Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #21 Skrevet 8. desember 2005 Her er det nok mellom 25 og 30 grader inne Av to grunner egentlig; vi bor i en kald murleilighet og vi prøver å bli kvitt litt fuktig luft. Men vi bruker vifte som står på om natta sånn at vi ikke renner bort på soverommet, da. Synes egentlig det er ganske godt å kunne gå lettkledd inne hjemme, jeg, for jeg er en frysepinne egentlig. ← Kansje dere skulle prøve å få tak i en luftavfukter istedenfor. De er ganske effektive. Det trenger ikke være varmt for at de skal virke.
Gjest Qlio Skrevet 8. desember 2005 #22 Skrevet 8. desember 2005 Om morningen er det fra 15-18 grader, om kvelden 25-27 grader. Her fyrer vi kun med ved, bortsett fra badet som har varmekabler som står på når Ida klarer å la bryteren være...
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2005 #23 Skrevet 8. desember 2005 I kveld har jeg fyret i ovnen i 6 timer, og hatt to oljefylte varmovner stående på sånn halvveis. Resultat: 22 grader her på kontoret. Før jeg startet med å fyre? 19 grader. Vet ikke om jeg synes det er så effektivt...
Gjest christineemily Skrevet 9. desember 2005 #24 Skrevet 9. desember 2005 Vi bor i en 95 kvadratmeter stor leilighet omgitt av leiligheter over og under i flere etasjer, og på begge sider. Med det resultat at leiligheten vår blir veldig lun. Så til tross for at vi er godt inne i desember har vi ikke på en eneste ovn, - og vi har deilige 21 grader . Mannen min er litt mer frossen en meg da, så han kunne nok tenkt seg en grad til, mens jeg kunne tenkt meg en mindre... Vi tenner mye levende lys, og det varmer veldig fort! Sørger for et par skikkelige utluftninger hver dag, - det er godt for inneklimaet.
Madammen Skrevet 9. desember 2005 #25 Skrevet 9. desember 2005 Akkurat nå er det 24,5 grader i stua mi, men så er jeg en skikkelig frysapinne også da... Synes egentlig at det ikke er så varmt her akkurat nå, jeg - enda jeg har på meg tjukk genser
Cr@sh Skrevet 9. desember 2005 #26 Skrevet 9. desember 2005 Vi har rundt 20 grader... syntes det stort sett er akkurat passe... men hvis det er langt under null så liker jeg at gradene inne stiger litt...
Gjest Raga Skrevet 9. desember 2005 #27 Skrevet 9. desember 2005 Jeg liker at det er 21-22 grader inne. 23 blir litt for varmt og 20 blir litt for kaldt. Akkurat nå er det 21,6 og det er perfekt. Jeg har varmekabler i hele boligen, og det er lett å holde en jevn innetemperatur så lenge utetemperaturen ikke gjør for store hopp.
Cupcake Skrevet 9. desember 2005 #28 Skrevet 9. desember 2005 Det bør være 22 grader syns jeg, for at det skal være passe godt og varmt, untatt på soverommet der har vi ingen varme på, det hender det kan bli litt for kaldt der nne og, men ca 13-14 grader syns jeg er helt ok å sove i. QUOTE: (bare det er over 15 grader, det er visst minimum har jeg hørt). hvorfor? ← For å være sikker på at rør ikke fryser. Det gjelder spesilt hvis man skal være lenge borte.
Gjest Gjest_gaja_* Skrevet 10. desember 2005 #29 Skrevet 10. desember 2005 19 grader nå. veksler litt, men når det kommer over 21 grader syns jeg det blir for varmt. har vent meg til å ha det kjølig her; det er sunt og billig
Gjest 2324 Skrevet 10. desember 2005 #30 Skrevet 10. desember 2005 Er som regel rett i overkant av 20 grader.. Blir det kaldere enn det, fryser jeg.. Og selv nå sitter jeg med et teppe over meg..
Gjest Gjest_zadine_* Skrevet 11. desember 2005 #31 Skrevet 11. desember 2005 Installerte nettopp varmepumpe, så nå er det deilige 20-23 grader døgnet rundt. Nydelig forandring fra å måtte kle tulla på 8 mnd i fleecedress om morgenen før vi fikk fyrt opp tempen. Er kjempefornøyd, og håper jeg er like fornøyd når strømregningen kommer.
monja Skrevet 11. desember 2005 #32 Skrevet 11. desember 2005 Vi har som regel mellom 20 og 23 grader, men når vi fyrer blir det naturlig nok en del varmere i perioder.
Pasha Skrevet 11. desember 2005 #33 Skrevet 11. desember 2005 Her er det godt og varmt, Vet ikke hvor varmt det er helt da,, Har fyring inkludert i husleien...(radiatorer) så da kan jeg ha dt godt og varmt uten å tenke på strøm-regningen.
Montezuma Skrevet 11. desember 2005 #34 Skrevet 11. desember 2005 Vi varmer opp med oljefyr, og har max 20 grader.
Lassie Skrevet 11. desember 2005 #35 Skrevet 11. desember 2005 Kansje dere skulle prøve å få tak i en luftavfukter istedenfor. De er ganske effektive. Det trenger ikke være varmt for at de skal virke. ← Vi har planer om det, men vi har ikke funnet noen på tilbud enda og vi har ikke råd til å betale flere tusen for noen akkurat for tiden.. Er det noen som vet hvor vi kan få kjøpt en slik til en ikke så dyr penge, så si gjerne ifra
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #36 Skrevet 11. desember 2005 Sikkert 45 når vi fyrer i ovnen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå