selv om vi alle vet at ungen har gått begge veiene de mnd vi ikke brukte vogn.. 

Anonymkode: 37a3c...9d5

Skrevet

Det jeg egentlig lurte på er om vi egentlig trenger søskenvogn? Slutter de å sitte i vogn til de er 3 år? 4år?

Skrevet

Min datter sluttet når hun var 2,5 år. Og det bestemte jeg som forelder, ikke hun. Men hun syns det selvfølgelig også var helt greit når hun ikke så vognen lenger, det var ikke et alternativ.

Du kan jo heller kjøpe søskenbrett? Tull å kjøpe søskenvogn nå tenker jeg

Anonymkode: adc6c...cce

• Liker 3
Skrevet

Datteren min er 3, blir 4 til våren. Vi bruker vogn til og fra barnehagen (det er et stykke å gå), og jeg tar med vognen når vi skal til sentrum i noen timer f. Eks.. For det meste så går hun selv, men blir hun sliten så er vognen veldig grei å ha. 

Anonymkode: de128...9ff

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det jeg egentlig lurte på er om vi egentlig trenger søskenvogn? Slutter de å sitte i vogn til de er 3 år? 4år?

Hva med søskenbrett som barnet kan stå på? 

Anonymkode: de128...9ff

Skrevet (endret)

Synes vogna var kjekk å ha frem til de var nesten 4. Gå til og fra barnehagen, så kan de sitte på litt om de er slitne. Turer på stier i skogen med familien, vogna avlasta litt. De små beina orker jo ikke like mye som resten av familien. 

Endret av Irja
  • Liker 2
Skrevet

Brukte veldig lite vogn etter fylte 2.5år. Det som ble brukt etter det var gjerne at vi foreldre ville gå lengre tur. 

Anonymkode: ab51b...476

Skrevet

Barnet nektet vogn etter 15 måneder. (Kun soving i barnehagen.)

Anonymkode: e27a9...44a

Skrevet

Min er 3 år, vi bruker fortsatt vogn. Absolutt ikke hverdag, men hvis vi skal til byen el. i noen timer har jeg alltid med vogn. Ikke alltid han vil sitte i den, men da har vi den tilfelle han blir sliten

Anonymkode: 3e76d...51f

Skrevet

Vi foreldre bestemte å kutte ut barnevogn etter at barnet var 2,5år. Men barnet var vant til å gå lange turer uten vogn, så overgangen var lett. 

Barn er så lite aktive fra før, så de har godt av å bevege seg. Ikke i barnevogn. 

Anonymkode: 0ffdb...169

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi foreldre bestemte å kutte ut barnevogn etter at barnet var 2,5år. Men barnet var vant til å gå lange turer uten vogn, så overgangen var lett. 

Barn er så lite aktive fra før, så de har godt av å bevege seg. Ikke i barnevogn. 

Anonymkode: 0ffdb...169

Barn er lite aktive?? Hvordan barn har du egentlig?😅Her er det full rulle fra morgen til kveld. 

Anonymkode: ca009...adf

• Liker 14
Skrevet

Vi kjøpte søskenvogn for å bruke til og fra barnehagen da eldste var to og yngste nyfødt. Eldste hadde nekta vogn et halvt års tid, men plutselig var det greit. Hadde nettopp begynt på stor avdeling og ble mye mer sliten i barnehagen. I løpet av vinteren ble det mindre og mindre vogn før han på et tidspunkt var ferdig med den igjen. Husker ikke nøyaktig når. Kjøpte brukt bugaboo søskenvogn på Finn som jeg brukte som hovedvogn til yngste denne perioden(slår sammen til enkeltvogn) og solgte for noen hundrelapper mindre litt under et år seinere. Den søskenvogna sparte meg for mye slit selv om det ikke var for en veldig lang periode. 
vogna etter eldste pakka vi bort og fant fram igjen da vi solgte søskenvogna. 

Anonymkode: 3067d...c57

Skrevet

Vi bruker nesten ikke vogn lengre (1,5 år). Bruker en sjelden gang men ofte ender det opp med at hun skal gå selv eller bli bært 🙈 ville ikke kjøpt søskenvogn, heller søskenbrett :) 

Anonymkode: 47143...516

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kjøpte søskenvogn for å bruke til og fra barnehagen da eldste var to og yngste nyfødt. Eldste hadde nekta vogn et halvt års tid, men plutselig var det greit. Hadde nettopp begynt på stor avdeling og ble mye mer sliten i barnehagen. I løpet av vinteren ble det mindre og mindre vogn før han på et tidspunkt var ferdig med den igjen. Husker ikke nøyaktig når. Kjøpte brukt bugaboo søskenvogn på Finn som jeg brukte som hovedvogn til yngste denne perioden(slår sammen til enkeltvogn) og solgte for noen hundrelapper mindre litt under et år seinere. Den søskenvogna sparte meg for mye slit selv om det ikke var for en veldig lang periode. 
vogna etter eldste pakka vi bort og fant fram igjen da vi solgte søskenvogna. 

Rettelse: ikke stor avdeling sånn det ofte menes, men han går i basebarnehage der de aller minste barna er litt skjerma, så ble en mye mer aktiv hverdag fra han fylte to

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi bruker nesten ikke vogn lengre (1,5 år). Bruker en sjelden gang men ofte ender det opp med at hun skal gå selv eller bli bært 🙈 ville ikke kjøpt søskenvogn, heller søskenbrett :) 

Anonymkode: 47143...516

For oss fungerte søskenbrett dårlig. Mulig det ville vært bedre med sånn med sete, men vår ville bare sitte på det. 

Annonse
Skrevet

Nesten 2,5 år mellom mine. Eldste sluttet med vogn da hun var to år ca så kjøpte ikke søskenvogn. Husker jeg vurderte et slikt brett, men ble aldri til at jeg kjøpte. 

Anonymkode: b6969...d14

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barn er lite aktive?? Hvordan barn har du egentlig?😅Her er det full rulle fra morgen til kveld. 

Anonymkode: ca009...adf

Haha, den stussa jeg og på. 

Anonymkode: 4226c...d25

• Liker 1
Skrevet

Vår brukte vogn frem til 3,5-4. det var så praktisk å kunne spenne begge barna fast når jeg var på tur med de alene. Så de ikke løp i hver sin rettning😅

Anonymkode: 017d5...de2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Den ble veldig lite brukt etter at vi var ferdige med dagsoving i barnehagen ved ca. 2 år og 8-9 mnd. Vi hadde den med på tur noen ganger som avlastning der det eneste som satt i vogna var sekker og klær, så da ble den til slutt pakket bort.

Skulle vi gå lengre turer som vi visste kunne bli seige på slutten etter det, lot vi gjerne barnet ha med balansesykkel (og senere vanlig sykkel).

Anonymkode: d7e57...3ce

Skrevet

Mine har tidvis brukt vogn opp til de har vært rundt fire. Spesielt i perioder da vi har prøvd å klare oss uten bil. Men har flere tette, og ikke brukt søskenvogn. Synes de er tunge og vanskelige å dra med seg. I stedet har jeg alltid hatt sjal eller bæresele i vogna, så har jeg tatt babyen på ryggen om den store ville være litt i vogna. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...